Posted: Sun 02 May 2010, 18:13 Post subject: lauwersmeer
Tijdens het pinksterweekend ben ik in Friesland, mijn man gaat dan de Elfstedentocht fietsen, en ik was van plan eens naar het Lauwersmeer te gaan.
Ik heb al een plattegrondje gekocht van het SBB, maar vroeg mij af, of er nog plaatsen aldaar zijn, die ik echt moet bezoeken.
Dus alle expertkennis is welkom.
alvast bedankt,
groetjes,
Astrid Schute _________________ nikon cameras en diverse lenzen
Astrid, Als je er een hele dag voor uit trekt zou ik beginnen aan de Groninger kant. Die heb je daar 's morgens in de rug. De haven niet vergeten. Dan naar de Friese kant maar zou eerst even naar boven rijden de Bant polder in. Vlak na de sluizen staat een frituur tentje daar kun je de secondaire weg nemen de Bantpolder in.
Dan 's Middag de Friese kant heb je daar de zon in de rug.
Hoop dat je hier wat mee kunt. Bij de plattegrond staat wel alle kijkhutten als het goed is.
groet Wies _________________ Nikon camera's en objectieven.
Gender: Male Age: 36 Joined: 05 Jun 2005 Posts: 14 Location: Voorthuizen
Posted: Sun 02 May 2010, 20:31 Post subject:
En op www.lauwersmeer.com is een heleboel informatie te vinden over het gebied. Ook staan hier alle waarnemingen op die in en rond het Lauwersmeer worden gedaan. Aanrader! _________________ Canon 50D met Canon 400mm 5.6.
(Voorheen Digiscoping met Leica Apo TV 77 en Fuji FP E900)
Ik hoopte op wat verschillende soorten vogels, kemphanen zou geweldig zijn.
Mijn langste lens is de nikon 200-400 en die kan ik ook met een 1.4 tc gebruiken, hopelijk lang genoeg voor de omstandigheden aldaar.
groetjes,
astrid schute _________________ nikon cameras en diverse lenzen
Gender: Male Age: 33 Joined: 25 Dec 2006 Posts: 604 Location: Lutjegast
Posted: Mon 03 May 2010, 21:29 Post subject:
Zeker, de meeuwen in de haven vreten er uit je hand.
Nee, maar als je naar vogelkijkhut de "Ezumakeeg"gaat nabij Anjum moet je eerst langs een weg waar aan je linker zijde water is, daar dobberen vaak leuke eendjes, en langs de kant zitten (zilver)reigers.
Op zich zijn die redelijk te besluipen.
Er waden daar ook geregeld Kluutjes. Als je bij de bijrijdersstoel de door uit kruipt en vanaf de grond onder de auto door fotografeerd, kan het prima met de 200-400 incl. 1.4 _________________ Canon 5D Mk II, Canon 300mm F/2.8 IS USM, Tamron 90mm Macro, Canon 17-40mm, Canon 85mm F1,8mm, Metz 48 AF-1,
Voor meer foto's Check <a href="http://www.vissertjeerd.nl" target="_userwww">http://www.vissertjeerd.nl</a>
Gender: Male Age: 66 Joined: 07 Dec 2004 Posts: 204 Location: Barneveld
Posted: Mon 03 May 2010, 22:33 Post subject:
Hallo Astrid,
ben er de afgelopen 2 weekenden geweest, Kemphanen beginnen langzaam aan te baltsen. Mijn advies, 's morgens vroeg de Bantpolder en na 15:00u vogelkijkhut Ezumakeeg, pak je de mooiste lichtomstandigheden.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum