Posted: Mon 24 May 2010, 12:57 Post subject: probleem met externe harddisk
Zoals de titel al verraad heb ik een probleem met mijn externe harddisk.
het is een 1TB harddisk van Western Digital.
als ik hem aansluit op mijn computer dan kan ik hem niet vinden onder "deze computer".
erg raar want in hij staat wel in de lijst "hardware veilig verwijderen".
ik heb verder geen stuurprogramma's bijgewerkt, ik heb net wel gekeken of er een update voor is maar die is er niet.
ook heb ik gekeken of het lukt met "probleem oplossen" maar dit biedt ook geen hulp.
Gender: Male Age: 58 Joined: 25 May 2008 Posts: 31 Location: lopik
Posted: Mon 24 May 2010, 13:32 Post subject:
hoi lesley
ik heb zelf ook ooit eens bij een nieuwe externe harddisk dit probleem gehad....ben toen terug naar de winkel gegaan en het uitgelegd wat het probleem was.....de winkelbediende heeft de disk nagekeken en het probleem was dat de disk niet was aangemeld???? wat het precies inhoud wist/weet ik ook niet maar het was binnen 5 minuten klaar en kon h`m daarna gewoon gebruiken.
Miss heb je hier iets aan? _________________ Wie de kont brandt.... had andersom moeten staan
--------
Canon 7D
Canon EF 300mm F4 L IS USM
Canon Extender EF 1.4x III
staat er nog wel een stations letter bij de verwijzingen die je nog wel kunt zien?
anders zou je de schijf in schijfbeheer een letter toe kunnen wijzen.
de externe schijf selecteren en dan daar met rechtermuisknop op klikken. Dan staat er in het menu Stationsletter en paden wijzigen... klik hier op.
misschien lukt het zo.
Posted: Mon 24 May 2010, 16:04 Post subject:
ik heb het geprobeerd maar daar is de schijf helemaal niet te zien, ik zie hem alleen bij "hardware veilig verwijderen"
wat ik wel ben vergeten te vermelden is dat hij het gewoon altijd goed heeft gedaan, ik heb verder ook geen instellingen o.i.d. verandert.
ik heb een nieuwe harddisk die nu standaard op mijn computer zit aangesloten en gebruik degene die nu dus niet goed werkt als extra back-up en deze heeft een tijd niet op de computer aangesloten gezeten, wilde weer gaan back-uppen en dat lukt dus niet.
het is overigens gewoon een externe harddisk die via de usb wordt aangesloten.
EDIT:
IK HEB NET HET STUURPROGRAMMA VERWIJDERD EN DAARNA DE HARDDISK OPNIEUW AANGESLOTEN.
IK KREEG DE MELDING: "NIEUWE HARDWARE GEVONDEN" EN DAARNA: "DE HARDWARE IS GEÏNSTALLEERD EN KAN WORDEN GEBRUIKT"
MAAR IK KAN HEM NERGENS TERUGVINDEN????? _________________ www.ltdphoto.com
Posted: Mon 24 May 2010, 20:01 Post subject:
Uit je verhaal maak ik op dat je nu ook een nieuwe USB-disk hebt die je gelijktijdig met je oude aan je PC gekoppeld hebt ??
Heb je ook al geprobeerd met alleen je oude disk ?
Mogelijk dat deze combi voor een probleem zorgt ...
Ik heb dit ook gehad. De schijf is waarschijnlijk niet stuk. Je moet hem nog toewijzen o.i.d. Ik kreeg de tip van de verkoper van de Media Markt waar ik mijn extra schijven heb gekocht.
Daar kan je het regelen. Hoe het precies zat weet ik ook niet meer. Je moet even zoeken, het kwam op mij vrij logisch over en kwam er met wat prutsen wel uit. _________________ Nikon, Gitzo
Posted: Mon 24 May 2010, 20:22 Post subject:
@ Kees: de nieuwe kan ik uitzetten en die staat dus ook idd uit, ook heb ik hem gister al bij iemand anders gebruikt en daar werkte hij ook niet.
ik werk met windows.
@ Hendrik: maar hij deed het dus wel, dus dat is dan wel raar (ga het nog wel effe proberen)
@ urbanguard: ga ik straks ook nog even proberen.
meerdere tips zijn nog steeds welkom. _________________ www.ltdphoto.com
Gender: Male Age: 61 Joined: 02 Jan 2006 Posts: 376 Location: De Meern
Posted: Mon 24 May 2010, 20:27 Post subject:
gewoon even langskomen dan kijken we even wat het probleem is. Immers, als hij het hier wel doet dan ligt aan aan jou pc. _________________ Olympus E5 en E510 Digitaal met Zuiko 14-45, 50-200, ED300 f2.8 en de 35mm makro.
De Sigma 150 mm macrolens, 1.4 en 2.0 converter, Velpon Sjerpa Pro 730 met GMB kop driepoot met schommelkop en manfrotto monopoot. O ja....ook nog een schuiltentje..
Posted: Mon 24 May 2010, 20:39 Post subject:
he Lex: ik heb hem gister al bij iemand anders geprobeerd, zelfde probleem, hij installeerde de driver wel maar ik kreeg de harddisk nietop het scherm te zien. _________________ www.ltdphoto.com
Gender: Male Age: 61 Joined: 02 Jan 2006 Posts: 376 Location: De Meern
Posted: Mon 24 May 2010, 22:42 Post subject:
toch even doen want ik kan hier met software nog wat proberen en anders is de scjijf toch naar de ..... gebeurd wel vaker met Western Digital helaas. Een mogelijke fout kan zijn dat de leesarm niet meer naar behoren functioneerd en blijft hangen bijvoorbeeld. _________________ Olympus E5 en E510 Digitaal met Zuiko 14-45, 50-200, ED300 f2.8 en de 35mm makro.
De Sigma 150 mm macrolens, 1.4 en 2.0 converter, Velpon Sjerpa Pro 730 met GMB kop driepoot met schommelkop en manfrotto monopoot. O ja....ook nog een schuiltentje..
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum