Gender: Male Age: 51 Joined: 12 Mar 2005 Posts: 48 Location: Swifterbant
Posted: Sun 02 Jan 2011, 9:37 Post subject: Determinatie van een zangvogel
Ik heb op eerste kerstdag een Smelleken gefotografeerd die ergens achteraan zat te vangen. Nu is mij nog steeds niet duidelijk om welke prooi het hier gaat. Kan iemand mij verder helpen. Ik kan in het determinatiealbum wel een foto plaatsen, maar dan is het er maar één. Op mijn weblog: staan meerdere bij elkaar. De foto`s zijn niet van beste kwaliteit, maar wie weet het?
Mijn eerste gedachte gaat uit naar een Veldleeuwerik.
Gender: Male Age: 29 Joined: 22 Oct 2008 Posts: 606 Location: Lunteren
Posted: Sun 02 Jan 2011, 10:53 Post subject:
Je moet op zijn site klikken en dan op het laatste kopje 'Blog' klikken. Daar zie je de foto's. Het is niet heel makkelijk te zien.
Als ik zo de beelden bekijk denk ik dat we van een Veldleeuwerik uit kunnen gaan. Ook zo de omgeving gezien dat bestaat uit weilanden. Je ziet een witte onderbuik met zand bruine kleuren. Als je dan kijkt naar de grootte en de afgeronde vleugels zou ik Veldleeuwerik zeggen. Het is lastig om dit te kunnen bevestigen. Maar misschien hebben meerdere mensen hierbij een suggestie?
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum