Posted: Mon 18 Apr 2011, 18:28 Post subject: Canon extender III + oudere Canon lenzen?
Hallo,
Op internet kan ik het nergens terug vinden, dus daarom dat ik het hier maar even vraag.
Is het mogelijk om een nieuwe converter van Canon (versie III) in combinatie te gebruiken met een 'oudere' Canon prime L lens.
Dus werkt bijvoorbeeld de combinatie: Canon EF 300mm f/2.8L IS USM + Canon EF 2.0x (of 1.4x) Extender III ?
Als iemand het weet of al ervaring heeft met zo'n soort combinatie, dan hoor ik het graag!
Bedankt Bas voor je snelle reactie!
Dus een Canon EF 300mm f/2.8 met 2.0x extender versie III, zal niet echt duidelijk mooiere foto's opleveren, denk je?
Gender: Male Age: 72 Joined: 02 Feb 2010 Posts: 119 Location: Berkel en Rodenrijs
Posted: Mon 18 Apr 2011, 18:58 Post subject:
ik heb het uitgeprobeerd (geleend) met de canon 500mm en zag geen verschil
series van telkens 20 foto gemaakt met de ll en lll op stilstaande onderwerpen en vlucht beelden
nogmaals geen verschil
net als Bas al zegt de ll is al top
gr gerard _________________ Canon Spulletjes
feisol 3471 statief met een schommelding
Last edited by Gerard van zeele on Tue 19 Apr 2011, 12:07; edited 1 time in total
Posted: Mon 18 Apr 2011, 19:21 Post subject: Canon extender III
Heb de nieuwe extender III uitgeprobeerd op zowel mijn 500 4.0 als 300 2.8. Ik zie geen noemenswaardig verschil, ook de AF werkt hetzelfde. Kortom, zie zelf geen aanleiding om de nieuwe extenders aan te schaffen. Tom
Het schijnt dat de meerwaarde alleen duidelijk is met de nieuwe type II lensen.
Heeft iemand dat al uitgeprobeerd, bv met de 800mm lens die een paar BP-ers hebben? Anders is het prijsverschil wel een beetje teveel om er 1 aan te schaffen.
Wilfred _________________ Canons met diverse lenzen, statief, eenpoot, flitsers
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum