Gender: Male Age: 42 Joined: 13 Jun 2007 Posts: 10 Location: Overijssel
Posted: Sun 03 Apr 2011, 21:50 Post subject: Wilgen geknot bij Zouweboezem?
Zijn er mensen die er in de buurt wonen en weten of de wilgen geknot zijn deze winter? Ik wil de purpers graag nog eens bewonderen, maar voor zo'n flinke rit is het wel fijn om te weten of je vrij zicht hebt.
Gender: Male Age: 59 Joined: 22 Aug 2010 Posts: 190 Location: Leerdam
Posted: Sun 03 Apr 2011, 22:12 Post subject:
Hoi Johannes
Jawel hoor, de wilgen zijn geknot en er is ook veel riet gemaaid zodat het uitzicht perfect is. Alleen zijn er nog niet zoveel Purperreigers, afgelopen vrijdag zag ik er één overvliegend en dat was het. Op http://hans.aclstudios.com/ staat dat er 5 gezien zijn. Morgenochtend (werk in de avondploeg) ga ik poolshoogte nemen want ik ben benieuwd wanneer de Lepelaars er weer zijn.
Groet Kees _________________ Leerdams Kristal, made in Japan.....
Gender: Male Age: 38 Joined: 13 Nov 2010 Posts: 6 Location: Zaandam
Posted: Tue 05 Apr 2011, 21:56 Post subject:
Ik kende dit gebied nog niet. Lijkt me leuk om eens een langs te gaan. Ik zag dat er ook schuilwanden e.d. staan, dus dat is wel interessant. Is dit ook per ov te bereiken?
Posted: Wed 06 Apr 2011, 20:14 Post subject:
Vanmiddag van 16.45 tot 19.15 op de bekende plek gestaan, in die tijd kwamen er 11 purperreigers langs vliegen op vrij grote afstand, van links naar rechts ofwel van noord naar zuid. Geen enkele landde in het riet.
Groet, Marianne
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum