Posted: Sat 08 May 2010, 18:44 Post subject: haperende Sandisk Ultra kaart
een van mijn Sandisk Ultra II 1.0 Gb kaartjes doet vreemd. De twee andere kaarten (waarvan 1 1.0 Gb) vertonen niet de volgende kuren:
Op het toestel is gewoon te zien dat op de kaart foto's zijn opgeslagen, mijn computer zegt echter dat de kaart leeg is. In het verleden ook al een keer gehad toen een van deze kaarten helemaal vol geschoten was. Het euvel was verholpen als ik enkele zaken er van af gooide. Nu blijft mijn computer maar zeggen dat er nix op de kaart staat, terwijl het fototoestel wel gewoon de foto's laat zien die ik er heb opgezet.
Iemand enig idee hoe ik alsnog de foto's van de kaart kan trekken?
Ton Eggenhuizen _________________ Canon EOS 300D
canon 100-400
Altijd eerst kijken of het aan de kaartlezer, het kaartje zelf of je computer ligt, dus ook op een andere pc bekijken en een andere kaarlezer gebruiken . Misschien dat ie op een mac geen probleem geeft, bijvoorbeeld.
Krijg je via geen enkele pc de bestanden te zien, dan kun je altijd nog met resue pro of zoiets de bestanden uitlezen en opslaan. Daarna zou ik de geheugenkaart even goed formatteren.
Ik ga er toch vanuit dat je die bestanden echt wel gaat kunnen opslaan, als je ze op de camera wel kunt bekijken.
succes
grtz, josephine
Heb vorige week hetzelfde aan de hand gehad met een san disk ultra extreme 11 kaartje. wilde de foto's ophalen via cs 4 en gaf toen ook aan dat er geen foto's opstonden. Het kaartje in de camera liet gewoon alle foto's zien. Vervolgens bridge geopend en daar kreeg ik wel alle foto's te zien. Wel met een nieuwe nummering van de foto's.
Mvg. Martine
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum