Posted: Sat 22 Jan 2011, 23:34 Post subject: Noord Italië
Tijdens het begin van de zomer zijn wij van plan 3 weekjes Italië te doen. We gaan naar de omgeving van Caldonazzo bij de twee meren aldaar (Lago di Caldonazzo en Lago di Levico).
Ik heb hier op het fotografieplekken forum en op de travelling birder site gezocht, maar er is maar bar weinig info te vinden op vogelgebied van deze omgeving.
Nu hoop ik dat er hier toch mensen op het forum zitten die mij een beetje de weg kunnen wijzen naar mooie vogeplekjes daar in de buurt. Tevens ben ik natuurlijk nieuwsgierig naar welke soorten ik daar (mogelijk) ga tegenkomen en of er nog bijzonderheden (op vogelgebied) in de buurt te vinden zijn waar ik een stukje voor om moet rijden
Gender: Male Age: 55 Joined: 22 Jan 2006 Posts: 983 Location: Zuid Holland
Posted: Thu 03 Feb 2011, 15:28 Post subject:
Een klein beetje. Helaas zie je er niet veel vogels. De Italianen houden wel van vogeltjes, maar dan liefst op hun bord of aan een spies ... In de beschermde wetlands is het wel goed toeven voor de vogels, maar die liggen iets zuidelijker. Google wel even op 'Lago di Piano'. Dat is heel erg fraai met een superfraaie camping en daar zie je ook wel wat vogels en wild. Ook daar wordt veel geschoten ....
Gender: Male Age: 51 Joined: 03 Feb 2009 Posts: 672 Location: Zevenhuizen
Posted: Thu 03 Feb 2011, 15:57 Post subject:
Vraag het eens aan die Italiaan die hier zo nu en dan foto's plaatst, Danibabi heet hij geloof ik. Ja, zo heet hij. Ik krijg de indruk dat hij wel het een en ander weet van Italië.
Gender: Male Age: 62 Joined: 24 May 2008 Posts: 290 Location: Oost Vl. Belgie
Posted: Thu 03 Feb 2011, 16:53 Post subject:
HALLO.
JA, DANIEL OCCHIATO ALIAS DANIBABI KAN JE MISSCHIEN WEL HELPEN. DEZE HEEFT TROUWENS EEN SUPER GAVE SITE. EVEN GOOGELEN.
GROETEN.
HANS. _________________ Canon 7D
Canon 300/2.8L IS USM
Extender Canon 1.4X EF II
Extender Canon 2.0XEF II
Soligor extender 1.7X.
Monopod Manfrotto 681B.HBN gimballhead type II met tripod TRIOPO CARBON GX 1227 en ook nog een rijstzak.
Age: 58 Joined: 08 Nov 2003 Posts: 3780 Location: Utrecht
Posted: Thu 03 Feb 2011, 20:51 Post subject:
waterspreeuw en grote gele kwikstaart in de wat grotere beekjes lijkt me vrij zeker.
algemene bosvogels ook zo te zien op googlemaps.
Maar 't is er behoorlijk bevolkt zo te zien. dat is niet altijd zo gunstig om op leuke plekjes te komen.
Hee wacht es effe, dat is aan de zuidrand van het dingusmassief in de Dolomieten. Dan moet je bovenin ook wel bergpiepers en alpenkauwen, alpenheggenmus... kunnen verwachten lijkt me.
Maar waar je ze precies moet zoeken...? _________________ hi lui
mooi licht
Gender: Male Age: 74 Joined: 24 May 2010 Posts: 328 Location: Veenendaal
Posted: Thu 03 Feb 2011, 23:12 Post subject: fotografieplekken Lago dit Calnonazzo en Levico
Je geeft aan dat je aan het begin van de zomer gaat. Dat kan een gelukje zijn want rond beide meren hangt het er in het hoogseizoen echt met de benen uit. Vrijwel alle campings rond het meer zitten dan stampvol (weet ik van bekenden die daar regelmatig komen en daarvan houden). Je zult in de directe omgeving van de meren erg vroeg op moeten om nog wat te kunnen fotograferen. Hoger de bergen in en dan op de onverharde wegen zal je meer kans maken op bijzondere soorten maar dan ook vroeg of laat op de dag omdat je anders knalhard licht hebt (hopelijk voor jou want dan heb je wel mooi zonnig weer). Zorg voor een gedetailleerde kaart en 't liefst een auto die daar geschikt voor is ofwel je moet te voet gaan. In dat gebied kan het trouwens ook tekeer gaan met donder, bliksem en hevige regen. Maar.... een vliegende (aplen)kraai vangt altijd wat. Succes.
Dank jullie wel voor de reacties! Het wordt mij steeds duidelijker dat de vogels of niet te zien zijn en als je ze ziet ze erg schuw zijn, daar de Italianen wel van een stukje gevogelte houden. Dat is erg jammer, maar dan zullen we iets harder ons best moeten doen
Ik ga Danibabi een berichtje sturen en zijn site eens even opzoeken! Dank jullie wel voor de tip!
Mooie site zeg dat juzaforum, zal me daar ook aanmelden, kijken wat zei kunnen zeggen over de vogels in dat gebied.
@ Wijnand, van Buuren
Dat we in het vroege voorseizoen gaan is geen gelukje, maar een bewuste keuze, omdat wij ook niet zo van de ontzettende drukte zijn
Nogmaals dank voor de reacties en mocht iemand nog iets te binnen schieten, dan horen we dat graag uiteraard!
Gender: Male Age: 55 Joined: 22 Jan 2006 Posts: 983 Location: Zuid Holland
Posted: Fri 04 Feb 2011, 11:50 Post subject:
Maurice11 wrote:
Het wordt mij steeds duidelijker dat de vogels of niet te zien zijn en als je ze ziet ze erg schuw zijn, daar de Italianen wel van een stukje gevogelte houden.
Gelukkig komen ook zij tot inzicht omdat er veel verdwenen is. De jacht wordt nu veel strenger gereguleerd en ook daar worden steeds meer gebieden beschermd, zelfs in Sicilië zijn wat gebieden teruggegeven aan de natuur ...
kijk ook even of er bergmarmotten zitten! Als ze er zijn gewoon wachten bij de kleine bergpoeltjes. Daar komen ze drinken ..
Gender: Male Age: 49 Joined: 31 Jan 2007 Posts: 155 Location: zwaag
Posted: Fri 04 Feb 2011, 20:17 Post subject:
Ben ook erg benieuwd, ben daar zelf 6x geweest camping punta indiani aan het caldonazzo het is daar echt prachtig.
maar heel veel vogels kan ik niet zeggen nou was ik daar toen wel iets minder mee bezig als nu.
de ijsvogel heb ik daar gezien en wat roofvogels de visarend kwam geregeld langs.
Volgend jaar ga ik ook weer die kant op dus ik hoor het graag.
geniet er van daar.
gr martijn _________________ sony a77
sony 70-400
sony 16-50 2.8
gitzo statief
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum