Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken


Biesbosch, mooiste plekjes?

 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Marcus Antonius



Age: 43
Joined: 30 Jun 2005
Posts: 11

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 14 Jul 2005, 6:34    Post subject: Biesbosch, mooiste plekjes?
Kan er iemand mij vertellen welke plekken op dit moment het mooist zijn om een kijkje te gaan nemen. Ik ben van plan vanuit werkendam te gaan en wellicht een roeiboot te gebruiken. Misschien dat iemand nog tips heeft voor mij? Deze zijn zeer welkom.

Groeten,

Marcus
_________________
Making a moment last forever
Back to top
Reply with quote
 
Niels Godijn


Gender: Male
Age: 32
Joined: 09 Apr 2005
Posts: 27
Location: Poortugaal
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 14 Jul 2005, 7:49    Post subject:
In werkendam zit nu de Roodmus, daar zou ik zeker naartoe gaan. Bij het Biesbosmuseum in de buurt heb je ook nog een meer waar je omheen kunt lopen, heb ik ook gedaan en leuke dingen gezien, o.a. een Waterral. Je hebt ook nog de spieringpolder, ook geweest en daar o.a. Sprinkhaanzangers, Kemphaan en Kleine zilverreiger gezien. Hans Gebuis zal nog wel veel meer goede plekjes weten maar dit zijn de plekjes die ik weet.
_________________
Nikon D70, Sigma 170-500 F5/6.3, Sigma 180/3.5, Nikkor 70-300 F4/5.6
Tripod Manfrotto 055ProB met Manfrotto 393 schommelkop, Monopod 680B

www.pbase.com/arie_en_niels_godijn
Back to top
Reply with quote
 
Martijn



Age: 38
Joined: 02 Dec 2004
Posts: 4
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 14 Jul 2005, 9:30    Post subject:
Op het water zit de Biesbosch nu stampvol met bootjesmensen en is het moeilijk een rustige plek te vinden. Deze zijn er wel, maar zijn een heel eind roeien.

Vlakbij werkendam zijn echter 2 leuke gebieden; polder Maltha en de Spieringpolders.
De spieringpolders zijn altijd wel goed voor alle soorten eenden (inclusief krooneend) ijsvogels en kleine zilverreigers. Dit gebied is erg makkelijk te vinden: het bevindt zich directaan weerszijden van de weg aan de werkendamse kant van het pontje Dordrecht (kop van 't land) - Werkendam.

Polder Maltha is vaak ook wel leuk, maar op het moment minder leuk dan de spieringpolders. Vroeger was het een heel goed gebied waar dingen zijn gezien als witstaartkievit, roodstuitzwaluw, citroenkwikstaart en steltkluten, maar de laatste tijd is de begroeiing wel erg hoog geworden. Ook hier kans op ijsvogels, zilverreigers en krooneenden. Polder Maltha ligt ongeveer tussen het Biesbosch museum en de Roodmussen.

Er is in ieder geval genoeg te doen en varen in de Biesbosch is erg leuk. Je moet alleen van toeristen houden in de zomer Wink
Back to top
Reply with quote
 
Marcus Antonius



Age: 43
Joined: 30 Jun 2005
Posts: 11

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 14 Jul 2005, 19:13    Post subject:
Nou zo'n toeristenfan ben ik niet echt, ik houd meer van rustige gebieden maar neem wel de aandacht van de af en toe lastige mensen ("ZO HEE wat een KANON, hoe ver zoomt ie wel niet?") op de koop toe bij sommige gebieden, zal morgen dus ook wel weer zo'n dagje worden. bedankt voor jullie input, ik ga er morgen eens kijken.
_________________
Making a moment last forever
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken

 
Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum