Jacob wrote: |
Ik wil absoluut geen roet in je eten gooien maar, doe het toch! Ik vind juist dat de flexibiliteit erg groot is bij de Nikon lens. Hij is absoluut niet zo groot en kan zo makkelijk mee om mijn schouder terwijl ik ook een kijker om heb en een grote rugzak op m'n rug!
De flexibiliteit waar jij op doelt is volgens mij alleen van betrekking op het maken landschapsfoto's omdat je dan wil zoomen. De optische kwaliteit die de Nikon brengt zal je nog lang heugen als je je foto's terug ziet! |
Jacob wrote: |
Ja ik kan er goed mee rondlopen. Zeker niet te zwaar en niet zo lang. Ik kan me voorstellen dat als je op vakantie bent en je wil ook kiekjes maken van landschappen, mensen architectuur weet ik veel, dat dit niet zo'n handige lens is.
In de categorie betaalbare, kwalitatieve, scherpe merk lens is deze voor mij een eenling. Hij is niet zo lang als een 500mm en niet zo zwaar als en een 500mm of een 300mm 2.8. Het blijft natuurlijk wel een tele dus de voorgaande onderwerpen is niet waarvoor hij in beginsel is gemaakt. Voor vogel/wild fotografie juist wel. |
bwesterink wrote: |
Sinds een week heb ik de Nikon 300mm afs f4 lens. Ik kan dus nog niet zo heel veel zeggen, maar toe nu toe bevalt het goed. Ik heb ook de 1.4 TC erbij. Is denk ik wel een zinvolle aanvulling. AF blijft goed en je verliest ook nauwelijks scherpte. De torenvalk van zaterdag in de vlucht is gemaakt met deze lens.
Ik heb na lang wikken en wegen gekozen voor deze lens, omdat ik het ook belangrijk vind dat hij draagbaar is (hij past nog in mijn minitrekker rugtas), niet te duur en een snelle, stille af heeft. Bovendien lees je overal goede reviews over de scherpte van deze lens. Helaas is deze lens alleen recentelijk zeker 200 euro duurder geworden. Succes met je keuze, Bendiks |
peter wijn wrote: | ||
hij was voor minder dan 1000 euro nieuw te koop. |
Martijn de Jonge wrote: |
Het is momenteel mijn meest ingezette lens die universeel voor landschap, vogels en zeezoogdieren wordt gebruikt. Inderdaad door z´n gewicht, snelle AF en grote optische prestaties is dit een uitstekende reportagelens. Wel moet ik erbij vertellen dat ik soms start op de cropstand van de D2X en pas later doorswitch naar de 12,6 MP stand. De 1.4 converter gebruik ik eigenlijk nooit hierbij. dan ga ik liever door naar de cropstand of de 500 AF-S |
Jan Uilhoorn wrote: |
INKOPPER:
Naar mijn idee zijn de canon gebruikers wat intelligenter :lol: Jan |