Gender: Male Age: 67 Joined: 08 Jun 2008 Posts: 55 Location: Loenen aan de Vecht
Posted: Mon 14 Nov 2011, 0:25 Post subject: Zuidpier IJmuiden dicht !!
Vanaf nu is de zuidpier van IJmuiden dicht. Er staan borden dat betreden verboden is en volgens geruchten zou er streng beboet worden als je je daaraan niet houdt.
Reden is dat de pier wordt versterkt door er nieuwe betonblokken bij te storten. De werkzaamheden schijnen te duren tot half januari 2012.
Afgelopen vrijdag was ik er en omdat ik vanaf het strand de pier beklom kon ik natuurlijk niet weten dat ik er niet mocht komen Er wordt druk heen en weer gereden met enorme trucks en inderdaad is het niet slim om daar tussendoor te gaan lopen.
De noordpier is wel open. Afgelopen vrijdag vlogen er drie adulte jan van genten. Je komt er door Wijk aan Zee aan te houden en in het dorp de borden 'strand noorderpier' te volgen. Maar het is er minder interessant dan op de zuidpier, o.a. omdat je er minder makkelijk op en tussen de blokken kunt komen. Verder lijken er minder vogels te zitten, maar ik hoor graag dat ik dat helemaal verkeerd zie.
Gerrit _________________ EOS 7d Mk. II, Tamron 150-600
Nee in het weekend is ie als het goed weer is open. _________________ Canon 1Dx mark II, 5D Mark III, Canon EF 300mm f 2.8 L IS II USM, Canon EF 70-200mm f2.8 L IS USM, Canon EF 100mm f2.8 L IS USM, Canon EF 24mm f1.4 L II USM, Canon EF 17-40mm f4L IS USM, 2x en 1.4 ext en wat extra spullen.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum