Posted: Thu 07 Oct 2010, 20:53 Post subject: Biesbosch
Ik vond het jammer dat ik als Belg nog niet veel van Nederland gezien heb. Daarom wil ik eind november enkele dagen of een week vogels gaan fotograferen in Nederland.
Is Biesbosch een goeie optie eind november ? Of zijn er andere plaatsen interessanter voor die periode ?
In de Brabantse Biesbosch kan je veel interessante vogels tegenkomen. Echter om te fotograferen is het wat lastiger, omdat de vogels vaak wat verder weg zitten.
Ben van plan dit in het voorjaar nog te doen. Zou wel een motorbootje huren.
Zou je op die manier veel vogels kunne spotten. Een kajak vind ik te gevaarlijk voor mijn materiaal. _________________ Canon 7D + Canon 100-400
Gender: Male Age: 55 Joined: 22 Jan 2006 Posts: 983 Location: Zuid Holland
Posted: Thu 07 Apr 2011, 20:58 Post subject:
Hoi 'Fisherman', ik kom er bijna dagelijks. Wat de viseters betreft is het er nog niet echt op gang. Omdat ik op het water zit zijn dat zo'n beetje de enige vogels die ik in de gaten houd. Zal nog heel even duren voordat ze er zijn omdat ook de vis in de Biesbosch pas sinds kort actief is op het ondiepe. Ik zal je op de hoogte houden hier.
Gender: Male Age: 50 Joined: 23 Sep 2008 Posts: 10 Location: Lage Zwaluwe
Posted: Fri 08 Apr 2011, 21:39 Post subject: Biesbosch vogelen vanuit Lage Zwaluwe
Fotograferen vanuit een canadese kano is best wel mogelijk in de Biesbosch. Zelf zet ik mijn statief vast aan de draagstang en mijn tele staat erop. Ik peddel met die opstelling vanuit Lage Zwaluwe de grote vaart over en struin zo wekelijks alle kreken af. De Biesbosch is groot dus het kost wat tijd maar het is een fantastische manier om geruisloos door de meest afgelegen en ondiepe kreken te varen. De biesbosch heeft iets geheimzinnigs, echter het kan ook kaal en sober zijn op sommige dagen. De beleving vanaf een klein bootje op het water is altijd indringend. Als er dan een vos voor je kano zwemt...tja druk ik op het knopje en peddel heel tevreden verder.
In de polders rond o.a Lage Zwaluwe zijn veel goede lokaties voor de gewone soorten die zich in mooi licht (en gemakkelijk benaderbaar) laten fotograferen.
Liefhebbers kunnen altijd een berichtje sturen voor een rondje vogelen.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum