Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Fotograaf van de maand


FvdM Mei: Peter Teune
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Arjen Drost


Gender: Male
Age: 47
Joined: 06 Dec 2004
Posts: 2329
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 30 Apr 2011, 21:10    Post subject: FvdM Mei: Peter Teune
Korte bio
Naam: Peter Teune
Leeftijd: 55
Woonplaats: Ermelo
Beroep: Psychiatrisch Verpleegkundige
Andere hobbies? (klassiek, folk, en nog veel meer…), Schaken
Gebruikte apparatuur: Nikon D90 met Sigma 50-500 mm
Website: Ik vind een eigen site veel te veel werk, met naar verhouding veel te weinig kijkers. Alleen al daarom vind ik Birdpix een veel beter podium voor mijn foto’s. Ik plaats wel af en toe recente foto’s in ‘Mijn album’, dat kost niks en is zo klaar.


absolute stilte, niets beweegt…alleen de meerkoetjes..geweldig om mee te maken. Persoonlijk vind ik dit een van de mooiste foto’s van eigen hand

Interview
Waarom vogelfotografie?
Eigenlijk per ongeluk, na geconfronteerd te worden met een burnout, kwam ik thuis te zitten en wist niet zo goed hoe ik verder kon en wilde. Ik kwam toevallig in aanraking met digitale fotografie en nadat ik een heuse spiegelreflex kocht (De D70 van Nikon met een 70-300 mm van Sigma), ontdekte ik hoe fraai een huismus eigenlijk is, als je die van heel dichtbij te zien krijgt. Van de huismus hipte ik verder van vogel naar vogel, tot recentelijk de kuifduiker! Meer en meer raak ik gefascineerd door de schitterende wereld van de vogels en ook door de leefomgeving van deze mooie wezens. Ik zal w.s nooit een echte vogelaar worden, maar mijn kennis en kunde van deze wereld groeit gestaag. Ik geniet er van met volle teugen, na de nodige jaren van zorg en moeite

Wat is het leuke aan vogelfotografie?
Eerst en vooral: het buiten zijn. Of vogelfotografie veel leuker is dan andere vormen van natuurfotografie weet ik niet. Ik weet wel, dat er op uit trekken, vele malen bevredigender voor me is, dan bijvoorbeeld portretfotografie. Alles wat ik in de natuur mooi, lelijk, cq de moeite waard vind, probeer ik te fotograferen. Dat is een voortdurende ontdekkingsreis, met steeds weer nieuwe verrassingen. In de afgelopen jaren zijn vogels wel het hoofdonderwerp geworden, en naar het zich laat aanzien, blijft dat ook wel zo. Alhoewel, ik heb onlangs een echte macrolens aangeschaft (Nikkor 105 mm f 2.8 ) en dan gaat er toch weer een hele nieuwe wereld voor je open..


een spraakmakend beeld op Birdpix…eerst in het tijdelijke, na de nodige reacties toch verhuist naar het portal…hij staat niet in de database, maar ‘t is een van de weinige foto’s waarvan ik het niet over m’n hart kan verkrijgen om m te verwijderen. Inmiddels hang tie groot aan de wand bij de plaatselijke fysiotherapie

Wat zijn de minder leuke kanten?
Ik weet zo gauw geen minder leuke kanten aan deze hobby te bedenken, of het moet zijn dat de apparatuur allemaal zo verschrikkelijk duur is. Veel ‘hebbedingetjes’ zijn voor mij onbetaalbaar. Anderzijds is het wel weer leuk om ook met meer bescheiden middelen mooie resultaten te boeken.

Wat is je specialiteit?
Grinn, leuke vraag. Natuurlijk denk ik dan al gauw aan ‘sfeerfoto’s’, of hoe men dat maar noemen wil..want ik vind het telkens weer genieten om de extra sfeergevoelige uren rondom zonsopkomst en zonsondergang mee te maken. Dat komt op veel foto’s ook terug en blijkbaar heeft het birdpixpubliek daarin een soort van persoonlijke stijl ontdekt, waardoor veel van mijn foto’s als ‘echte Teune’s’ worden omschreven. Hendrik van Kampen (wat weet die man veel van natuur en fotografie!!) heeft ooit geschreven ervoor te waken dat “foto’s maken een kunstje wordt” en dat zijn wijze woorden, waar ik graag naar luister. Toch streelt het mijn egootje wel, als men een foto van mijn hand direct al herkent, zonder te kijken naar de naam van de maker. Ik blijf er wel naar streven om mezelf niet eindeloos te herhalen en steeds weer verrassende aspecten te laten zien van hetgeen ik onderweg tegen kom..


de allereerste foto die ik op Birdpix plaatste…en wat vond ik het leuk om daar reacties op te krijgen…vooral het ‘eigenwijze’ waar Peter Wijn het over heeft ben ik nooit weer kwijt geraakt

Wat kenmerkt jou foto’s?
Als ik al probeer te kijken naar een kenmerkend iets van mijn foto’s is het de poging om iets te laten zien, wat echt de aandacht trekt. Het zoveelste ijsvogeltje op een takje doet dat bij mij niet meer (met alle respect voor dat schitterende vogeltje en al diegenen waarbij dit wel zo is hoor!!). Kenmerkend vind ik ook wel, dat op veel van mijn foto’s het landschap een belangrijke rol heeft. Ik probeer bij voorkeur om er ook een cultuurelement in mee te laten spelen. Dit, omdat het een meer waarheidsgetrouw beeld geeft van onze wereld, waarin de natuur een steeds meer ondergeschoven kindje dreigt te worden, alle bemoeienissen van honderden belangenverenigingen ten spijt. Overigens geloof ik nog steeds dat de natuur zich uiteindelijk nooit zal laten beperken, alle sombere vooruitzichten ten spijt.

Hoe werk je meestal?
Ik ga op pad, met zoveel mogelijk een leeg hoofd qua verwachtingen. Wel let ik altijd op de weersvoorspelling, al kom je ook daarin voor zowel aangename, als minder aangename verrassingen te staan. Ik neem vrijwel altijd auto, statief, rijstzak en uiteraard een mooie verrekijker mee als hulpmiddeltjes.


De meest succesvolle foto wat betreft nominaties en commentaren magi k niet overslaan toch?...ik was er ook zelf wel erg blij mee…ook deze hangt inmiddels groot aan de wand

Hoe probeer je verstoring te voorkomen terwijl je die mooie foto maakt?
Door goed te letten op het gedrag van de vogel(s). Als die onrustig worden van mijn aanwezigheid ben ik me er van bewust dat ik verstoor. Dat is niet altijd aanleiding om maar meteen verder te gaan, soms helpt het uitstekend om de vogel even te laten wennen aan je aanwezigheid en heb je na verloop van tijd zelfs het gevoel van acceptatie van je aanwezigheid. Dat is ook wel het mooist. Daarnaast fotografeer ik vaak niet van zo dichtbij, waardoor ik sowieso minder verstorend aanwezig ben.

Hoe en wanneer ben je begonnen met fotograferen?
Ik heb dat hierboven al wat beschreven…Nadat ik met burnout verschijnselen thuis kwam te zitten, dat was in 2006, door voor mij moeilijk accepteerbare werkomstandigheden, ontdekte ik de digitale camera en alle gemakken daarvan. Ik durf achteraf rustig te stellen dat dit me door een moeilijke levensfase heen heeft geholpen. Daarvoor fotografeerde ik zelden of nooit, hooguit de bekende familiekiekjes en vakantiefoto’s


et plasje op het industriegebied bij Nijkerk heeft me veel mooie momenten op geleverd. Ik zag voor het eerst hoe fraai een laag standpunt uit kan pakken. Dit is wel het meest aansprekende resultaat vind ik.

Wat zijn je favoriete plekjes?
Uiteraard is de Arkemheen favoriet met stip. Ik ken er inmiddels bijna alle plekjes om leuk te kunnen fotograferen, hoewel dat zich nog steeds uit breidt. Het liefst lig ik languit op de grond en wacht op wat er gebeuren gaat…(dat lage standpunt werkt echt heel goed, al krijg je er wel een stijve en vaak pijnlijke nek van…maar als er veren in beeld zijn, voel je geen pijn meer)

Wat is je droomsoort/gebied?
Ik heb geen droomsoort…ik geniet ook meer van het gedrag van vogels, dan van de wetenschap dat een soort al dan niet bijzonder is. Natuurlijk voel ik wel een zwak voor de weidevogels, omdat ik daar al zoveel mee in aanraking ben geweest Maar ik vind het ook prachtig om een soort die ik nog nooit eerder heb waargenomen voor de lens te krijgen, zoals onlangs de kuifduiker en de huiskraai, maar ga er vast geen eind voor rijden. Ik vind het wel erg leuk om, zoals onlangs met ‘kwakeltje’, met een collega BP-er op stap te gaan in zijn/haar vertrouwde omgeving en andersom. Op die manier heb ik via BP overigens al heel veel plezierige mensen ontmoet. (Ook iets, wat me erg geholpen heeft om een moeilijke levensfase door te komen…dank aan iedereen die dit aan gaat!)


Ik vind dit een mooi voorbeeld van vogels in het landschap. Jammer genoeg is de tendens op Birdpix nog altijd meer gericht op het zo groot en scherp mogelijk in beeld brengen van een vogel. Vaak mis ik dan toch de helft

Wat zou je nog graag doen op fotografie gebied?
Tja, ik vertelde al dat ik recentelijk een echte macrolens heb kunnen kopen (op kosten van de school voor antroposofische verpleegkunde, waarvoor ik planten, metalen e.d. voor fotografeer) en dat is toch ook weer een nieuwe wereld die zich laat zien…ik weet nog niet hoe leuk ik dat op termijn ga vinden, maar ben nu erg enthousiast.

Heb je een fotograaf die je erg inspireert? Zo ja, welke?
Er zijn op Birdpix een aantal fotografen waar ik veel inspiratie uit put. Onlangs kwam ik Jan van der Greef voor het eerst tegen tijden de pixperience in Leiden. Hij gaf daar een voorstelling van zijn foto’s waar ik met tranen in de ogen van ontroering naar heb gekeken. Wat die man doet met onscherpte in de fotografie vind ik helemaal geweldig! Ook Arno ten Hoeve is iemand waar ik veel bewondering voor voel. Het ‘oog’ noem ik hem vaak. Prachtig, zoals hij ‘anders’ kan kijken. Hendrik van Kampen mag ik natuurlijk niet vergeten als ik het over inspiratiebronnen heb. Behalve dat hij zelf schitterende, vooral ook landschappelijke, foto’s maakt, is hij met de zeldzame gave behebt om mensen, mij in ieder geval, ook met woorden te stimuleren. Zijn commentaren op Birdpix vind ik vrijwel zonder uitzondering erg constructief en opbouwend en geloof me, dat is een kunst op zich! Als ik nog even verder stilsta bij deze vraag is het eigenlijk zo, dat het hele podium waaruit Birdpix bestaat een bron van inspiratie voor me is. Elke Birdpixer is op zijn/haar eigen manier bezig met deze fantastische bezigheid en ook door alle commentaren voel ik vaak de nodige inspiratie om verder te gaan.


Ook eentje uit het rijtje spraakmakende beelden op Birdpix…eerst in het tijdelijke, maar na veel protest van medegebruikers toch ook door geplaatst. Je kunt er ook over blijven twisten of dit nou wel of niet binnen de regeltjes van Birdpix past…ik vind m nog steeds mooi!

Doe je nog aan andere vormen van fotografie?
Ik fotografeer, zoals ik al heb gezegd, ook voor de school voor Antroposofische verpleegkunde. Dat is totaal anders en kost me ook de nodige moeite om goede resultaten mee te boeken. Ik vind het wel erg leerzaam om te fotograferen hoe iemand bijvoorbeeld een voetwikkel toegediend krijgt, of hoe je een kamilleplant, stukje ruw koper, etc.. mooi fotografeert. Een macrolens is dan geen overbodige luxe!

Heb je nog een leuke anekdote mbt je fotografie?
Ik maak veel leuke momenten mee tijdens het fotograferen. Veel contacten met toevallige voorbijgangers die nieuwsgierig willen weten wat ik fotografeer. Vooral minder ‘wetende’ voorbijgangers schieten vaak in de lach als ik vertel dat ik de beroemde rupie rupie heb gespot. Ik heb er ook geen hekel aan als voorbijgangers me ‘verstoren’, (tenzij ik echt de rupie rupie aan het fotograferen ben!). Ik vind het heerlijk om over m’n passie te praten!


technisch niet zo sterk, maar als kijkplaatje vind ik m nog steeds erg mooi…ik hou van massa’s vogels en prober daar mooie structuren in te ontdekken…bij deze lukte dat aardig door de vogels die op de achtergrond zwemmen..

Wat vind je van Birdpix?
Birdpix blijft voor mij het podium waar heel veel amateurfotografen elkaar laten zien hoe ze genoten hebben van het fotograferen van vogels. Voor mij is het een ontmoetingsplaats waar ik graag en veel kom. Soms heb ik veel tijd om te reageren op wat ik er zie, soms minder…dat maakt ook allemaal niet zoveel uit. Er valt eigenlijk altijd wel genoeg te zien en te lezen. Voor mij is Birdpix veel aantrekkelijker dan bijvoorbeeld het bijhouden van een eigen site, waar maar een fractie van het aantal bezoekers komt om naar mijn foto’s te kijken. (Een geplaatste foto trekt over het algemeen toch al gauw meer dan 200 kijkers, dat zal een foto op een eigen website nooit halen vermoed ik). Over aandacht voor mijn foto’s heb ik ook nooit te klagen, want als je veel reageert op de foto’s van anderen, doen anderen dat logischerwijs ook sneller op foto’s van jou. Dat kun je vriendjespolitiek noemen, je kunt het ook zien als de bereidheid om je hobby te delen. Natuurlijk zit ik in een enorm bevoorrechte positie en heb ik momenteel vaak en veel tijd om te fotograferen en een site als Birdpix regelmatig te bezoeken. Ik vind het wel lastig als er een soort negativiteit voelbaar is rondom bepaalde foto’s of fotografen, zoals wel eens gebeurt. Probeer zelf ook altijd wel te kijken naar het positieve, al kost dat mij ook wel eens moeite. “Samen lossen we het wel op, door vooral ook goed te luisteren naar elkaar”, daar houd ik van!

Heb je nog een tip voor andere fotografen?
Houdt rekening met elkaar, vooral ook met niet-vogelfotografen. Nog veel te vaak zie ik in de Arkemheen auto’s dwars of breeduit op de rijbaan staan omdat de inzitter dan een grutto op paaltje beter kan fotograferen. De vaste weggebruikers hebben daar last van en ons toch al soms bedenkelijke image als ‘verstoorders’ wordt er zeker niet beter op. Met vriendelijkheid en respect voor elkaar, gaan vaak meer deuren open, is mijn ervaring.

Beste foto


Waarom is dit je beste foto?
Het blijft een foto waar ik telkens weer met plezier naar kijk…inmiddels hangt ie anderhalve meter breed en een meter hoog in een praktijk voor fysiotherapie (de eigenaar daarvan vind m ook helemaal geweldig)

Hoe heb je hem genomen?
Het vroor behoorlijk en ik stond hevig te kleumen, maar het licht was prachtig nadat de zon net onder was gegaan. Ik stond met de camera op statief te kijken vanaf het kijkscherm bij strand Nulde. Zolang er nog maar iets van zonlicht aan de horizon te zien valt fotografeer ik dan wel door. De sluitertijd wordt dan vanzelfsprekend steeds langer en de bewegingsonscherpte navenant groter. Helemaal alleen, met zoveel vogels die zich opmaken voor de nachtelijke kou, geweldig is dat!

Wat kan er beter aan?
Het zal altijd wel beter kunnen, maar deze vind ik goed zoals ie is

Welke foto zou je nog heel graag maken?
Ik zag onlangs de foto van de Japanse kraanvogels op de rivier waar ze overnachten. Dat lijkt me geweldig om ooit eens te mogen fotograferen!


Deze werd zomaar geplaatst door het moderatieteam en dat vond ik behoorlijk vooruitstrevend, want de meerkoetjes zijn hier inderdaad niet meer dan stippen. Ook hier veel commentaren die aangaven dit geen vogelfoto te vinden…ieder zijn/haar eigen mening natuurlijk. Persoonlijk vind ik de stippen in dit plaatje duidelijk de hoofdrol hebben en dus mag ie van mij blijven!

Wie zou je volgende maand tot fotograaf van de maand willen benoemen en waarom?
Ik vind het hoog tijd worden dat de jeugd aan het woord komt. Marcel van Kammen en Tjeerd Visser hebben hun naam op Birdpix al geruime tijd gevestigd. Jammer dat Jacco Ottevanger nog maar weinig van zich laat horen, want dat is in mijn ogen ook een groot aanstormend talent als het gaat om vogelfotografie. Hopelijk doet ook Hendrik Jan weer vaker een duit in het zakje en zo zijn er nog wel een paar jongeren die de weg naar Birdpix regelmatig weten te vinden. Van de laatste periode vind ik het erg leuk om te zien met hoeveel passie MartijnH op Birdpix actief is. Als hij het wil, mag hij wat mij betreft de fotograaf van de maand juni worden… Dank ook aan Pauline om mij de bijzondere eer te gunnen voor de maand mei!
Back to top
Reply with quote
 
Karel Vogel


Gender: Male

Joined: 14 Jul 2009
Posts: 48
Location: Drenthe
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sat 30 Apr 2011, 21:48    Post subject:
Dank Peter, voor deze bijzondere mooie en openhartige 'inkijk' vwb je persoonlijke beleving, en motivatie, om op jouw eigen wijze inhoud aan deze hobby te geven.

Je laat ons heel vaak zien, dat het begrip 'vogelfotografie' een breder kader heeft, en dat de natuurlijke omgeving van de vogel ook een prachtig aandeel in een foto kan hebben.

Groet, Ka.
_________________
Nikon en Gitzo.
Back to top
Reply with quote
 
dick renes


Gender: Male
Age: 57
Joined: 25 May 2008
Posts: 31
Location: lopik
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sun 01 May 2011, 4:19    Post subject:
hoi Peter.
je laat met dit verhaal een gevoel achter van: een breede kijk op vogelfotografie!!.

groet dick.
_________________
canon camera.
Back to top
Reply with quote
 
Cor Moesbergen


Gender: Male
Age: 58
Joined: 15 Jan 2010
Posts: 5
Location: Nijkerk
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 01 May 2011, 7:42    Post subject:
Ha Peter,

Dank voor je openhartigheid, een plezier om te lezen.

Groet,
Cor
_________________
Cor

--Nikonian--
Back to top
Reply with quote
 
Willem de Wolf


Gender: Male

Joined: 25 Jul 2006
Posts: 264
Location: Espel
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 01 May 2011, 7:57    Post subject: Fotograaf van de maand
Een prachtige weerspiegeling van je werk en ook van jezelf. Je komt er uit naar voren zoals ik je door de Birdpixjaren heb leren kennen. Origineel, enthousiast, hartelijk, meelevend en goedmoedig!
Binnenkort weer eens lekker met je op pad! Ik kijk er altijd weer naar uit.

Hou je soepel!
Willem
Back to top
Reply with quote
 
nelappelmelk
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 72
Joined: 16 Jan 2009
Posts: 653
Location: Ugchelen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sun 01 May 2011, 8:01    Post subject:
Boeiend om meer te lezen achter de persoon Peter.
Veel herkenningspunten. Burnout.. beleving van de natuur.
Vooral het element sfeer is voor mij zeer belangrijk. En je eigen gang gaan.
Je zult zeker veel plezier van je macrolens gaan beleven. Een andere wereld gaat dan weer voor je open.
Bij mij ging het andersom. Eerst macro en nu ook de vogels. Je bent voor mij echt een inspiratiebron!
Bijzondere en mooie foto's maak je.
Groeten Nel
_________________
Sony RX 10-4
Ik houd me voornamelijk met landschapsfotografie en macrofotografie bezig.
De laatste jaren ben ik ook vogelfotografie gaan waarderen.
Back to top
Reply with quote
 
Rob Kuiper
Moderator
Moderator


Gender: Male
Age: 59
Joined: 10 May 2007
Posts: 1386
Location: Hoorn
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sun 01 May 2011, 14:59    Post subject:
Helder, enthousiast en openhartig verhaal dat ik met plezier heb gelezen.
Ik geniet altijd van je veelal sfeervolle, maar vaak ook originele manier van vogelfotografie. Een inspiratiebron om met een bredere kijk te fotograferen.

Groet,
Rob
_________________
Nikon D850 /
Nikon 500mm F4 AF-S VR /
Nikon TC 1.4X III

http://www.pbase.com/robkuiper
Back to top
Reply with quote
 
Rob Belterman
PixPas (Basic)


Gender: Male
Age: 72
Joined: 06 Jan 2007
Posts: 218
Location: Nederland
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sun 01 May 2011, 15:56    Post subject:
Ook dit verhaal...... een echte Teune....... Laughing Groeten, Rob
_________________
Canon
Back to top
Reply with quote
 
Chris Schenk


Gender: Male
Age: 58
Joined: 07 May 2004
Posts: 154

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 01 May 2011, 16:01    Post subject:
Positief verhaal en creatieve foto's, een genot om te lezen!
Back to top
Reply with quote
 
Han Bouwmeester


Gender: Male
Age: 58
Joined: 11 Aug 2003
Posts: 886
Location: Hof van Twente
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sun 01 May 2011, 17:05    Post subject:
Leuk artikel Peter. Doet me weer even terugdenken aan de workshop die je al weer enige jaren terug bij me op Texel volgde. Je hebt een herkenbare stijl ontwikkeld en dat is knap.
_________________
Han Bouwmeester
www.hanbouwmeester.nl
Back to top
Reply with quote
 
Annegrafie


Gender: Female

Joined: 08 Mar 2008
Posts: 52
Location: Zeist
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sun 01 May 2011, 20:22    Post subject:
Een mooi verhaal Peter. Ook ik begin steeds meer 'de hand van Teune' te zien. Als iemand foto's met een eigen signature kan maken vind ik dat bijzonder knap.

Je bijzondere, creatieve foto's stimuleren mij om anders, breder en 'creatiever' te kijken naar mn onderwerpen.

Ik zie je wel een beetje als de gastheer van polder Arkemheen. Een prachtig gebied waar ik ook graag kom en waarvan jij me ook een hoop schoonheid hebt laten zien. Dank!

Groetjes,
_________________
canon apparatuur
Back to top
Reply with quote
 
Thei Luijten


Gender: Male
Age: 78
Joined: 06 Feb 2006
Posts: 102
Location: Boukoul / Roermond
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 02 May 2011, 0:01    Post subject:
Gefeliciteerd Peter, want het is knap als je de helft van je foto's aan de stijl herkent als een echte Teun..!
Bovendien doorgaans toppers!
Groet,
Thei
_________________
D700, D200, Glasservies 14-500, enz.
=De bewogenheid van de fotograaf zorgt vaak voor onscherpe foto's=
Back to top
Reply with quote
 
Frank Kremer
PixPas (Basic)


Gender: Male
Age: 43
Joined: 29 Jun 2010
Posts: 57
Location: Delft
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 02 May 2011, 8:20    Post subject:
Hoi Peter,

Wat heb ik met veel plezier uw persoonlijk verhaal gelezen.
Vooral uw enthousiasme voor vogelfotografie inspireerd mij enorm.
Misschien dat ik mede door u met de ochtendsfeerfoto's het nu wel voor elkaar krijg om in de ochtend op tijd op te staan Very Happy!

Groeten Frank
_________________
Canon
Back to top
Reply with quote
 
Gerwinvanhouwelingen


Gender: Male
Age: 45
Joined: 28 Oct 2005
Posts: 177
Location: Zwolle
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Mon 02 May 2011, 10:04    Post subject:
Mooi, Peter!

gr. Gerwin
_________________
Canon 5DIV en 7D + 40D + Canon 300 f4 IS + 70-200 f4 IS + 17-40mm f4 + 1.4-converter
Back to top
Reply with quote
 
Arno ten Hoeve
PixPas Pro


Gender: Male
Age: 50
Joined: 29 Oct 2008
Posts: 352
Location: Deventer
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 02 May 2011, 12:11    Post subject:
Dank Peter, voor je mooie verhaal en je enthousiasme. (en je compliment! tjonge!)

Arkemheen... zucht... dat blijft voor mij mijn allereerste poldertje. Ik ben er zo'n beetje opgegroeid. Dankzij jouw (mooie!) foto's 'kom' ik er tenminste nog 'es.

Grote groeten
Arno
_________________
canon
http://www.arnotenhoeve.nl
Back to top
Reply with quote
 
i.a.quist


Gender: Male
Age: 36
Joined: 08 Dec 2008
Posts: 23
Location: Yerseke
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 02 May 2011, 16:20    Post subject:
Een mooi openhartig verhaal. Je foto's gaan met je verhaal in het achterhoofd nog meer leven.

Wat mij erg leuk lijkt is dat de fotograaf van de maand ook één zelfverzonnen vraag aan de volgende fotograaf van de maand stelt.

Meer mensen die dit een goed idee vinden?

Gr, Izak
_________________
Nikon D300 en sigma 150-500mm.
Zie ook mijn webstek: izakquist.blogspot.com
Back to top
Reply with quote
 
Henk Willekes


Gender: Male
Age: 84
Joined: 26 Dec 2007
Posts: 74
Location: Ermelo
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 02 May 2011, 17:16    Post subject:
Hi Peter,
het blijft altijd weer genieten te kijken naar die prachtige foto's van je! Terecht dat je bent toegetreden tot het illustere gezelschap van de FvdM!
Ik moet nog eens even van je horen bij welke fysiopraktijk je foto's hangen, want daar neem ik dan beslist even een kijkje!
Groet!
H&B
_________________
www.schoonheidvandenatuur.nl
Back to top
Reply with quote
 
Gerard Visser


Gender: Male
Age: 74
Joined: 16 Apr 2006
Posts: 1239
Location: Rotterdam
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Mon 02 May 2011, 17:42    Post subject:
Heel erg typerend interview....zo heb ik je ook leren kennen, Peter....what you see is what you get...geen dubbele bodems.
gr
G
(erg veel zin in 11 juni)
_________________
Nikon; Nikkor; Sigma; Velbon; Manfrotto
Back to top
Reply with quote
 
P.Teune


Gender: Male
Age: 68
Joined: 09 Mar 2006
Posts: 983
Location: Ermelo
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Mon 02 May 2011, 17:57    Post subject:
wat leuk!!!...al die reacties op zo'n artikel...dank u allen wel!! ...dat doet deze mens goed hoor!


De suggestie van Izak lijkt me erg leuk...mijn vraag aan Martijn zou zijn:...'Wat ga je doen als je heftig verliefd wordt en de liefde van je leven blijkt helemaal niks met natuur te hebben en wil alleen maar gezellig winkelen' Wink
_________________
Nikon D90...in combi met sigma 50-500 mm.........
'life is for living' (Coldplay)
Back to top
Reply with quote
 
dreupiet
PixPas (Basic)


Gender: Male
Age: 67
Joined: 01 Oct 2008
Posts: 83
Location: GOES
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 02 May 2011, 18:12    Post subject:
Peter, het verhaal is net zo goed als de foto's die je maakt.
En waarin je zeker een eigen stijl hebt ontwikkeld iets wat je niet vaak meer ziet.

groeten
piet
_________________
CANON CAMERA'S
CANON LENZEN + EXTERNDERS.
STATIEF GITZO
Back to top
Reply with quote
 
Hendrik van Kampen
Moderator
Moderator


Gender: Male
Age: 65
Joined: 15 Apr 2005
Posts: 9835
Location: Leeuwarden
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 02 May 2011, 18:12    Post subject:
Mooi verhaal Peter. Ik ben wel benieuwd hoe de Meerkoeten en de "Jackson Pollock" in het groot op de muur overkomen.
_________________
Nikon, Gitzo
Back to top
Reply with quote
 
Michiel Janssen


Gender: Male
Age: 49
Joined: 03 Feb 2009
Posts: 672
Location: Zevenhuizen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 02 May 2011, 21:08    Post subject:
Altijd verfrissend om iets persoonlijks te lezen over een beroemde BP fotograaf. Wat beweegt iemand en hoe gaat hij/zij om met deze hobby? Leuk om zo af en toe eens antwoorden te krijgen!

Groeten,

Michiel
Back to top
Reply with quote
 
Gerard van zeele


Gender: Male
Age: 71
Joined: 02 Feb 2010
Posts: 119
Location: Berkel en Rodenrijs
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 02 May 2011, 21:20    Post subject:
erg goed verhaal Peter
voor mij erg herkenbaar (burnout)
werk nu niet meer en voel me als een vis in het water
hoop nog veel mooie foto's van je te zien

gr gerard
_________________
Canon Spulletjes
feisol 3471 statief met een schommelding
Back to top
Reply with quote
 
Wies Vink


Gender: Female

Joined: 05 Feb 2006
Posts: 130
Location: Assen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 02 May 2011, 21:36    Post subject:
Met aandacht je verhaal gelezen. Mooi warm en integer.
Je getoonde foto's geven een goed overzicht van je veelzijdigheid.
Ga hier vooral mee door. Misschien word het niet altijd gezegd maar wordt zeker gewaardeerd.
groet Wies
_________________
Nikon camera's en objectieven.
Back to top
Reply with quote
 
janwillemhilverts


Gender: Male
Age: 36
Joined: 25 Dec 2009
Posts: 28

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 02 May 2011, 22:04    Post subject:
Chapeau! Een werkelijk prachtig maar ook stimulerend verhaal Peter!

Onlangs al eens door je album en gebladerd en je een PB gestuurd. Prachtige foto's, maar ook vaak met een erg mooi verhaal! Heerlijk ook om te lezen hoe jij naar de jeugd kijkt! Dat hoor en lees je niet vaak op zo'n manier!

En het plekje met water op het industrieterrein.. Ik ken het. Jammer dat deze er niet meer is en wordt verbouwd binnenkort Sad wellicht komen wel elkaar binnenkort eens tegen in de polder.

Groet,

Jan Wilem
_________________
Nikon D90, 300mm F4, 60mm F2.8, 55-200 en nog wat ander spul
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Fotograaf van de maand
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
Page 1 of 2


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum