Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Nieuws


Birdpixweekend Terschelling Najaar 2010, 30 sep t/m 3 okt

 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Arie Ouwerkerk
Moderator
Moderator


Gender: Male
Age: 59
Joined: 21 Aug 2004
Posts: 7012
Location: Terschelling
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 31 Aug 2010, 13:18    Post subject:
Het inmiddels traditionele Birdpixweekend op Terschelling staat ook in het najaar van 2010 weer op het programma. Van donderdag 30 september t/m zondag 3 oktober is er beperkt ruimte beschikbaar in de Volkshogeschool in Hoorn.

Het doel is om er weer een gezellig weekend van te maken. Overdag er op uit om plaatjes te schieten, 's avonds gezamenlijk de resultaten bekijken en tips uitwisselen over technieken en bewerken.

De kosten voor het lange weekend zijn Euro 250,- voor de slaapzaal en Euro 310,- voor een gedeelde 2-persoonskamer. Dit is inclusief volpension verblijf op de Volkshogeschool, maar exclusief eventuele fietshuur, reiskosten en drankjes. Pixpashouders krijgen Euro 15 korting.

Opgaven kunnen worden gedaan per PB (ik heb naam en adres, mobielnummer en emailadres nodig) of email (tringa12 at xs4all.nl).

Deze tijd van het jaar staat garant voor veel vogels op het eiland. Voor het ontbijt bezoeken de deelnemers vaak het Noordzeestrand met zijn Drieteenstrandlopers en met wat gunstige wind passeren hier Jan-van-genten, jagers en meeuwen, terwijl met rustiger weer 's ochtends nog allerlei zangertjes uit zee kunnen arriveren. Het blijft elke keer verrassend om Roodborsten, Tapuiten, Goudhaantjes en/of lijsters uit zee te zien komen. De duinen herbergen veel trekvogels in de vorm van lijsters, piepers en tapuiten en allerlei zangertjes. In de polder zijn de eerste Rotganzen weer terug en is de Goudplevier massaal aanwezig terwijl op het wad nog de nodige soorten steltlopers aanwezig zijn.

Tijdens voorgaande najaarsweekenden kwamen bijvoorbeeld Rosse Franjepoot, Morinelplevier, Bokje, Sneeuwgors, Tapuit, Goudhaan, Bladkoning en Zeekoet uitgebreid voor de lens. Zoek maar eens op Terschelling in de database!

Wanneer ik voor 12 september 2010 4 aanmeldingen heb kan ik het weekend definitief door laten gaan. Het maximum aantal deelnemers ligt rond de 10 personen (afhankelijk van gebruik slaapzalen/2 persoonskamers).
_________________
Zie voor veel meer foto's:
http://pbase.com/arieouwerkerk
Back to top
Reply with quote
 
Arie Ouwerkerk
Moderator
Moderator


Gender: Male
Age: 59
Joined: 21 Aug 2004
Posts: 7012
Location: Terschelling
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 09 Sep 2010, 17:01    Post subject:
Graag breng in het Birdpixweekend van 30 sep - 3 okt 2010 nog eens onder de aandacht. Ik heb nog geen voldoende aanmeldingen ontvangen om de ruimte definitief te kunnen reserveren. Tot 12 september is de mogelijkheid om je op te geven. Wanneer er dan te weinig deelnemers zijn gaat het weekend niet door. En wat is er leuker dan een weekend heerlijk fotograferen op het mooiste Waddeneiland Cool Laughing
_________________
Zie voor veel meer foto's:
http://pbase.com/arieouwerkerk
Back to top
Reply with quote
 
Joep Tomlow


Gender: Male
Age: 41
Joined: 14 Dec 2004
Posts: 630
Location: Limburg
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Fri 10 Sep 2010, 13:23    Post subject:
Ik help ook graag even om dit weekend onder de aandacht te brengen aangezien ik me zojuist heb aangemeld Cool
Een paar jaar terug ben ik ook meegeweest met het weekend en vond het erg leuk en leerzaam. Je kunt zelf kiezen wat je wil doen die dag; gezamenlijk erop uit of toch alleen. Arie vertelt je in de ochtenden - en tussendoor - de 'hotspots' van het eiland en door zijn contacten op het eiland met vogelaars weet hij heel snel of er nog bijzondere vogels zijn gezien. Ook de avonden gezamenlijk resultaten bekijken op de laptops is erg leuk en uiteraard leerzaam.

Ten slotte: als je nog nooit op Terschelling bent geweest is dit een unieke kans om het eiland beter te leren kennen!
_________________
Canon EOS 7D + EF 400 mm f5.6 L USM | Statief: Manfrotto 055PRO-B + 501HDV videokop | Monopod: Manfrotto 680 + 484RC2 balhoofd
Back to top
Reply with quote
 
Ruud van Veenschoten


Gender: Male
Age: 64
Joined: 01 Nov 2005
Posts: 765
Location: Amersfoort
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Fri 10 Sep 2010, 14:25    Post subject:
En ik ga helemaal met Joep mee. Aanrader. Wordt voor mij de 3e keer (als alles doorgaat).

Groet,
Ruud
_________________
Canon body`s en Canon L glaswerk. Feisol 3371 statief + Jobu BWG-HD schommelkop.
Back to top
Reply with quote
 
edvanzoonen


Gender: Male
Age: 73
Joined: 27 Mar 2005
Posts: 33
Location: Dronten
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Fri 10 Sep 2010, 16:24    Post subject:
Helemaal doen............
BP weekends hebben altijd iets verrassend en dat is juist het spannende. Vorig najaar de zeetrek van steltlopers in de storm.
Moet je gewoon een keer meegemaakt hebben.
Dit najaar heb ik de keus gemaakt voor een weekje Polen, dus, helaas, een BP weekend zit er voor mij dit najaar niet in.
Ed
_________________
Nikon D70 en D200 met AF VR-Nikkor 80-400 1:4,5-5,6D en Sigma 500 4,5
Sigma 150 macro,
Nikon D300
Back to top
Reply with quote
 
Arie Ouwerkerk
Moderator
Moderator


Gender: Male
Age: 59
Joined: 21 Aug 2004
Posts: 7012
Location: Terschelling
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sun 12 Sep 2010, 8:15    Post subject:
Bij deze kan ik melden dat ik genoeg aanmeldingen heb ontvangen om het weekend door te kunnen laten gaan. Wel is er nog beperkt ruimte voor enkele gegadigden. Voor dit leuke fotoweekend op het mooiste Waddeneiland kun je je wenden tot ondergetekende per PB (persoonlijk bericht) of email (zie profiel).
_________________
Zie voor veel meer foto's:
http://pbase.com/arieouwerkerk
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Nieuws

 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum