Gender: Male Age: 42 Joined: 07 Jan 2011 Posts: 8 Location: loon op zand
Posted: Fri 07 Jan 2011, 9:49 Post subject: beginner wie kan mij helpen
goededag allemaal.
ik stel me eigen even voor ik ben troy ben 27 jaar oud en woon in loon op zand.
ik kom net om de hoek kijken en bestudeer nu een paar maanden roofvogels en natuurlijk maak ik ook foto's van vogels.
ik ben zelf beginner en nu heb ik een stel vraagjes,lees nu een boek over verschillende roofvogels.
ik maak zelf wat foto's met een digitale camera van men vriendin maar daar maak ik nog net niet de goede foto's van vogels die zelf wil wel leuke foto's maar als ze te ver zitten in de bomen of paaltjes of iets anders dan wordt het al moeilijk..
ik ben gek van roofvogels en ga vaak naar de loonse en drunese duinen om daar te wandelen edn foto's te maken ga ook vaak naar plan lobelia een natuur resevaat vlakbij mijn dorp...
maar omdat ik beginner ben wil ik een spiegel refles camera ben al een tijdje opzoek naar een camera om als beginner leuke mooie prachtige foto's te maken zodat ik mooie plaatjes kan schieten..
daarom is mijn vraag zodat jullie ook weten hoe en wat,wat voor camera ik het best kan kopen voor te beginnen en waar ik leuk met uit de voeten kan...
kijk en wat voor lens er bij kan wat voor camera ik wil nog niet duizende euro's betalen gewoon eerst een leuke camera waar ik mooie plaatjes mee kan maken en men hobby verder met uit kan breiden....dus wil eerst een niet al te duren spiegel reflex camera wel dat er goede lenzen op kunnen.
alvast bedankt een zeer leuke site is dit heb al heel wat mooie foto's gezien....
hopelijk kunnen jullie me helpen zodat ik binnen kort mooie foto's kan maken
groeten troy _________________ nikon coolpx 500.....nikon D90 met 18-105 mm
Hey troy, welcom mijn naam is Bouke en ik ben hier ook nog een beginner. Ik kan je wel mijn ervaring vertellen. Ik ben begonnen met een canon 400d gewoon een degelijke slr-D waar ik 3jaar lang veel plezier aan heb gehad. Ik gebruikte hem voor het fotograferen van mijn werk en met mn werk ging ik veel reizen.
Ik ben met canon begonnen omdat vrienden van mij ook canon hadden en dat is fijn als je dingen wilt leren en wilt lenen. Lenzeen uitproberen en samen op pad te gaan. Ik heb ook wel gefotografeerd met Nikon en ze zijn beide erg goed. Ze zijn bijna gelijk in kwaliteit op verschillende vlakken is de een beter, prijs is wat anders. maar mijn doorbraak was dat ik mensen kon die de zelfde soort camera hadden en dat gaf de doorbraak.
Toen ik meer in de vogels ging had ik voor 200 euro een 55-250mm is gekocht en daar had ik leuke fotos mee gemaakt. ik merkte wel dat ik voor vogels te kort kwam aan mm maar dat heb ik zo ook moeten leren.
Toen ik echt er voor ging had ik de 100-400mm gekocht. Goede lens, het is een zoom dus ook handig voor ander fotografie. En het is makkelijk mee te krijgen, hij is kort op 100mm.
Ik heb nu een 1d en ben daarop erg vooruit gegaan op kwaliteit en op snelheid, instellingen enz.
Maar het belangrijkste is toch het glas.
Dus ik stel voor koop een camera die in jouw omgeving wordt gebruikt. Je kan ook 2dehands gaan hoeft niet nieuw(vriend van mij heeft een 40d gekocht voor 350euro met half jaar garantie).
Ga de camera begrijpen en kijk of fotograferen jouw ding is. Dan kun je gaan kijken naar lenzen. Kijk ook naar de profies wat die gaan zeggen want ik vertel alleen uit mijn ervaring.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum