Posted: Tue 15 Mar 2011, 20:39 Post subject: Noorden van Duitsland
Goedeavond mensen,
ik had eigenlijk een vraagje over fotografieplekken in het noorden van Duitsland. Ik zit de laatste tijd erg veel in Berlijn omdat het de plek is waar mn vriendin woont. Als we tijd hebben gaan meestal samen er lekkr op uit buiten Berlijn. Hoe leuk de stad ook is ben ook erg gesteld op mn rust buiten de stad. Vorige week met het mooie weer richting Uckermark (aanrader voor iedereen) gegaan. Waar je op een middag alleen al vanuit de auto 10 zeearenden en zon 300 kraanvogels ziet voorbij komen.
Wij gaan meestal gewoon weg uit de stad met niet echt een direct doel wat we gaan zien.
Mijn vraag is dus: Is hier in Duitsland ook zoiets als waarnemingen. waar je op verschillende locaties een idee kan krijgen wat je kan verwachten. niet alleen buiten berlijn heb jeleuke plekken.
Ik weet dat er zoiets is als www.club300.de maar hier vanuit Duitsland kan ik niet op de site komen. Ik heb het eerder vanuit Nederland geprobeerd en ben erachter gekomen dat je op een of andere vage reden ervoor moest betalen.
Natuurlijk heb je ook nog Polen hier om de hoek en dat gaan we aankomend weekend proberen.
Gender: Male Age: 67 Joined: 31 Jan 2007 Posts: 5542 Location: Den Haag
Posted: Thu 31 Mar 2011, 13:20 Post subject:
Net over de grens in Polen ligt een behoorlijk boeiend nationaal park. Ik hoop dat de link goed overkomt. Beslist de moeite waard wat daar rondvliegt. Ik ben een keertje een stukje het gebied ingewandeld met het gezin en midden op de dag, maar toen was ik al behoorlijk onder de indruk. Ik ben toen via Slonsk op een weggetje terechtgekomen. Dit word op de site genoemd als "on the birds trail".
Groeten, Leo
Dank je wel Leo,
Ik had ook al een keer iets gehoord van het gebied bij Slonsk.
Ik had toen niet duidelijk begrepen waar ik dan naartoe moest. Het is in de buurt van Berlijn. Ik zou er samen met mn vriendin ernaartoe rijden maar de auto had het voor het weekend begeven.
Ik ga het zeker uitzoeken,
Gender: Male Age: 75 Joined: 26 Nov 2008 Posts: 13 Location: Beetgumermolen
Posted: Fri 01 Apr 2011, 11:20 Post subject:
Hallo Bauke
Op de volgende link http://www.travellingbirder.com/tripreports/reports/poland_birding_trip_report_apr-may-06.pdf vind je een verslag van een stel belgen over De Havelandische luch, Warta monding in Polen ,Oder monding, wat meer noordelijker ligt en Blumberger Muhle .Dit ligt ook meer noordelijker. Verder ligt in debuurt van Berlijn nog Storchen dorff Linum met in het voorjaar grote aantallen Kraanvogels .
Frans Hoogland _________________ Canon 20D ,50d, 300/4, 500/4, feisol statief met Jobu pro 2 kop
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum