Posted: Fri 30 Apr 2010, 9:59 Post subject: problemen met autofocus
De autofocus van mijn Sigma 50-500 objectief (Bigma) stelt niet meer op alle brandpuntafstanden scherp. Heeft iemand soortgelijke ervaringen met dit fenomeen? Het objectief is niet gevallen en ik heb, voor zover nodig, de contactpunten schoongemaakt. Het wilde helaas niet baten. Het ligt zeker aan het objectief en niet aan de camera omdat een soortgelijk objectief op mijn camera wel reageerde. Weet iemand wellicht een adres om dit te laten repareren?
Mvrgr. en alvast bedankt voor de reacties.
Ad _________________ Nikon D500 en D7100, Nikkor 300 mm. f/2.8 G ED VR ll, Nikkor TC-20Elll, Benro tripod A4570T.
Gender: Male Age: 67 Joined: 31 Jan 2007 Posts: 5542 Location: Den Haag
Posted: Fri 30 Apr 2010, 14:16 Post subject:
Ik heb zoiets gehad met mijn 300 mm lens (Nikon). Daar zat iets los, dat gerepareerd moest worden. Normaal breng ik alles dat gerepareerd moet worden naar Rofa repair, omdat die erg goed bekend staan en me eigenlijk altijd goed kunnen helpen, maar dit moesten ze toch doorsturen naar Nikon. Voor jou is Rofa duidelijk niet in de buurt. Of Sigma zijn eigen service center heeft weet ik niet.
Groeten, Leo
Ik heb ruim een jaar geleden ook problemen met de AF van de 50-500 gehad. Volgens mij andersoortige (Minolta-vatting, scherpstelmotor in de body), maar die heb ik toen bij Sigma in Nieuwegein gebracht. Over de 50-500 was ik niet tevreden (intussen na reparatie verkocht), maar over de service van Sigma Benelux daarentegen ben ik zeer te spreken. Je kunt de spullen zelf brengen en halen en als het nodig is wordt je te woord gestaan door de persoon die met je spullen aan de slag gaat. Zeer prettige behandeling en alleszins acceptabele reparatietermijnen (tenminste in mijn geval). Je moet er wel rekening mee houden dat ze geen ruime openingstijden hebben. Even bellen vantevoren werkte bij mij prima. Het adres is
Sigma Benelux b.v.
Overijsselhaven 143
3433 PH Nieuwegein
Tel. 00 31 (0)30 - 606 10 70
http://www.sigmabenelux.com/contact
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum