Posted: Wed 15 Dec 2010, 22:11 Post subject: Windows 7 sluit af bij het uploaden van foto's
Er zit op dit forum heel wat deskundigheid, ook m.b.t. computers heb ik gemerkt.
Mijn ( 3 maanden oude) computer werkt prima. Alleen, als ik een foto wil uploaden, sluit windows 7 af sinds een week. Via de vervolgens weer op te starten veilige modus kan ik wel weer een foto uploaden. Er is dus iets mis, maar wat? Mijn computer werkt verder uitstekend, geen enkel probleem verder, alleen dus met het uploaden van foto's ( ook als b.v. bijlage bij email)
Voordat ik de computer laat nakijken wil ik graag hier vragen of het misschien een probleem(pje) is, dat ik zelf kan oplossen met wat aanwijzingen.
Alvast bedankt,
Gerda
P.s. Als dit soort vragen niet mogen op deze site, verwijder het topic dan maar weer moderator. Ik probeer gewoon of het mag
Gender: Male Age: 71 Joined: 10 Jan 2005 Posts: 806 Location: Rotterdam
Posted: Thu 16 Dec 2010, 1:30 Post subject:
Wat bedoel je precies met uploaden?
Uploaden betekent verzenden naar..................
Wil je een foto openen, om hem te bekijken in een programma, dat is gekoppeld aan het bestandstype. Bijvoorbeeld dat een .jpg bestand geopend moet worden met b.v. Windows Viewer?
Dan zou de fout in het programma kunnen zitten dat je probeert te openen. Een optie is dan om dit opnieuw te installeren.
Klik eens met de rechtermuisknop op de foto, en kies "openen met", en probeer eens aan andere viewer.
Gender: Male Age: 70 Joined: 13 Nov 2006 Posts: 60 Location: Heemstede
Posted: Fri 17 Dec 2010, 11:58 Post subject:
Dat verschijsel ligt niet aan windows 7 maar aan het programma wat je gebruikt, dat geeft waarschijnlijk een "memory violation". Welk programma gebruik je, dan kan ik wellicht meer informatie geven. Groet, Pieter _________________ Nikon D850
Nikkor 80-400
Teleconverter TC-14E III
Gender: Male Age: 60 Joined: 28 Jan 2006 Posts: 121 Location: Tilburg
Posted: Fri 17 Dec 2010, 12:17 Post subject:
Hoi,
Je schrijft dat je dit probleem hebt sinds 1 week.
Waarschijnlijk heb je 1 week geleden iets geinstalleerd of geupdate. (kan ook ongemerkt gegaan zijn)
Meest makkelijke is om systeemherstel te doen naar een datum voordat je het probleem hebt gekregen (dus iets verder terug dan 1 week geleden).
Succes, John _________________ Digiscoping : Fuji E900, Pentax 80-ED .
Gender: Male Age: 71 Joined: 10 Jan 2005 Posts: 806 Location: Rotterdam
Posted: Fri 17 Dec 2010, 13:25 Post subject:
Het schijnt dat Gerda een "blue screen of death" krijgt te zien, waarna de computer opnieuw opstart.
Ik heb haar (via PB) aangeraden om toch maar langs de winkel te gaan, aangezien de pc pas 3 maanden oud is.
De optie systeemherstel zou ook kunnen werken, maar dan weet je niet of die evt. fatale update weer wordt uitgevoerd.
Een geheugenpagina-conflict is voordehandliggend.
Ik heb jullie adviezen opgevolgd, ook systeemherstel.
Helaas geen resultaat, dus de pc gaat naar de winkel, zoals Aad adviseert.
Aad, Piet en John,
Fijn dat jullie mee wilden denken, ik ga nu tenminste niet terug met iets wat ik gemakkelijk thuis zelf had kunnen oplossen. Dat overkomt me nog wel eens
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum