Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Techniek: fotografie en nabewerking

Prijs Canon 500mm F4

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 01 Mar 2010, 12:12    Post subject: Prijs Canon 500mm F4
Hallo BP-ers,

Ik vraag me af hoe het prijsverloop van de 500mm F4 is. De lenzen zijn afgelopen weken weer omhoog gegaan. Leert de geschiedenis dat ze weer goedkoper worden met de tijd of is het een stijgende lijn? Ik wil graag een dergelijke lens aanschaffen maar weet niet wat verstandig is.

Zijn er tips waar deze lens nieuw aan teschaffen m.b.t. de prijs? Goedkoopste adres etc? Ze zijn bij Boom nu € 5400,-

Verder heb ik eens een topic gelezen waarin geopperd is om meerdere lenzen ineesn te kopen i.v.m. korting, daar is toen verder niets mee gedaan maar wellicht wel een goed idee, zijn hier al eens serieuze pogingen ondernomen om de mogelijkheden in kaart te brengen?

Hoop dat jullie je ideeen willen delen!

Vr gr Misja
Back to top
Reply with quote

DeBob

PostPosted: Mon 01 Mar 2010, 12:36    Post subject:
Dag Misja,

ik heb laatst ook de prijzen gecheckt bij de mij bekende adressen en toen kwam ik ook op Boom uit...

Gr, Bob

Martijn_Sams

PostPosted: Mon 01 Mar 2010, 13:31    Post subject:
Overzicht bij Tweakers:

Joep Tomlow

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 01 Mar 2010, 17:12    Post subject:
Quote:
Verder heb ik eens een topic gelezen waarin geopperd is om meerdere lenzen ineesn te kopen i.v.m. korting, daar is toen verder niets mee gedaan maar wellicht wel een goed idee, zijn hier al eens serieuze pogingen ondernomen om de mogelijkheden in kaart te brengen?

Ik ken zelf wel voorbeelden van vogelaars die gezamenlijk korting wisten te krijgen bij aanschaf van 5 a 8 swarovski telescopen, ik zou voor zoiets gewoon even informeren bij diverse fotozaken (nee heb je, ja kun je krijgen). Vooraf moet je natuurlijk wel serieuze kandidaten hebben die ook echt een 500 mm f4 willen kopen...

Wat betreft de grafiek; opvallend is de stijging in de zomer van 2005 van de gemiddelde waarde, stijging van de Japanse Yen ofzo? Ook recent nog een stijging - daling te zien.

Bij Nikon ging overigens met de komst van de nieuwe importeur de prijzen flink omhoog, zoiets kan ook ooit bij Canon gebeuren....

Peterds

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 03 Mar 2010, 16:28    Post subject:
Waarschijnlijk zullen de prijzen het einde van het jaar zakken omdat canon met een nieuwe versie zou uitkomen.
Back to top
Reply with quote

Misja

PostPosted: Wed 03 Mar 2010, 21:16    Post subject:
Hallo,

Bedankt zover voor de reacties.
Het overzicht van tweakers is inderdaad een indicatie en laat zien dat lens in het verleden al rond de 6000 euro geweest is maar ook dat de prijs al lager is geweest dan de huidige 5300 euro. Ik vraag me af of de lenzen eind dit jaar goedkoper zullen worden. Dan zou dat met de huidige introductie van de 70-200 ook zo moeten zijn en daar is dat tot dusver niet het geval.

Ik ben vandaag eens wezen informeren naar de laagste prijs en krijg morgen het antwoord of er ook een korting is als er b.v. 3 of 5 lenzen ineens afgenomen worden.

Heeft iemand een goed idee of andere handige tips om deze lens aan te schaffen?

Vr gr Misja
Back to top
Reply with quote

Michiel Janssen

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 03 Mar 2010, 21:42    Post subject:
Ik meen dat de variatie in prijs voornamelijk wordt bepaald door de wisselkoers van de yen. Momenteel gaat de euro een beetje onderuit, maar wat ons eind 2010 staat te wachten durf ik niet te zeggen.

Groeten,

Michiel
Back to top
Reply with quote

Birdpix.nl Forum Index -> Techniek: fotografie en nabewerking

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
Page 1 of 1

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum