Posted: Thu 21 Apr 2011, 21:47 Post subject: Camera en lens te water.
Goedenavond.
Zijn er mensen die ervaring hebben met camera en lens die te water zijn gegaan.tips zijn van harte welkom.
Het gaat om een 40d en een 400 2.8 is.
Heel spijtig dat dit gebeurt is.
Niks aan deze combinatie werkt meer,alles meteen uit elkaar gehaald maar helaas hij doet het niet meer.
Is deze set nog te redden of.........
Volgens de fotozaak niet meer,hebben hem niet gezien of moet hij naar de Canon dokter.
Reacties zijn van harte welkom.
Gr. Arie griffioenq _________________ nikon d300 met nikon objectieven
Gender: Male Age: 68 Joined: 27 Mar 2007 Posts: 32 Location: Zandvoort, Noord-Holland
Posted: Thu 21 Apr 2011, 22:31 Post subject:
zoals met vrijwel alle electronica die te water is geweest, is het beste wat je kunt doen:
• onmiddelijk accu verwijderen (heb je gedaan begrijp ik)
• alles zo 'open' mogelijk neerleggen
• minstens 72 uur laten drogen in een warme ruimte, langer is ook goed
• evt. met een föhn (lauwwarm) lucht er langs blazen
pas als je het gevoel hebt dat alles droog is een poging doen om de camera weer aan te zetten.
je geeft aan dat je vrij snel geprobeerd hebt te kijken of alles het nog deed (niet dus), dit kan helaas gezorgd hebben voor sluiting en dan is er niet veel meer aan te doen....
Gender: Male Age: 59 Joined: 11 Aug 2003 Posts: 886 Location: Hof van Twente
Posted: Thu 21 Apr 2011, 22:54 Post subject:
Ik heb dit helaas ook eens meegemaakt en alles werkt nog prima. Mij werd juist geadviseerd geen fohn te gebruiken. Ik heb vanzelfsprekend accu en kaartjes verwijderd en de spullen daarna dik in keukenrol gewikkeld. Vervolgens een dikke laag hydrokorrels in een dichte krat gedaan en daar de lens en camera opgelegd. Deken er overheen en een week laten drogen. In de tussentijd toch maar je verzekering inlichten. Succes er mee! _________________ Han Bouwmeester
www.hanbouwmeester.nl
Gender: Male Age: 66 Joined: 29 May 2005 Posts: 1112 Location: Murillo,Ontario,Canada
Posted: Fri 22 Apr 2011, 4:20 Post subject:
Ik heb ook een camera te water gehad.
Nikon D200 en nikon 300mm F4.
De camera is er wel onder bezweken bij mij.
Is naar Nikon opgestuurd maar was niets mee te doen.
De lens was nog wel in goede staat.
Was gelukkig wel verzekerd en heb een nieuwe camera gekregen.
Gender: Male Age: 60 Joined: 01 May 2004 Posts: 86 Location: Zeevang
Posted: Fri 22 Apr 2011, 8:03 Post subject:
Hoi Arie,
Een vriend van mij liet vorig jaar zijn D300 met een 300mm F2.8 in het riet vallen met het gevolg dat ie een paar seconden water hapte. Niets deed het meer. Opgestuurd naar Nikon en het bericht was dat er niets meer te repareren viel. Verzekering ingeschakeld (de NVN verzekering) en hij kreeg alles vergoed.
Succes in ieder geval! _________________ CANON
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum