Posted: Fri 25 Jun 2010, 9:54 Post subject: Belgische Ardennen
Beste mede vogelliefhebbers, wij zijn van plan een weekendje naar de Belgische Ardennen te gaan (Erezee), kan iemand mij vertellen waar ik de meeste kans maak op een ontmoeting met bijv. waterspreeuw, rode wouw, notenkraker etc? Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar er komen maar bar weinig hits op de Belgische Ardennen uit.
Posted: Fri 25 Jun 2010, 11:04 Post subject:
Waterspreeuw zit aan snelstromende riviertjes.
Rode Wouw vind je voornamelijk op de hoogplateaus, met (naald)bos en kapvlaktes.
Notenkraker vind je in naaldbos op de plateaus, onder meer rondom de veengebieden (Malchamps, Hautes Fagnes).
Probeer de Belgische tegenhanger van waarneming.nl eens: www.waarnemingen.be
Er zijn vast en zeker waarnemingen in de buurt van Erezée.
Gender: Male Age: 29 Joined: 22 Oct 2008 Posts: 606 Location: Lunteren
Posted: Thu 01 Jul 2010, 20:40 Post subject:
Waren de foto's van de Waterspreeuw van dusdanige kwaliteit dat ze op BP kunnen? ik ben erg benieuwd.
Het is en blijft een fantastische soort om goed voor je lens te krijgen.
Ze zijn meestal wel fotogeniek op de rotsige stenen in het water. Een mooi biotoop.
Gender: Male Age: 34 Joined: 21 Feb 2010 Posts: 215 Location: Amsterdam, Noord-Holland
Posted: Thu 01 Jul 2010, 21:33 Post subject:
Ja ik ben ook wel beniewd , heb wel fotos van waterspreeuwen voorbij zien komen hier op BP maar kan me niet echt herrineren waar die gemaakt waren. _________________ Canon EOS 50D / EF-S 17-85mm IS / EF 70-300mm IS / Sigma 150-500 OS / Lowepro CompuTrekker AW / Bresser Condor 10x50
"Maybe because it's entirely an artist's eye, patience and skill that makes an image and not his tools." - Ken Rockwell
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum