Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Nieuws


Fotowedstrijd: Beste vogelfoto 2010
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Rick van der Weijde


Gender: Male
Age: 40
Joined: 04 May 2004
Posts: 111
Location: Moordrecht
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 24 Jan 2011, 23:18    Post subject:
Pfff... daar ben je gewoon een lieve anderhalf uur mee bezig. Allemaal gehad en van commentaar voorzien, zonder de overige te lezen. Vraag me af hoeveel dubbel commentaar er zo gegeven wordt. Zal dat later eens bekijken. Heb wel een hele lijst met favorieten, maar uiteindelijk mijn nominaties beperkt tot 5 stuks. Maar er zijn wat mij betreft zeker meer kanshebbers! We hebben met elkaar een mooi jaar achter de rug. Dat is duidelijk!
Gr. Rick
_________________
Nikon D200 en D70, met sigma 170-500 mm f5-6.3 mm en Nikon 105mm VR Micro.
Back to top
Reply with quote
 
Ferry Bantjes
Guest







PostPosted: Mon 24 Jan 2011, 23:51    Post subject:
Nou ik heb ze allemaal gedaan wat een klus zeg.
En wat een goede foto's zitten erbij.
Ben wel buiten mijn boekje gegaan want ik heb per ongeluk Wink 6 nominaties gegeven.
Een ding weet ik zeker ik zit niet bij de eerste drie, maar meedoen was al erg leuk.

Nou hoef ik alleen nog maar 3 pagina's op Nederpix te becommentariëren en dan heb ik het wel ff gezien.

gr. Ferry
Back to top
Reply with quote
 
Ferry Bantjes
Guest







PostPosted: Tue 25 Jan 2011, 21:49    Post subject:
Heb net op Nederpix ook alle commentaren gedaan en moet zeggen dat het toch wel een hele klus is om op beide Pixen binnen 1 week alle commentaren te doen en de foto's goed te kunnen bekijken.

ik heb een vraag aan de Mod's:
De uitslag word pas op 12 februari bekend gemaakt zou het niet mogelijk zijn om de termijn van becommentariëren te verlengen met b.v. 1 week?

Ik denk en hoop dat daardoor meer mensen in de gelegenheid worden gesteld om de foto's van een waardering te voorzien.
Het is nu wel heel kort dag binnen 1 week terwijl er volgens mij meer tijd is.
Back to top
Reply with quote
 
Wijnand van Buuren


Gender: Male
Age: 72
Joined: 24 May 2010
Posts: 328
Location: Veenendaal
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 26 Jan 2011, 1:15    Post subject: Beste vogelfoto van 2010.
Tsjonge, wat een karwei om alle foto's van commentaar te voorzien en ook nog te kiezen welke een nominatie het meest verdient. Veel foto's zijn zo goed dat ze voor elkaar weinig onder doen. Waarom kies je dan voor de één en niet voor de andere. Op gevoel? Op esthetische waarde? Op kwaliteit? Op vogelsoort? Speelt de gebruikte camera en lens in relatie tot het beeld een rol? (Met topmateriaal maak je nu eenmaal meer kans)
Of op basis van je indruk dat het plezier bij het maken van de foto en de natuurbeleving die er aan ten grondslag ligt het meest tot uiting komt?
Ik heb voor dat laatste gekozen en heb drie nominaties gegeven.
Succes verder voor alle deelnemers (en commentatoren)

Groet, WvB
_________________
Nikon
Back to top
Reply with quote
 
Ruud van Veenschoten


Gender: Male
Age: 63
Joined: 01 Nov 2005
Posts: 765
Location: Amersfoort
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 26 Jan 2011, 9:37    Post subject:
Zo tussen neus en lippen door de foto`s van commentaar voorzien.
Aantal nominaties uitgedeeld. De foto`s waar geen croppercentage bij stond overgeslagen. Voldeden niet aan de wedstrijdvoorwaarden.
Als we toch kritisch moeten zijn.......
Wat me opvalt is dat er het afgelopen jaar zeer veel erg goede foto`s voorbij zijn gekomen, en dat de wedstrijd maar een zeer mager aftreksel daar van is. Hebben de fotografen geen zin om mee te doen?????
Misschien is het trouwens een idee om de foto`s door een totaal onafhankelijke jury te laten beoordelen. Er zijn naar mijn idee teveel mensen met eigen voorkeuren Wink

Dat de beste moge winnen!


Groet,
Ruud
_________________
Canon body`s en Canon L glaswerk. Feisol 3371 statief + Jobu BWG-HD schommelkop.
Back to top
Reply with quote
 
dick hoogenboom


Gender: Male
Age: 65
Joined: 04 Dec 2004
Posts: 209
Location: Schoorl
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 26 Jan 2011, 10:33    Post subject:
@ Ruud,

Daar heb je een punt Ruud. Een onafhankelijke jury zou het meest eerlijk zijn. Denk dat daarom veel mensen niet meedoen.

Groet Dick.
_________________
NPS lid en  liefhebber
Iedere creatieve daad ontstaat uit imitatie.....
Kijk ook eens op : www.dickenmirahoogenboom.nl
Back to top
Reply with quote
 
P.Teune


Gender: Male
Age: 68
Joined: 09 Mar 2006
Posts: 983
Location: Ermelo
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Wed 26 Jan 2011, 10:46    Post subject:
Quote:
LAATSTE OPROEP: vandaag kun je nog je crop percentage door geven via een PB aan mij. Ik zal het toevoegen aan de beschrijving. Voor de foto's waar het vanavond niet bij staat gaat de competitie dicht.
(dit werd afgelopen maandag geschreven)


Mis ik iets?...ik zie nog steeds veel foto's zonder crop percentage?...heb speciaal gewacht met commentaar om minder werk te hebben Wink
_________________
Nikon D90...in combi met sigma 50-500 mm.........
'life is for living' (Coldplay)
Back to top
Reply with quote
 
josephine
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 71
Joined: 20 Sep 2006
Posts: 1767
Location: Den Haag
Online

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 26 Jan 2011, 11:03    Post subject:
Valt mij ook op Peter

Heb intussen wel alles voorzien van commentaar, en de nominaties uitgedeeld (het valt me op dat je je eigen foto's niet kunt nomineren:D ) en ik ga er dan maar van uit dat er misschien uiteindelijk inzendingen zijn die dan de boot missen op grond van het croppercentage.
Ik verdenk sommige er ook wel van redelijk gecropt te zijn.

Het is ook behoorlijk moeilijk om commentaar te geven dat niet een beetje een vervolg is op de al eerder gegeven commentaren. Dat heb ik bij mezelf dan ook maar toegestaan, er van uit gaande dat ik eigenwijs genoeg ben om toch met iets heel anders aan te komen dan de voorgangers.

En wat ik me ook wel eens afvraag: nomineer je nou een foto waarvan je denkt dat die wel zal winnen of nomineer je een foto waarvan je zelf vindt dat ie meer heeft dan de rest ??????? - ik mag toch hopen het laatste he?

grtz, josephine
Back to top
Reply with quote
 
Jaap Schelvis



Age: 64
Joined: 07 Dec 2004
Posts: 1406
Location: Leeuwarden
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 26 Jan 2011, 11:08    Post subject:
josephine wrote:
(het valt me op dat je je eigen foto's niet kunt nomineren:D )
Dat geldt niet alleen tijdens de competities, maar ook voor reguliere plaatsingen; vanaf hetzelfde IP-adres kan niet worden genomineerd.
Natuurlijk nomineer je geen foto waarvan je verwacht dat die zal winnen, straks wint hij nog Laughing
_________________
cps Jaaps foto's op het web
Back to top
Reply with quote
 
Henny van Egdom


Gender: Male
Age: 60
Joined: 30 Oct 2007
Posts: 45
Location: bodegraven
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 26 Jan 2011, 12:48    Post subject: Beste foto van 2010
Misschien is het een idee om dezelfde regel te hanteren als bij de maandopdracht, foto mag niet eerder getoond zijn op Birdpix.
Voordeel is dan dat de maker nog anoniemer is en ik denk dat het leuker is. Nu zie je foto's die je al eerder hebt gezien
Ben ook voorstander van een onafhankelijke jury.

Moet nog een paar foto's van commentaar voorzien en dan ben ik klaar en nomineer 3 foto's.
Ben benieuwd wat de uitkomst is van het feit dat een aantal foto's niet zijn voorzien van crop perc.

gr Henny
Back to top
Reply with quote
 
Pieter Cox


Gender: Male
Age: 33
Joined: 16 Feb 2008
Posts: 126
Location: Lommel, Limburg, België
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 26 Jan 2011, 14:37    Post subject:
Voila, een vijftal nominaties uitgedeeld.
Ik schrijf er helaas niets bij, want ik heb het druk (examenperiode)...
Succes aan allen die een foto geüpload heeft Wink
_________________
Canon 7DII + Sigma 120-300mm f/2.8 Dg OS 'S' HSM + Sigma 1.4x converter (voordien Canon 450D, Canon 7D en sigma 150-500mm)
_____________________________
www.PieterCox.be
Back to top
Reply with quote
 
Lesley van Loo


Gender: Male
Age: 45
Joined: 20 Jan 2005
Posts: 1045

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 26 Jan 2011, 22:01    Post subject:
hehe, alle foto's van commentaar voorzien, nu de nominaties nog. Crying or Very sad
_________________
www.ltdphoto.com
Back to top
Reply with quote
 
Ruud van Veenschoten


Gender: Male
Age: 63
Joined: 01 Nov 2005
Posts: 765
Location: Amersfoort
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 27 Jan 2011, 8:54    Post subject:
En nu nog een reactie van de moderators op de opmerking van Peter........

Groet,
Ruud
_________________
Canon body`s en Canon L glaswerk. Feisol 3371 statief + Jobu BWG-HD schommelkop.
Back to top
Reply with quote
 
leo snellink
Moderator
Moderator


Gender: Male
Age: 66
Joined: 31 Jan 2007
Posts: 5542
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 27 Jan 2011, 9:12    Post subject:
Even op persoonlijke titel, maar dan staat er in ieder geval een reactie:
Een aantal gebruikers heeft aangegeven wat het croppercentage is en dan blijkt soms dat er duidelijk meer is gesneden dan zou mogen. Het verwijderen van deze foto's is overwogen, maar dan moet je ook de foto's verwijderen, waarbij geen croppercentage is opgegeven. Dan blijven er vrij weinig foto's over. Bij een behoorlijk aantal foto's is aangegeven dat het croppercentage 51 of 52% is. Moet ik dat dan wel direct gaan geloven?
Ik denk dat het gewoon handig is om nu alle foto's te laten staan en bij de top 10 (of top 20) de originelen op te vragen om te kijken of ze aan de wedstrijdvoorwaarden voldoen. Mij lijkt dat het meest praktisch en eerlijk. De voorwaarden zijn duidelijk genoeg en dan moet je volgens mij gewoon kunnen zien of mensen zich aan die voorwaarden hebben gehouden. Dat soms een beeld waarin meer is gesneden nog erg mooi kan zijn doet dan niet ter zake lijkt me.
Groeten, Leo
Back to top
Reply with quote
 
Jaap Schelvis



Age: 64
Joined: 07 Dec 2004
Posts: 1406
Location: Leeuwarden
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 27 Jan 2011, 9:15    Post subject:
leo snellink wrote:
.....maar dan moet je ook de foto's verwijderen, waarbij geen croppercentage is opgegeven.
Terwijl het voor sommige fotografen gewoon evident is dat wanneer er geen croppercentage vermeld staat, je logischerwijs naar het volledige beeld kijkt!
_________________
cps Jaaps foto's op het web
Back to top
Reply with quote
 
Ruud van Veenschoten


Gender: Male
Age: 63
Joined: 01 Nov 2005
Posts: 765
Location: Amersfoort
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 27 Jan 2011, 9:29    Post subject:
Niet om te muggenziften hoor, maar 1 van de voorwaardes is dat het croppercentage vermeld moet zijn. Heb je die er niet bij staan voldoe je niet aan voorwaarden, dus per definitie uitgesloten van deelname. Zo werkt dat bij andere fotowedstrijden ook. Het is een kleine moeite om dat er bij te zetten. Ook als het fullframe is = 100%. 2 tellen werk.
Ik ben benieuwd.

Groe,
Ruud
_________________
Canon body`s en Canon L glaswerk. Feisol 3371 statief + Jobu BWG-HD schommelkop.
Back to top
Reply with quote
 
josephine
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 71
Joined: 20 Sep 2006
Posts: 1767
Location: Den Haag
Online

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 27 Jan 2011, 9:36    Post subject:
Eigenlijk ben ik het wel een beetje met Ruud eens, dat je de regels bij deze competitie streng moet handhaven. Het is toch weer iets anders dan de maandopdracht, wat ik altijd meer als een gezellig huiswerktaakje zie dan echt een serieuze wedstrijd.
Dat er dan maar weinig overblijft: tja, dat is dan jammer, dan had je de regels maar moeten lezen. En er is ook nog een waarschuwing uitgegaan toen de foto's eenmaal zichtbaar waren, waar ook lang niet iedereen op in is gegaan.
Zou toch een heel andere uislag geven denk ik zo .... (ik heb er overigens ook eentje genomineerd die het niet gaat halen)
Maar ik gun het iedereen, dus ga ik me er niet druk over maken.
Ik houd ook helemaal niet van strenge regeltjes.
En ook niet van echte wedstrijden, competitie en zo.
Als het dan toch gebeurt: streng de regels handhaven (net als bij fietsen: een fractie foute stof in je pies, afgelopen met de pret)
Ach, neem het maar niet te serieus wat ik hier schrijf.
grtz, josephine
Back to top
Reply with quote
 
dick hoogenboom


Gender: Male
Age: 65
Joined: 04 Dec 2004
Posts: 209
Location: Schoorl
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 27 Jan 2011, 9:52    Post subject:
Wat Henny schrijft snijdt wel hout vind ik; "Foto mag niet eerder op Birdpix te zien zijn geweest" dat zou het eerlijkste zijn. En verder is het handhaven van de regels noodzakelijk anders hoef je ook geen regels te maken ...toch?

Groet Dick.
_________________
NPS lid en  liefhebber
Iedere creatieve daad ontstaat uit imitatie.....
Kijk ook eens op : www.dickenmirahoogenboom.nl
Back to top
Reply with quote
 
Ad Sprang
PixPas Pro


Gender: Male
Age: 71
Joined: 03 Apr 2005
Posts: 7401

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 27 Jan 2011, 10:32    Post subject:
Even op persoonlijke titel:
ik zie wel wat in een eerdere suggestie de foto's in de toekomst te laten beoordelen door onafhankelijke derden.
Nu is veelal toch wel bekend (door stijl, plaats, apparatuur, schrijftrend, of reeds eerder getoond beeld) wie de foto's gemaakt hebben ook al zijn ze "anoniem".
Ik sluit niet uit dat sommigen hier mogelijk voordeel van kunnen hebben en om dat uit te sluiten vind ik de eerder genoemde suggestie zo slecht nog niet; je kunt dan met een gerust hart je beste, wellicht reeds op BP getoonde, foto inzetten.
@d
_________________
Canon EOS 20D (2005) én Canon EOS 40D (2007) én Canon EOS 50D (september 2010). Canon 300 mm. F4 IS lens en Canon 1.4 converter.
Sinds 10 december 2005 Canon EF 500 mm. F4 L IS USM. Snelkoppeling Novoflex Miniconnect Profi-set.
Manfrotto 681B eenpoot.
Back to top
Reply with quote
 
Jaap Schelvis



Age: 64
Joined: 07 Dec 2004
Posts: 1406
Location: Leeuwarden
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 27 Jan 2011, 11:29    Post subject:
Ad Sprang wrote:
ik zie wel wat in een eerdere suggestie de foto's in de toekomst te laten beoordelen door onafhankelijke derden.
Daar is zeker wat voor te zeggen, maar toch ook wat kanttekeningen:
- Een onafhankelijke jury doet afbreuk aan het community-gevoel van de opdracht.
- Wie kies je voor zo'n jury? Professionele fotografen of juist vertegenwoordigers van het 'grote publiek'? Wellicht een combinatie?!
- Zou een onafhankelijke jury die iets van het onderwerp af weet, niet ook iets weten over de makers?
Zomaar wat gedachtes.
Invoeren dat een foto niet geplaatst mag zijn lijkt mij onwerkbaar en contra-productief, je wil je briljante foto toch direct laten zien (denk ik, maar weet ik natuurlijk niet want ik maak geen briljante foto's). Wanneer iedereen hier zijn beste foto's thuis gaat bewaren zal dat de kwaliteit van de site niet ten goed komen imho.
J@@P
_________________
cps Jaaps foto's op het web
Back to top
Reply with quote
 
Ruud van Veenschoten


Gender: Male
Age: 63
Joined: 01 Nov 2005
Posts: 765
Location: Amersfoort
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 27 Jan 2011, 11:54    Post subject:
Even inhaken:
Onafhankelijke jury, samenstellen uit bijv. beroepsfotografen, buitenstaanders en uiteraard iemand van de community. Lijkt mij eerlijk.
Ik doe regelmatig mee aan wedstrijden en mijn ervaring is dat er door buitenstaanders/gewone mensen heel anders naar foto`s gekeken wordt dan door de community/werkgroep etc.
Foto`s die al geplaatst zijn gewoon mee laten doen. Waarom niet?
Wat je nu ook weer ziet dat 1 mindere/negatieve reactie meteen leidend is voor de rest van de reacties. Kuddegedrag toch Wink
Ik zal bij mijn eigen foto later wel uitleggen waarom ik daar zo over denk.

Ruud
_________________
Canon body`s en Canon L glaswerk. Feisol 3371 statief + Jobu BWG-HD schommelkop.
Back to top
Reply with quote
 
Erik de Koning


Gender: Male

Joined: 04 Oct 2005
Posts: 118
Location: Zoeterwoude
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 27 Jan 2011, 16:39    Post subject:
Ruud van Veenschoten schreef:

Quote:
Wat je nu ook weer ziet dat 1 mindere/negatieve reactie meteen leidend is voor de rest van de reacties.


Daar kan ik me volledig bij aansluiten. Ik kom daar na de uitslag ook nog op terug.

Gr Erik
Back to top
Reply with quote
 
Lesley van Loo


Gender: Male
Age: 45
Joined: 20 Jan 2005
Posts: 1045

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 27 Jan 2011, 17:13    Post subject:
ik ben het met jullie eens, daarom mijn vraag of het mogelijk was om de commentaren achteraf pas bekend te maken.

dat was helaas te kort dag maar misschien dat het voor de volgende keer wel lukt.

overigens heb ik mijn commentaren bij de foto's geschreven zonder de vorige commentaren te lezen (om eerlijk te zijn heb ik dat nog steeds niet gedaan Embarassed )
_________________
www.ltdphoto.com
Back to top
Reply with quote
 
DenZ0r


Gender: Male
Age: 36
Joined: 22 Sep 2009
Posts: 46
Location: Almelo
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 27 Jan 2011, 17:59    Post subject:
Hallo,

Ook ik heb ze voorzien van commentaar. Ook zonder het lezen van de andere commentaren, al was het alleen al omdat dat simpelweg te veel tijd kost! Smile

Zaten een paar toppers tussen, maar ook een paar hele magere!

Groeten,
Dennis
_________________
Mijn blog!: http://www.dennismolenaar.blogspot.com Website!: http://www.dennismolenaar.nl


“There is a fine line between a hobby and a mental illness!”
Back to top
Reply with quote
 
Bert Ooms
Moderator
Moderator


Gender: Male
Age: 68
Joined: 29 Sep 2007
Posts: 571
Location: Emmen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Fri 28 Jan 2011, 18:42    Post subject:
Moeilijk, moeilijk.
Bijzonder goede foto's die je niet nomineert omdat ik mezelf ook dat maximum van 5 had gesteld. Is niet helemaal gelukt; het zijn er toch nog 6 geworden.
Dus zijn er nu een aantal foto's waar ik een lovend commentaar onder heb staan en die ik toch niet genomineerd heb.
Is wel even wennen.

Naar mijn idee zou één of andere voorselectie wel op z'n plaats zijn zowel kwa kwaliteit als mbt de regeltjes. Zou best een hoop werk schelen voor serieuze commentatoren. Zou ook het niveau van de wedstrijd zelf ten goede komen lijkt me.

Los daarvan heb ik een flink aantal hele mooie foto's gezien. Prachtig!!

Nu de maandopdracht nog...

Groet,
Bert
_________________
Nikon
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Nieuws
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
Page 3 of 5


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum