Ferry Bantjes wrote: |
JanKees,
Kijk eens hier. Een zeer complete workflow voor je foto's: http://www.naturereflections.nl/Articles/articles_index/articles_techniek.html Dit had je trouwens ook zelf kunnen vinden door ff in het forum te zoeken. gr. Ferry |
Ruud van Veenschoten wrote: |
Ik zal proberen een paar antwoorden op je vragen te geven.
Photoshop 6 Elements zal je raw`s van de Nikon niet ondersteunen. Je zal dus naar een nieuwere versie moeten of Lightroom aan moeten schaffen. Ik vermoed dat de nieuwste versie van Photoshop Elements 9.0 de D90 raw`s wel ondersteund. Wat betreft bestands formaat en aantal pixels, ja er zit een verband in. Voorbeeld de foto`s uit mijn 1DMKIIN = 8,5 miljoen pixels maakt bestanden van ongeveer 7 megabyte per foto in raw. Mijn 550D = 18,0 miljoen pixels maakt bestanden van ongeveer 24 megabyte per foto in raw aan. De resolutie van de 1D = 3504x2336 pixels. De resolutie van de 550D = 5184x3456 pixels. Dus ja, hoog aantal pixels = groter bestand. Verkleinen van de foto = verminderen van het aantal pixels. = kleiner bestand. Ik hoop dat je hier wat mee kan. groet, Ruud heel erg bedankt, dit begrijp ik . PS En het is gefotografeerd Er worden geen foto`s gegraveerd! |