Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur


Defecte 100-400L

 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Peter van der Wijst


Gender: Male
Age: 59
Joined: 27 Apr 2005
Posts: 171
Location: Soest
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 17 Jul 2005, 12:38    Post subject: Defecte 100-400L
Hallo,

Het is nu een week terug dat ik mijn 100-400L ingeleverd heb voor reparatie. Ik heb nog niks gehoord, ik weet niet of ze daar snel mee zijn.
Al een poos geleden heb ik over het probleem gecorrespondeerd met iemand van Canon en die kwam tot de conclusie dat de IS module of diafragma module defect zou zijn.

Nu vroeg ik mij af, moet Canon dit niet gratis oplossen omdat ik er toch vanuit mag gaan dat een IS of diafragma module niet zomaar stuk mag gaan binnen twee jaar?
Heb ik een poot om op te staan of wordt het gewoon de volle mep betalen?

Groeten,
Peter
_________________
Canon 20D, Canon 1D Mk.II, Canon 1D Mk.III, Canon 17-40L USM, Canon 17-85 IS USM, Canon 28-105 USM, Canon 100-400L IS USM, Canon 500/4L IS USM, Sigma 150/2.8 EX HSM macro, Gitzo 1325 Mk.2
Back to top
Reply with quote
 
Panthera



Age: 65
Joined: 05 Jun 2004
Posts: 349
Location: Maarssen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sun 17 Jul 2005, 13:55    Post subject:
Binnen de EU hoort de garantietermijn in ieder geval 2 jaar te zijn, zo heb ik verschillende keren gelezen.
Verder stelt men zich op het standpunt dat een voorwerp niet binnen een redelijkegebruikstermijn kapot gaan. Voor een objectief zou dat om vele jaren gaan. Zo lang gebruik ik meestal objectieven.

Ik zou eens op de website van de Consumentenbod kijken of eens binnenlopen bij een rechtswinkel voordat je met Canon in de slag gaat.

Groet
Marco
_________________
www.panthera-multimedia.nl
Back to top
Reply with quote
 
Digibird




Joined: 10 Aug 2003
Posts: 415

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 17 Jul 2005, 14:47    Post subject: garantie
Nog niet zo heel lang geleden heb ik mijn camera voor reparatie aangeboden bij Canon te Roosendaal (kapotte belichtingsmeter).
Men had het daar zeer snel en goed gerepareerd. Omdat ik 'em iets langer dan een jaar geleden gekocht had, dacht ik dat ik geen garantie had. Vanwege de EU-spelregels bleek dat ik toch wel garantie had (dat was voor mij overigens de eerste keer een positieve ervaring met die EU-club ....).
Ik kreeg dus mijn kosten terug minus administratiekosten. Spelregel is dat je reeds bij het aanbieden aangeeft dat je gebruik maakt van de EU-garantie. Persoonlijk vind ik het enerzijds bijzonder flauw, omdat Canon natuurlijk aan het toestelnummer kan zien hoe oud de camera is, maar anderzijds was ik blij dat ik een kleine 200 euro retour kreeg.

Kortom, ik hoop voor je dat je ook je centen terugkrijgt. Succes.

Phil
_________________
Canon
Back to top
Reply with quote
 
R. P. McMurphy


Gender: Male

Joined: 05 Mar 2005
Posts: 546

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 18 Jul 2005, 7:56    Post subject:
Over de snelheid van repareren: mijn lens, met een defecte zonnekap, is nu al 7 (zeven!) weken weg. Reparatie van niks, maar het schijnt volgens Canon megadruk te zijn op dit moment. De gemiddelde termijn van 3-6 weken is jammer genoeg niet gehaald, maar gelukkig is dit seizoen ook goed voor macro Laughing
Maar wees dus op een lange wachttijd voorbereid...

Luc
Back to top
Reply with quote
 
Panthera



Age: 65
Joined: 05 Jun 2004
Posts: 349
Location: Maarssen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 18 Jul 2005, 15:42    Post subject:
Quote:
maar het schijnt volgens Canon megadruk te zijn op dit moment.
#evil #evil

Dat zegt wat over de kwaliteit! Hi, hi, hi Twisted Evil Twisted Evil

Maar alle gekheid op een stokje. Ik zou uit elkaar spatten. Ik breng het altijd terwijl ik het dan al heb aangekondigd. Het wordt dan direct gemaakt of ik kan de volgende dag terugkomen.

Die service van Nikon/Inca is zo slecht nog niet. Laughing

Veel sterkte en voortaan toch maar eens brengen.

Groet
marco
_________________
www.panthera-multimedia.nl
Back to top
Reply with quote
 
Peter van der Wijst


Gender: Male
Age: 59
Joined: 27 Apr 2005
Posts: 171
Location: Soest
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 18 Jul 2005, 19:49    Post subject:
Tja, wat zegt het over de kwaliteit? Het spul wordt zoveel verkocht en dan gaat er wel eens iets stuk. En dan heb je het druk.
Wie koopt er Nikon? Die enkeling en dan in dezelfde mate gaat er eens wat stuk. Daar hebben ze het niet druk mee bij Nikon.
Laughing Laughing Wink #Rofl



...ahum... ik zie het wel wanneer het zover is. Tot die tijd heb ik in ieder geval een 70-200L in bruikleen wat een schrale troost is. Die lens heeft ook zo zijn problemen.
En verder moet ik me behelpen met die 500/4L. Het leven is zwaar. Wink
_________________
Canon 20D, Canon 1D Mk.II, Canon 1D Mk.III, Canon 17-40L USM, Canon 17-85 IS USM, Canon 28-105 USM, Canon 100-400L IS USM, Canon 500/4L IS USM, Sigma 150/2.8 EX HSM macro, Gitzo 1325 Mk.2
Back to top
Reply with quote
 
Panthera



Age: 65
Joined: 05 Jun 2004
Posts: 349
Location: Maarssen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 18 Jul 2005, 21:34    Post subject:
Quote:
Wie koopt er Nikon?


Tsja, ik in ieder geval!

Laughing
_________________
www.panthera-multimedia.nl
Back to top
Reply with quote
 
R. P. McMurphy


Gender: Male

Joined: 05 Mar 2005
Posts: 546

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 01 Aug 2005, 13:57    Post subject:
Quote:
Veel sterkte en voortaan toch maar eens brengen.


ik hoop niet dat ik ooit nog terug hoef, maar ik zal je tip ter harte nemen! Want vandaag, precies 2 maanden na het wegbrengen, is de lens weer terug bij de leverancier, gerepareerd en wel...

Luc
Back to top
Reply with quote
 
Ad Sprang


Gender: Male
Age: 72
Joined: 03 Apr 2005
Posts: 7402

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 01 Aug 2005, 16:43    Post subject:
Zou de lens altijd naar de reparatie-afdeling zelf brengen en dit vooraf telefonisch bespreken. Scheelt iig kostbare tijd van minimaal een tussenstop. Lijkt mij igv Luc dat je voor een reparatie van een zonnekap zelfs op zo´n reparatie moet kunnen wachten als je vooraf even belt.
Luc, iig gefeliciteerd dat je wachten nu eindelijk beloond wordt.
We zien de resultaten wel weer op BP.
groet,
Ad
_________________
Canon EOS 20D (2005) én Canon EOS 40D (2007) én Canon EOS 50D (september 2010). Canon 300 mm. F4 IS lens en Canon 1.4 converter.
Sinds 10 december 2005 Canon EF 500 mm. F4 L IS USM. Snelkoppeling Novoflex Miniconnect Profi-set.
Manfrotto 681B eenpoot.
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

 
Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum