Quote: |
De beide Sigma's zijn prima lenzen, zeker de Bigma (50-500) krijgt vaak erg goeie reviews |
Quote: |
Als je een tijdje op DPreview of een vergelijkbaar forum rondneust zal je merken dat het helemaal niks met een spraakgebrek te maken heeft. Men noemt deze lens Bigma omdat hij (kennelijk) nogal aan de grote/zware kant is. |
DuQues wrote: | ||
1 klein nadeeltje: f/5.6 + 1.4 converter = f/8 = waarschijnlijk geen Auto Focus meer.... Tenzij je schiet met een Canon eos 1-serie. |
Panthera wrote: | ||
Hoi Michel,
Ook jij dank voor je uitleg. Ik moet toch nog een hoop leren, maar daar is een mens gelukkig nooit te oud voor. Ik kom zelf erg vaak op DPreview en verwijs er ook mensen naar. Het forum echter niet. Daar lopen mij iets te veel niet serieuze mensen rond. Dan ga ik wel naar een echt forum zoals dat van Rob Galbraight. Daar zijn zo verschrikkelijk veel goede (beroeps)fotografen te vinden, dat je daar een schat aan informatie kunt krijgen. Wanneer ik overigens iets te zwaar vind, verander ik de naam niet, maar zeg ik gewoon dat het zwaar is. Dan weet iedereen wat ik bedoel en hoeven we geen andere namen te gaan verzinnen. Voor mij komt het dus nog steeds van mensen met een gebrek. Groet Marco |