Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken

Farne Islands, tips graag

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 18 May 2010, 19:32    Post subject: Farne Islands, tips graag
Ik ga de 2e helft van juni naar the borders, het leek me een ideale gelegenheid om de Farne islands te bezoeken, zijn er nog speciale dingen waar men rekening mee moet houden, zoals een pet op zetten tegen de meeuwen, en welke lenzen zijn ideaal voor daar, ik lees hier en daar dat je bijna over de vogels struikel, is een 200-400mm lens te lang? Question of juist ideaal.
moet je van te voren een boot boeken, dat soort zaken.
info word op prijs gesteld.

Kees Zwinkels

Anton Meijer

PostPosted: Mon 07 Jun 2010, 6:12    Post subject:
Hoi Kees,

Zelf ga ik 16 juni richting de farne islands, de boot kan je van te voren boeken bij : http://www.farne-islands.com/boat-trips/index.htm en een kamer van te voren boeken is ook geen luxe, alles zit al vol in Seahouses.

De vraag voor welke lens had ik ook uitgezet en is in dit forum ook terug te vinden.

Fijne reis.

Groeten Anton
Back to top
Reply with quote

kees zwinkels

PostPosted: Mon 07 Jun 2010, 12:09    Post subject:
bedankt Anton, heb een trip geboekt op 14-6, huisje heb ik ook al, denk dat ik een 70-200 en een 200-400 meeneem, jij ook een vruchtbare trip.

Peter van Driel

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 07 Jun 2010, 12:51    Post subject:
Hallo Kees,

Ik ben zelf vorig jaar op de Farne's geweest en had een 500 mm bij me. En die kwam goed van pas. De 200-400 mm zou ik zeker meenemen, eventueel met een 1,4 TC. De vogels zijn goed te fotgraferen, maar omdat je niet vrij over de eilanden kan zwerven is een goede telelens best handig. Vergeet ook de 70-200mm niet voor de mooie vliegbeelden.
Op de eilandjes is een petje geen overbodig luxe, de noorse sterns zijn vrij fel en hun snavels zijn erg scherp.
Het verdiend de voorkeur om de boot naar de eilanden vroegtijdig te boeken, de eilanden zijn erg in trek bij de engelsen en als de boot vol is kan je niet mee, en dat is toch niet de bedoeling. Op eerder genoemde site kun je de bootjes boeken.

gr Peet

kees zwinkels

PostPosted: Mon 07 Jun 2010, 18:20    Post subject:
Ha Peet

ik dacht ook aan de 200-400 + 1.4, die ga ik dus zeker meenemen + de 70-200, de boot naar de eilanden heb ik verleden week al geboekt bij William Shiel, dus dat gaat wel goed, pet gaat ook mee, goeie tip trouwens, bloed op je kop is maar niks, nu maar hopen op droog licht bewolkt weer, dan kan mijn trip niet meer stuk, bedankt voor de info.

gr, Kees.

Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken

Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum