Posted: Thu 28 Oct 2010, 11:27 Post subject: Gimbals
Ben van plan om op korte termijn een full gimbal aan te schaffen en zie door de reviews op internet de bomen door het bos niet meer. Wellicht kunnen wat gebruikerservaringen mij helpen...
Het is de bedoeling dat de gimbal een mark III en 600mm gaat dragen.
Wimberley geniet toch op veel sites de voorkeur met de joby bwg pro die ook veel lovende reviews krijgt.
Heeft iemand al ervaringen met de naturestuff NEK-6
Posted: Thu 28 Oct 2010, 12:42 Post subject:
De naturestuff is gewoon een chinese rip-off van de originele wimberley. Gewoon even door de zure appel heen bijten en de wimberley of Jobu Pro kopen. Je hebt er jaren plezier van ! (Heb zelf naar volle tevredenheid de Wimberley WH-200.)
Ron _________________ "Take nothing but pictures. Leave nothing but footprints..."
Age: 67 Joined: 01 Jan 2004 Posts: 462 Location: Amsterdam
Posted: Thu 28 Oct 2010, 18:35 Post subject:
@ Ron,
Ook ik zie door de bomen het bos niet meer als ik dit lees:
Eindelijk is hij er dan; de opvolger van de veelbesproken HBN Gimbal Head. Met de opgedane ervaringen van voorheen is er in samenwerking met CameraTools.nl in alle rust gewerkt aan een waardige opvolger. Nu is het dan zo ver en met trots presenteren we dan ook de HBN Gimbal Head II.
Dit suggereert mijns inziens dat er een eigen product (waardige opvolger)is ontwikkeld, toch?
Gender: Male Age: 54 Joined: 05 Oct 2005 Posts: 151 Location: Hei- en Boeicop
Posted: Thu 28 Oct 2010, 18:51 Post subject:
@ Martijn :
ik heb even op de site van cameratools gekeken, en idd de HBN II
is niet nieuw, maar het is precies dezelfde als de "NatureStuff Swinghead Statiefkop NEK-4".
Tja het is een beetje het Audi-Bentley verhaal hier.
Sommigen mensen vinden een Audi al (meer dan) genoeg, anderen moeten perse nog een stapje hoger.
Toen ik het prijsverschil zag tussen de Wimberley en bjiv. de Redged of Naturestuff, toen ging ik toch wel even twijfelen. Bij inspectie bleek de Naturestuff zeer degelijk en ik gebruik deze dan nu al een geruime tijd . Uiteraard, als er iemand perse duurder wil, dan raad ik de Wimberley aan (en niet de Jobu) !
Gender: Male Age: 54 Joined: 05 Oct 2005 Posts: 151 Location: Hei- en Boeicop
Posted: Fri 29 Oct 2010, 8:56 Post subject:
@ Birdaddict,
Waarom niet de JOBU ?
Ik heb zelf de BWG pro, en ik vind hem super.
Hoor van andere fotograven, dat deze kop zeker zo goed is als de Wimberley ! _________________ Canonspul
Uit de verschillende reacties blijkt toch dat iedereen verschillende ervaringen en meningen heeft.
Het beste lijkt me dan ook dat ik ze allemaal maar eens ga proberen en alle verschillende meningen meeneem in mijn afweging.
Persoonlijk vind ik de prijsverschillen tussen de verschillende gimbals best groot en het belangrijkste vind ik dat het spul goed werkt en dat na langere tijd ook goed blijft werken. Heb al eerder met een wimberley van een vriend wat gespeeld, maar heb geen vergelijkingsmateriaal.
Ik denk dat ze ijn zekere zin allemaal goed werken, maar duurzaamheid speelt ook een rol.
De prijsverschillen zijn zoals al aangekaart wel overkomelijk maar ik vind het onnodig om veel geld uit te geven. Maar ik wil er ook niet erachter komen dat ik achteraf meer geld had uit moeten geven omdat het product niet duurzaam blijkt te zijn. Het blijft vooralsnog een lastige keuze en een afweging.
Voor het prijsverschil kun je ook een leuke trip ergens naartoe maken en foto's maken......
Posted: Fri 29 Oct 2010, 21:04 Post subject:
Ik gebruik nu een maand of 8 de HBN II i.c.m. een D700 en een 500mm (manuel) + 1.4 extender en soms de 2.0.
Weegt bij elkaar toch al snel een 5 a 6 kilo.
Werkt soepel en nog nooit een probleem mee gehad.
Gender: Male Age: 62 Joined: 24 May 2008 Posts: 290 Location: Oost Vl. Belgie
Posted: Sat 30 Oct 2010, 7:26 Post subject:
Hallo.
Heb de HBN II nu al bijna 1 jaar in combinatie met de 500/4 is usm. Deze evenaard een Wimberley maar je bent wel geen €600 armer.
Groeten.
Hans. _________________ Canon 7D
Canon 300/2.8L IS USM
Extender Canon 1.4X EF II
Extender Canon 2.0XEF II
Soligor extender 1.7X.
Monopod Manfrotto 681B.HBN gimballhead type II met tripod TRIOPO CARBON GX 1227 en ook nog een rijstzak.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum