Ik zou kiezen voor de canon 1.4 TC
Je houdt je autofocus, de kwaliteit blijft zeer goed ( beter dan m'n 100-400 op 400mm ) en je hebt dan een 420mm 5.6 objectief.
Succes met de keuze.
Groeten,
Martijn. _________________ Canon EOS 70D
Canon lenzen van 10 tot 400mm
Converters
Ik heb ook die van canon zelf, geen spijt van en heb me er toen ook niet echt in verdiept. Er zijn wel mensen die andere merken verkiezen boven de canon (ik geloof kenko pro o.i.d.). Er zijn verschillende reviewsites die de verschillende merken en uitvoering gestets hebben. Daar zijn al enkele topics aan geweid dus even zoeken in het forum en je zult de linkjes naar de verschillende sites vinden.
Ik heb beiden, de canon 1.4 en de kenko pro 300 C-AF DG 1.4. Laatste is een stuk goedkoper en levert dezelfde kwaliteit.
Dit kan ik zeggen uit eigen ervaringen en er zijn voldoende tests te vinden op het net.
Goede combinatie werkt prima ! Altijd voor de originele Canon gaan !
Let echter ophet volgende !!! : laatde camera met de extender en je 300 niet aan je schouder of nek bungelen tijdens een wandeling maar gebruik dan een riem aan je lens i.p.v. aan je body ! Heb zelf al diverse keren meegemaakt dat de lens van de extender los liep (!!!) terwijl deze echt goed vast geklikt was !
Tot slot: Eventueel calibreren van de lens op de body en de lens met de converter op de body verfijnt vaak de scherpte nog ! (kan vanaf een 50D body)
Groet, Marcelloromeo _________________ Canon 1D Mk IV+ 5D Mk II, EF 14mm 2.8L, Ef 15mm 2.8, EF 16-35mm 2.8L, EF 50mm 1.4, EF 85mm 1.2L, EF 70-200mm 2.8L, EF 600mm IS 4.0, Ext. 1.4x Ext. 2.0x EF 300 2.8L IS
Het is echt onzin te stellen dat je altijd voor de canon moet gaan. Het is bekend dat de door mij genoemde type extender van kenko uitstekende prestaties levert en net zo goed is als de canon en geen andere beperkingen heeft dan die van canon.
Ik gebruik al een tijdje de 300mm f4 met 1.4 extender. Prima combinatie en je houd de autofocus. Al kom je natuurlijk altijd mm te kort. Ik ben mischien van plan ooit een 500mm te kopen,maar ik denk niet dat ik dan de 300mm zomaar zal wegdoen .
Deze lens heb ik net een week geleden gekocht. De Kenko-converter 1.4 was (tijdelijk) nergens verkrijgbaar. Daarom heb ik de converter van Canon aangeschaft.
Af houdt je volgens mij beide beide merken, dus dat maakt niet uit.
Kan het zelf niet vergelijken, maar ik ben wel enthousiast over die Canon combinatie.
Heb geen spijt tot op heden van deze combi-aankoop.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum