Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken

Nogmaals Lauwersmeer

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Fri 27 May 2011, 9:09    Post subject: Nogmaals Lauwersmeer
Ik ben van plan om eerdaags een dagje te plannen naar het Luawersmeer. Ik heb de andere topic er over doorgenomen maar kom er nog niet echt uit.

Wie is er bekend in die buurt en heeft tips om vogels te spotten.

Is bijvoorbeeld de Zeearand te spotten met 700mm?

gr
Menno
Reply with quote

leo snellink
Moderator
Moderator

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 27 May 2011, 9:18    Post subject:
Quote:
Is bijvoorbeeld de Zeearand te spotten met 700mm?

Ik weet niet zo goed wat spotten is in deze zin, maar als de vraag is, of je met 700 mm een foto kunt maken, dan is het antwoord ja.
Bedenk daarbij wel dat Zeearenden kunnen vliegen, dat soms ook doen, maar niet echt erg veel. Een groot deel van de dag zitten ze gewoon ergens op een niet opvallende plek uit te rusten.
Ik ben een paar weken geleden in Polen geweest in een gebied, waar meerdere paren broeden, maar de meeste vogelaars waren teleurgesteld over het beperkte aantal waarnemingen van de soort.
We zagen ze maar een keer. Dat was toevallig wel de eerste dag, waarbij ze baltsend naar beneden kwamen schroeven op een afstand dat je met 700 mm had staan te balen, omdat je veel beter een zoomlens 50 - 500 kon gebruiken. Ik denk dat je toen aan ongeveer 250 mm meer dan genoeg zou hebben gehad.
Er zijn meerdere vogelfotografen, die hun foto's op deze site plaatsen en regelmatig in het Lauwersmeer komen. Dus de vraag of het eenvoudig is om ze op de foto te krijgen, zou je gewoon kunnen nazoeken door de foto's van de Zeearend te bekijken in combinatie met de locatie.
Groeten, Leo
Back to top
Reply with quote

Tjeerd visser

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Fri 27 May 2011, 15:05    Post subject:
Spotten kan ook met blote oog hoor,

Tsjha..

Er staat al indd ongelooflijk veel hier op Birdpix.

Vanuit de uitkijkpost bij Kollumerpomp kun je het nest zien zitten, en met 700 hem zelf ook nog wel op het nest zien zitten, of op de rand ivm het jong. Eenvoudig is het wel te fotograferen, maar voor kwaliteit kun je beter even doorrijden naar Polen.
De kans dat je die zeearend op super op foto krijgt is net zo groot dat wanneer hemelvaart en pinksteren op 1 dag vallen.

Verder natuurlijk Ezumazijl, de bandpolder, en dan beland je via wat binnenwegjes bij vogelkijkhut Jaap Deensgat.

En ja, overal wel riet, en als je er bent zie je vanzelf om je heen wel iets waarvan je denkt.
He. Dit is mooi, en hier kan wat zitten..

Komt goed.

Voor meer foto's Check <a href="http://www.vissertjeerd.nl" target="_userwww">http://www.vissertjeerd.nl</a>
Back to top
Reply with quote

Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken

Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum