Gender: Male Age: 65 Joined: 25 Nov 2005 Posts: 104 Location: Roeselare (B)
Posted: Sat 13 Nov 2010, 23:35 Post subject: Batterijgrip
Ik plan mijn eerste fotoreis.
Welllicht onstaat hier een noodzaak voor een batterijgrip.
Ik beschik over een canon D40. Kunnen jullie mij tips geven ivm de aankoop want dit is voor mij onbekend terrein.
Het grootste voordeel van een accugrip is dat je er een tweede ontspanknop bijkrijgt voor staande opnamen. Als je tijdens een reportage vaak wisselt tussen liggende en staande opnamen, zul je het gemak van die tweede knop snel ontdekken. Maak je alleen maar liggende foto's met een zware telelens, is het extra gewicht van de grip en de tweede accu eerder een nadeel. Wil je alleen maar langer kunnen fotograferen, dan is de aanschaf van een tweede accu waarschijnlijk afdoende.
De goedkopere accugrips missen overigens vaak die tweede ontspanknop.
Posted: Sun 14 Nov 2010, 13:51 Post subject:
Quote:
Maak je alleen maar liggende foto's met een zware telelens, is het extra gewicht van de grip en de tweede accu eerder een nadeel
ben ik niet helemaal met je eens.
dat extra tegengewicht (t.o.v. de lens) doordat de camera zwaarder wordt vind ik persoonlijk alleen maar fijner fotograferen.
maar goed dat is persoonlijk.
als je idd alleen maar langer wilt kunnen fotograferen en die extra knopjes en dat extra gewicht niks vind toevoegen kan je ipv de batterygrip beter nog 2 extra accuutjes kopen. _________________ www.ltdphoto.com
Gender: Male Age: 44 Joined: 30 May 2005 Posts: 536 Location: sexbierum
Posted: Sun 14 Nov 2010, 14:33 Post subject:
Inderdaad, voor- of nadeel, dat is heel persoonlijk. Maar voor extra batterij capaciteit is een grip niet per definitie noodzakelijk.
Voor een habbekrats kun je tegenwoordig ook een autolader krijgen, is mij altijd goed bevallen tenminste. _________________ De nodige kilo's canon....
Gitzo carbon + wimberley
www.natuurplaten.nl
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum