Posted: Tue 23 Feb 2010, 9:02 Post subject: Deze tijd van het jaar gebruiken als vooronderzoek
Heren en Dames,
Ik was eigenlijk benieuwd of er meer mensen zijn die net als ik de laatste tijd op onderzoek uitgaan op zoek naar leuke plekken voor het voorjaar.
Iets specifieker:
Ik werk normaal tot half 5 ongeveer. Dan heb ik na werktijd nog een uur om wat plekjes in de buurt te bezoeken. Zoals:
- Het gravenbos hier in Almelo, heb hier nu een tiental keer op zoek geweest naar de Middelste bonte en nog vele andere leuke soortjes gezien. Ik heb nu langzamerhand in de gaten waar ze zich ophouden en hoe ze zich ongeveer gedragen. Ik hoop dan ook dat ik er binnenkort een keer een acceptabele foto van kan maken.
- Een plas hier in de buurt, welke al jaren als slaapplaats voor Grutto's en Scholeksters wordt gebruikt. Hier ga ik opzoek naar een leuke plek waarvan ik ze kan fotograferen als ze er zijn. (wat niet heel lang meer duurt denk ik )
- Een boerderij in de buurt waar zich vaak een steenuil bevind. Ik probeer het gedrag te bekijken en hoop dat hij een soort patroon vertoond, waardoor ik daar op kan anticiperen.
Kortom, ik gebruik het laatste uurtje licht, voornamenlijk om te kijken hoe ik over een paar weken een doelsoort op de foto kan zetten.
En ik ben vast niet de enige, dus als er nog meer mensen zijn die hier mee bezig zijn, het lijkt mij wel interessant om te horen.
Gender: Male Age: 52 Joined: 10 Nov 2009 Posts: 8 Location: Oldenzaal
Posted: Sat 06 Mar 2010, 19:54 Post subject:
Hallo Dennis,
Ik sta net als jou te popelen om weer van het mooie weer te gaan genieten met mijn fototoestel onder de arm. Ik ben inderdaad van plan om vooraf een doelsoort vast te stellen, om zo gerichter die soort mooi vast te leggen. Probeer het eens in de druk bezochte recreatiegebieden want elders in Twente wordt je door iedereen angstig in de gaten gehouden. Streek eigen denk ik. Mischien kunnen we elkaar helpen, omdat ik ook in Twente woon. Soms weten twee meer dan een.
Gender: Male Age: 55 Joined: 13 Aug 2004 Posts: 406 Location: Enschede
Posted: Sat 06 Mar 2010, 22:11 Post subject:
Ik ga geheel anders te werk.
Ik ben een meer opportunistische hobbyfotograaf.
Ik ga er op uit. Vaak naar favoriete plekken in en rond Enschede
Haaksbergen, maar ook wel andere plekken in Twente.
Fotografeer als ik wat zie en probeer daarbij direct in te spelen op
het gebodene. Dit natuurlijk met het nodige geduld.
En lukt het dan niet, dan hoop ik op een toekomstige nieuwe kans.
Dit werkt heel ontspannend en na zo'n uitje heb ik dan ook 'de kop mooi leeg' na een inspannende werkdag, of -week.
Quote:
want elders in Twente wordt je door iedereen angstig in de gaten gehouden. Streek eigen denk ik.
Hier herken ik niets in. Het is overal zo dat als je met camera en telelens ergens bent, dat mensen je aankijken.
Of dit streek eigen is ???? ik denk van niet. En ik woon al ruim 40 jaar in het prachtige Twente.
groeten Art _________________ http://www.pbase.com/natureart
==========================
Canon bodies & glas | Manfrotto Monopod(s) | Benro tripod
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum