Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Fotograaf van de maand


FvdM juni: Martijn Horsten
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Arjen Drost


Gender: Male
Age: 47
Joined: 06 Dec 2004
Posts: 2329
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 31 May 2011, 23:00    Post subject: FvdM juni: Martijn Horsten
Korte bio
Naam: Martijn Horsten
Leeftijd: 14 jaar
Woonplaats: Emmen
Beroep: Middelbaar scholier
Andere hobby's? Ik fiets ook graag, waarbij vaak de camera ook wel meegaat.
Gebruikte apparatuur: Canon 1D mark II N, 40D, EF 100-400mm 4.5/5.6L IS USM, EF 35-70mm, EF-s 18-55mm 4.5/5.6 IS, EF-s 10-22 3.5/4.5 USM en 1.4x en 2x converters. Berlebach statief.
Foto’s op Birdpix


Foto van een waterval met regenboog in Noorwegen.
Gemaakt met de 40D en 18-55 IS lens. 1/800 f9.0 ISO 200. Vanuit de hand.


Interview
Waarom vogelfotografie?
In de eerste jaren die ik begon te fotograferen, waren mijn onderwerpen vooral landschappen. Later begon ik me steeds meer in vogels te verdiepen, mede omdat mijn vader vroeger er altijd ook op uit ging om vogels te kijken. In de winter van 2009-2010 was het moment vervolgens daar dat ik een paar dagen alleen maar vogels fotografeerde. De resultaten waren slecht, maar toch wilde ik proberen die “vogeltjes” te fotograferen. Ik begon vogelboeken te lezen en ging vervolgens verder in het veld. Een paar maanden later kwamen we in een winkel het boek Birdpix 5 tegen en hadden die vervolgens gekocht. Toen ik daarin eenmaal was gaan lezen en de eerste foto’s had gezien, was ik getroffen door de schoonheid van de vogels en dat was het echte begin waarmee ik tot nu toe haast alleen maar vogels fotografeer en probeer mijn foto’s, fotografische kennis en kennis van de natuur te verbeteren.


Twee Parelduikers in een Zweeds landschap in het voorjaar. Één van mijn eerste (goede) vogel foto’s, maar nog van voordat ik wist dat ik later haast alleen nog maar vogel foto’s zou gaan maken.
350D en 70-300 4-5.6 IS lens. 1/160 f9.0 ISO 100. Vanuit de hand.


Wat is het leuke aan vogelfotografie?
Daarmee gelijk het vogelen meegenomen - de onvoorstelbaarheid van wat je tegen kunt komen. Verder is vogelfotografie een van de wat moeilijkere soorten van fotografie en aangezien ik soms wel eens van een uitdaging houd, trekt het me ook aan.

Wat zijn de minder leuke kanten?
Voor mij zijn er niet echt minder leuke kanten die met de vogels, of de fotografie daarvan, te maken hebben. Mijn grootste probleem op sommige momenten is dat ik (net als veel andere mensen) meestal alleen tijd heb om naar een plek iets verder van huis te gaan in het weekend. Meestal denken alle andere mensen dat ook en dan is het vaak naar mijn zin wat te druk. Mede daarom zoek ik ook wat meer plekjes in de buurt van ons huis en probeer dan zo vroeg mogelijk op de plekjes te komen.


Een Goudplevier in het Noorse fjel landschap. We reden wat rond op weg naar een andere plaats, waar ik later een jonge Stormmeeuw kon fotograferen (zie volgende foto). Ik wilde een landschapsfoto maken maar we konden pas later stoppen. Toen ik eenmaal was uitgestapt voor de foto hoorde ik “een vogel” en kon ik even later deze foto maken met de telelens. 40D en EF 100-400 4.5/5.6L IS USM @ 370mm. 1/400 f6.3 ISO 100.


Stormmeeuw in het oude plaatsje lærdal. De Meeuwen trokken zich daar niets van mijn aanwezigheid aan, zodat ik deze foto kon maken. Misschien gaan we er dit jaar weer heen en dan hoop ik dat kunstje te herhalen… 40D en 18-55 IS lens @ 34mm. 1/160 f10 ISO 200. Vanuit de hand.

Wat is je specialiteit?
Een echte specialiteit heb ik naar mijn mening (nog?) niet. Wel heb ik naar mijn eigen mening erg veel goede foto’s van vogels die in Scandinavië voorkomen. Maar of dat een specialiteit is? Waarschijnlijk deels alleen omdat ik er erg vaak kom. Experimenteren vind ik ook wel leuk, hoewel ik daar de laatste maanden niet echt meer mee bezig ben geweest. Wat misschien nog wel een klein beetje een specialiteit zou kunnen zijn, is dat ik met de EF 100-400 4.5/5.6L IS USM + 2X converter erg vaak goede resultaten heb, terwijl andere fotografen dat meestal heel anders ervaren.

Je komt veel in Scandinavië. Wat brengt jou daar en wat vind je daar zo mooi aan?
Ik ga graag naar Zweden en Noorwegen om verschillende redenen. De belangrijkste reden is dat we in Zweden zelf een huisje hebben, wat maakt dat we er natuurlijk vaak komen. Verder vind ik de sfeer in Noorwegen en Zweden (Scandinavië in het algemeen) erg fijn. Aardige mensen en verder qua natuur en daarmee de vogels erg interessant. Veel vogels en dieren zijn er een stuk minder schuw dan in ons drukke Nederland. Het klimaat in Scandinavië vind ik persoonlijk ook erg fijn, aangezien de temperaturen meestal niet te hoog zijn. Enig nadeel is wel dat het zomers zó ont-zet-tend vol met knotjes en muggen zit.


Oeverloper op een tak met een Noorse schuur in de achtergrond. 40D en EF 100-400 4.5/5.6L IS USM + EF 2x II converter @ 800mm. 1/1250 f11 ISO 500, vanuit de hand.

Wat kenmerkt jou foto’s?
Tja, moeilijk te zeggen want ik probeer nog steeds een goede eigen stijl te krijgen. Soms experimenteer ik graag wat, maar lang niet altijd natuurlijk. Wat misschien wel een klein beetje een kenmerk is, althans, dat vind ik zelf, is dat ik vaak vogels er dichtbij heb. Maar of dat echt een goed kenmerk is? Het kenmerk wat ik zeker wel wil bereiken is het kenmerk van kwaliteit, maar of ik daar misschien al goed in de buurt zit mogen jullie bepalen.

Hoe werk je meestal?
Meestal is het een beetje rondlopen, ergens langs de waterkant of op een mooi plekje wachten wat er langs komt. Dan houd ik van de vrijheid om me heen en probeer zo flexibel mogelijk te zijn. Daarom gebruik ik bijna nooit een schuilhut. Voor sommige soorten wil ik nog wel eens een camouflagekleed gebruiken, maar het liefst ben ik toch wel gewoon “vrij in de buitenlucht” zonder iets van camouflage te gebruiken.


Zweeds “herfst” landschap bij nacht met sneeuw. Genomen op een avond dat het een paar dagen daarvoor gesneeuwd had. Vervolgens gewacht tot een heldere avond en toen deze foto kunnen maken vanaf statief. 40D en EF-s 10-22 3.5-4.5 USM @ 10mm. 30 sec f7.1 ISO 800, vanaf Berlebach statief

Hoe probeer je verstoring te voorkomen terwijl je die mooie foto maakt?
Ik probeer te letten op het gedrag van de vogel. Indien hij duidelijk maakt met zijn gehele houding dat hij niet wil dat ik in zijn territorium kom, probeer ik rustig terug te gaan. Soms is dat wel wat moeilijk als je nét zo mooi dichtbij een bepaalde soort bent, maar meestal kan ik daarbij wel denken dat als ik later terugkom de vogel misschien iets meer aan mij wend. Als ik weet dat er ergens een nest is, kom ik er sowieso niet meer, omdat dat het nest teveel zou verstoren.

Hoe en wanneer ben je begonnen met fotograferen?
Sinds dat ik 8 jaar ben had ik een compact camera (G1). Toen ik 11 jaar was, kreeg ik mijn eerste spiegelreflex camera (350D) en weer later breidde ik dat uit tot de set die ik nu heb, die zich steeds nog weer wat uitbreidt.

Ondanks je jonge leeftijd heb je al een mooie verzameling apparatuur. Hoe ben je daaraan gekomen?
Mijn apparatuur heb ik via verschillende wegen bij elkaar gekregen. Mijn vader fotografeert ook veel en heeft een paar keer van camera gewisseld. Soms bleef er dan een camera over en die kon ik dan heel makkelijk overnemen. Zo is dat bij sommige lenzen ook gegaan. Verder veel sparen en zoeken naar een goede camera/lens levert soms ook wel veel voordeel op.


Noors meer op een dag dat het enorm mistig was. Vaak is het leuk om eens een foto te maken op momenten dat andere mensen dat meestal niet doen. Zo kun je soms leuke plaatjes maken. 40D en 35-70 3.5-4.5 macro lens @ 35mm. 1/25 f8 ISO 250. Gewoon vanuit de hand.

Wat zijn je favoriete plekjes?
Het Lauwersmeergebied vind ik erg mooi. Helaas is het toch nog wel een eind van huis, maar toch ben ik er wel eens per maand te vinden. Verder natuurlijk de plekjes rond Emmen, het Bargerveen en de bossen en hoogvlakten van Noorwegen en Zweden.
Wat is je droomsoort/gebied? Eigenlijk heb ik die niet helemaal. Qua vogels wacht ik meestal gewoon af van wat er voor de lens komt. Toch zou ik graag eens een Zwarte Specht en Zeearend goed op de foto zetten. Ik zou ook wel eens op Helgoland willen kijken voor de Jan-van-Genten. Dat zou dan momenteel mijn droomgebied zijn.

Wat zou je nog graag doen op fotografie gebied?
Me uitbreiden tot een behoorlijk fotograaf, die tegelijkertijd ook weet waar hij mee bezig is, behalve dan het maken van een foto. Ik wil proberen mijn kennis over de fotografie te verbeteren. In verschillende soorten van fotografie goed thuis te zijn en geen uitdagingen laten schieten. Zo probeer ik kennis te krijgen, om zo goed mogelijk mijn foto's nu, en in de toekomst, te kunnen maken. Ik weet nog niet of ik later iets in de fotografie ga doen. Ik zou het best willen, maar ik weet niet of het voor mij mogelijk is er ook later echt iets mee te doen. Voorlopig ga ik gewoon door met goed mijn best doen op school, en dan zie ik later wel hoe het groeit.

Heb je een fotograaf die je erg inspireert? Zo ja, welke?
Veel fotografen inspireren mij op meer of mindere maten. Peter Teune (vorige fotograaf van de maand) en Jan van der Greef toch wel heel erg, met altijd foto’s in hun eigen stijl, en dan meestal toch ook wel in een stijl die mij erg aanspreekt.

Doe je nog aan andere vormen van fotografie?
Soms wat landschappen en feestjes, maar 90%. Van de tijd die ik met fotografie bezig ben, gaat het toch wel om vogels.


Tapuit op een paaltje bij het Lauwersmeer. Gemaakt op een eenzame avond want iedereen lag bij de Ezumakeeg Wink gemaakt met de 1D mark II N en EF 100-400 4.5-5.6L IS USM lens + kenko pro 1.4x teleconverter @ 560mm. 1/1000 f8.0 ISO 250. Vanuit de hand.

Wat vind je van Birdpix?
Een leuke en leerzame site, waar gevorderden, professionele en beginnende fotografen bij elkaar komen en van elkaar kunnen leren. Verder ook een site die steeds verder (de goede kant op) vordert en goed denkt aam kwaliteit, maar tegelijkertijd ook over wat de fotograaf tot dusver bereikt heeft.

Heb je nog een tip voor andere fotografen?
Probeer een eigen stijl te ontwikkelen en niet altijd een foto zo proberen te maken als dat je van een ander hebt gezien. Als je een foto maakt op je eigen manier vindt jij zelf en anderen dat meestal toch veel mooier.

Beste foto


Foto van een Matkop op een stuk van een totempaal. Gemaakt met de 40D en EF 100-400 4.5-5.6L IS USM

Waarom is dit je beste foto?
Tja, ik heb het afgelopen jaar naar mijn eigen mening erg veel mooie foto’s gemaakt, waarvan ik dit persoonlijk toch nog wel de beste foto vind, maar of dat zo is omdat het mijn beste foto ís, of omdat ik telkens nog met plezier naar dat moment terugkijk weet ik niet echt.

Hoe heb je hem genomen?
Ik stond bij onze Zweedse kennis in de tuin toen er al wat sneeuw was gevallen. Eigenlijk was het doel om een goede foto te maken van een Goudvink op ongeveer dezelfde plek, maar opeens kwam deze Matkop daar heel mooi en dichtbij zitten. Aangezien de instellingen al goed waren kon ik snel de foto maken want op de volgende foto wilde hij al weer verder vliegen.

Wat kan er beter aan?
Misschien het licht. Bij deze soort vogel vind ik het altijd erg moeilijk de witte delen goed te belichten. Hier vind ik dat toch nog wel redelijk gelukt, maar als vooral de witte plek in z’n nek wat donkerder zou zijn zou ik dat beter vinden.

Welke foto zou je nog heel graag maken?
Ik zou nog eens heel graag een mooie, close foto maken van een Koekoek. Het liefst dan met een mooie achtergrond, met een fraai zonnetje in de rug. Dat zou me echt super lijken.


Gele Kwikstaart die zijn lied aan het zingen was op een rustige avond terwijl de zon al onder ging. Genomen met de 1D mark II N en EF 100-400 4.5-5.6L IS USM + Kenko pro 1.4x teleconverter @ 560mm. 1/2500 f8.0 ISO 500. Vanuit de hand.

Wie zou je volgende maand tot fotograaf van de maand willen benoemen en waarom?
Ik houd altijd wel van fotografen die zichzelf proberen te onderscheiden. Daarvan zijn er gelukkig nog genoeg, maar ik vind de manier waarop Jan van der Greef zijn foto’s maakt altijd erg leuk en vaak vernieuwend. Vele technieken die hij gebruikt voor het fotograferen van onder andere vogels maar ook andere dieren spreken mij erg aan, evenals zijn geweldige serie van beweging bij vliegende vogels. Daarom zou ik graag willen dat hij de fotograaf van de volgende maand zou willen worden.
Back to top
Reply with quote
 
Seraf van der Putten


Gender: Male
Age: 63
Joined: 30 Dec 2005
Posts: 1198
Location: Almere
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 01 Jun 2011, 10:33    Post subject:
Leuk Martijn en mooi verhaal heb je er van gemaakt. 14 jaar en nu al in de eregallerij van Fotografen van de maand!
Complimenten.
Groeten
Seraf
_________________
Canon EOS5DMark III, 7dMarkII,, Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 USM L ISii, Canon EF 500 mm F4 L IS USM, Canon EF 1.4 II en 2.0 II extender, Manfrotto statief en eenpoot.
Back to top
Reply with quote
 
P.Teune


Gender: Male
Age: 68
Joined: 09 Mar 2006
Posts: 983
Location: Ermelo
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Wed 01 Jun 2011, 10:48    Post subject:
Erg leuk om zo over jouw passie te lezen Martijn...vooral het landschappelijke aspect in de foto's die je hierboven laat zien vind ik schitterend. Scandinavië is volgens mij een prachtig gebied voor jouw fotografische vorming...vooral de 'herfstsfeer met sneeuw' en de 'mist boven het meer' vind ik top!..volgens mij ook een richting waar je verder mee kunt in je ontwikkeling.

Leuk om te lezen dat jij ook fan bent van Jan van der Greef! Wink


hartelijke groet,

Peter
_________________
Nikon D90...in combi met sigma 50-500 mm.........
'life is for living' (Coldplay)
Back to top
Reply with quote
 
Robert Wagter


Gender: Male
Age: 59
Joined: 28 Oct 2006
Posts: 128
Location: Nijega, Friesland
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 01 Jun 2011, 13:32    Post subject:
Nog zo jong zijn en dan al zo lekker bezig met fotografie. Wat lijkt me dat heerlijk.

Leuk interview en succes met het vinden van je 'eigen stijl'.
_________________
Canon EOS 70D + Sigma 120-300 F2.8
http://robertwagter.blogspot.com/
Back to top
Reply with quote
 
Gerrit Stam


Gender: Male
Age: 66
Joined: 08 Jun 2008
Posts: 55
Location: Loenen aan de Vecht
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 01 Jun 2011, 23:32    Post subject: MartijnH
Mooi verhaal Martijn. Toen ik zo jong was.... nou ja, laat ook maar. Ik ben wel benieuwd hoe jij je verder ontwikkelt en een (nog meer) eigen stijl vindt.

Gerrit
Back to top
Reply with quote
 
Inge van der Wulp


Gender: Female
Age: 50
Joined: 14 Jan 2008
Posts: 7037

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 02 Jun 2011, 7:13    Post subject:
Leuk verhaal heb je ervan gemaakt Martijn. Ik had het achter de schermen al gelezen.

Toen ik zo oud was als jij was ik ook al met fotografie bezig. Samen met mijn vader. We hadden, natuurlijk, een analoge camera met rolletjes dia's. Handmatig scherp stellen en pas na een paar weken kunnen zien wat het resultaat was. Jij hebt het voordeel van de digitale tijd. Je kunt fouten maken en er meteen van leren. Je wil om te leren is groot en je hebt zeker talent. Je bent al bezig om een eigen stijl te zoeken en je daar verder in te ontwikkelen. Ik bewonder je inzet en creativiteit en kijk met plezier naar de ontwikkelingen die je doormaakt.

Vooral zo doorgaan Cool Very Happy
_________________
Canon 1Dx mark II, 5D Mark III, Canon EF 300mm f 2.8 L IS II USM, Canon EF 70-200mm f2.8 L IS USM, Canon EF 100mm f2.8 L IS USM, Canon EF 24mm f1.4 L II USM, Canon EF 17-40mm f4L IS USM, 2x en 1.4 ext en wat extra spullen.

http://www.ingevanderwulp.nl
Back to top
Reply with quote
 
Bert Ooms
Moderator
Moderator


Gender: Male
Age: 68
Joined: 29 Sep 2007
Posts: 579
Location: Emmen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 02 Jun 2011, 21:15    Post subject:
Hoi Martijn.

Mooi verhaal met prachtige foto's!
Ik vind vooral je experimentele foto's boeiende platen (herfst bij nacht, groothoek meeuw, mist etc.) Ik zou daarom niet te snel naar een eigen stijl zoeken. Die komt vanzelf wel. Lekker doorgaan met experimenteren.

Vogels lijken wel minder bang te zijn voor je (dat was bij die blauwborst ook al zo), die halen de ware liefhebber er kennelijk ook zo tussenuit Smile . Je hebt er een paar mooie portretjes en close-ups aan over gehouden. Het is de manier van fotograferen die mij wel aanspreekt. Ik ben ook het liefst aan het rondzwerven en zie wel wat ik tegenkom.

Martijn, ik wens je heel veel plezier en succes met je passie en ik hoop je nog weer eens ergens tegen te komen in de natuur rond Emmen.

Groet,
Bert
_________________
Nikon
Back to top
Reply with quote
 
Pascal Gielen


Gender: Male
Age: 30
Joined: 07 Mar 2009
Posts: 261
Location: Kortessem (België)
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Fri 03 Jun 2011, 12:56    Post subject:
Mooie en goed opgesteld Martijn! Heel leerzaam ook en geweldig om te lezen hoe je over je passie denkt.

Groetjes
Pascal Gielen
_________________
Canon 5D Mark III
Canon EOS 7D
Canon 300mm 2.8L IS USM , Canon 100mm macro USM en nog een 1.4 teleconvertor.

Manfrotto 680B Monopod Black
Back to top
Reply with quote
 
Karel Vogel


Gender: Male

Joined: 14 Jul 2009
Posts: 48
Location: Drenthe
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Fri 03 Jun 2011, 23:06    Post subject:
Een mooi verhaal Martijn.

Je enthousiastme en motivatie voor de vogelfotografie zijn ons inmiddels voldoende bekend.

Ga vooral zo door !!

Groet, Ka.
_________________
Nikon en Gitzo.
Back to top
Reply with quote
 
Willem de Wolf


Gender: Male

Joined: 25 Jul 2006
Posts: 264
Location: Espel
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 05 Jun 2011, 11:37    Post subject: Fotograaf van de maand
Eindelijk vind ik eens even lekker tijd om te genieten van je verhalen en fraaie foto's als FvdM. Het versterkt het beeld, dat ik van je heb, Martijn.
Met bewondering en respect, dat je op jouw leeftijd al zo op dreef bent in de vogelfotografie. Veel volwassenen zijn zo ver nog niet gekomen... Je gedrevenheid en passie komen er eveneens goed in naar voren. Ook de gezonde relativeringen, die je af en toe maakt, laten zien, dat je toch met beide benen op de grond blijft en niet naast je schoenen gaat lopen. CHAPEAU! groet, Willem

p.s. Als 'de Koekoek' klaar is voor een close-up zal ik zo mogelijk bij je aan de bel trekken...
Back to top
Reply with quote
 
Martijn Horsten


Gender: Male
Age: 27
Joined: 11 Apr 2010
Posts: 573
Location: Amsterdam
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 05 Jun 2011, 12:12    Post subject:
@Willem. Bedankt Wink
_________________
Canon EOS 70D
Canon lenzen van 10 tot 400mm
Converters
Back to top
Reply with quote
 
nelappelmelk
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 72
Joined: 16 Jan 2009
Posts: 652
Location: Ugchelen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sun 05 Jun 2011, 16:46    Post subject:
Goed verhaal om te lezen Martijn. Hoop dat je ervan blijft genieten. En dat wij van jouw opnames mogen genieten.
Groeten Nel
_________________
Sony RX 10-4
Ik houd me voornamelijk met landschapsfotografie en macrofotografie bezig.
De laatste jaren ben ik ook vogelfotografie gaan waarderen.
Back to top
Reply with quote
 
Mark v/d Walle


Gender: Male

Joined: 27 Jun 2006
Posts: 45
Location: Friesland
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 05 Jun 2011, 16:52    Post subject:
Een hele jonge fotograaf met zeer veel potentie, leuk om je verhaal te lezen.
Back to top
Reply with quote
 
marcel


Gender: Male

Joined: 24 Mar 2009
Posts: 20
Location: Hoogezand
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 06 Jun 2011, 11:19    Post subject:
Leuk verhaal, goed geschreven. Verder ben ik het helemaal met Willem eens !!!

Hoop dat we nog veel mooie foto's van je te zien krijgen...maar daar ben ik eigenlijk niet bang voor.

Gr
Marcel
_________________
Canon EOS 80D
Back to top
Reply with quote
 
VanderGreef


Gender: Male
Age: 72
Joined: 11 Apr 2006
Posts: 50
Location: Driebergen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 06 Jun 2011, 18:23    Post subject:
Fijn om je achtergrond te mogen lezen Martijn. We delen een voorliefde voor Scandinavië Very Happy . Je foto's getuigen van een creatieve inslag en gevoel voor sfeer, heel fraai. Wat heerlijk als je op jouw leeftijd al zover ontwikkeld bent in de fotografie, een bron voor veel geluk! succes, groeten, Jan
_________________
Canon 1D Mark IV, Canon 1 Ds Mark III,
Canon 16-35, macro 100mm 70-200, 300, 500 mm F4L IS USM, ext 1.4 en 2.0
Back to top
Reply with quote
 
JelteV


Gender: Male

Joined: 09 Nov 2009
Posts: 8

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 06 Jun 2011, 21:35    Post subject:
Martijn, heel mooi verhaal heb je ervan gemaakt met prachtige foto's. Ik ga deze zomer voor het eerst naar Noorwegen, ik hoop dat mijn verwachtingen bij het zien van jouw beelden niet té groot worden Wink. Mijn favoriet is de koolmees in vlucht met zwarte achtergrond.

Groeten, Jelte
_________________
Groet, Jelte
Back to top
Reply with quote
 
Wijnand van Buuren


Gender: Male
Age: 73
Joined: 24 May 2010
Posts: 328
Location: Veenendaal
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 06 Jun 2011, 21:53    Post subject: FvdM juni: Martijn
Ha Martijn.
Welgemeende complimenten voor je verhaal en de opnamen die je laat zien. Je talenten komen mooi tot uiting. Koester alle aandacht niet teveel en bouw vooral verder door. Ik kijk uit naar je verdere stappen, jonge vriend Wink
Hartelijke groeten, WvB
_________________
Nikon
Back to top
Reply with quote
 
Wil Doorn-Meijne
PixPas (Basic)


Gender: Female

Joined: 05 Oct 2008
Posts: 100
Location: Obdam
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 07 Jun 2011, 13:28    Post subject:
Hallo Martijn, ik heb met veel plezier je verhaal gelezen en van de foto's genoten!

Heel veel plezier met het fotograferen.

groet Wil
_________________
Nikon
Back to top
Reply with quote
 
Hendrik van Kampen
Moderator
Moderator


Gender: Male
Age: 65
Joined: 15 Apr 2005
Posts: 9835
Location: Leeuwarden
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 07 Jun 2011, 21:27    Post subject:
Prima verhaal Martijn. Ik zou de landschappen toch niet helemaal in de ban doen. Ook al vind je vogels misschien leuker, de vaardigheden die je opdoet bij de landschapfotografie komen uitstekend van pas bij het fotograferen van vogels.

En daarnaast het is toch ook heel mooi om de essentie van een landschap te vangen bij prachtig licht?
_________________
Nikon, Gitzo
Back to top
Reply with quote
 
Martijn Horsten


Gender: Male
Age: 27
Joined: 11 Apr 2010
Posts: 573
Location: Amsterdam
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 07 Jun 2011, 21:33    Post subject:
Hoi Hendrik,

Intussen wil ik ook een soort van overstap maken. Vogels blijven bovenaan staan, maar komende zomervakantie wil ik me meer gaan concentreren op de Noorse landschappen (nacht, mist, bewolking, watervallen). Ik hoop jullie daar dan iets goeds van te laten zien Wink

Groeten,
Martijn
_________________
Canon EOS 70D
Canon lenzen van 10 tot 400mm
Converters
Back to top
Reply with quote
 
Excelion




Joined: 15 Oct 2010
Posts: 1

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 08 Jun 2011, 23:12    Post subject:
knap hoor op zo'n jonge leeftijd
Back to top
Reply with quote
 
Chris Schenk


Gender: Male
Age: 58
Joined: 07 May 2004
Posts: 154

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Fri 10 Jun 2011, 8:46    Post subject:
Geweldig om te lezen hoe je met je hobby bezig bent, en dat op jouw leeftijd!
Je ideeen, ja zelfs visie, in combinatie met wat je nu al laat zien voorspelt veel goeds!
Back to top
Reply with quote
 
FRANCOIS roland


Gender: Male
Age: 86
Joined: 09 Jan 2005
Posts: 174
Location: OOSTENDE BELGIE
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 12 Jun 2011, 15:52    Post subject:
Beste Martijn,

Ik sta versteld welk niveau van fotograferen je al haalt op uw jonge leeftijd niet alleen qua beelden maar ook qua technische kennis.
Ik denk dat je een hele grote zult worden, naar wie we ongetwijfeld zullen opkijken
Alvast veel succes gewenst!
Dit wenst je een oude knar uit Oostende (B)
Roland
_________________
Canon EOS D60 - 300D - 40D- 1-D Mark IV
Canon Lenzen: EF70-200mm USM f2.8 IS II, EF 500mm USM f4 IS, EF 800mm f5.6 IS USM en extenders : TC1.4 III en TC2 III
Canon EF100mm f2.8 USM Macro
Back to top
Reply with quote
 
Karel Mauer




Joined: 10 Aug 2004
Posts: 421
Location: Almere
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sun 12 Jun 2011, 16:48    Post subject:
Ik doe het niet snel, maar voor deze keer: een diepe buiging voor je Martijn...
_________________
Karel Mauer
Canon spullen
Back to top
Reply with quote
 
Edward van Altena


Gender: Male
Age: 55
Joined: 17 Sep 2008
Posts: 267
Location: Zeist
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 12 Jun 2011, 17:47    Post subject:
Hoi Martijn,

Op jouw leeftijd al zulk mooi werk....

Dat zal nog wat worden in de toekomst.
Zie trouwens ook geregeld mooie foto's van jouw op Nederpix.

Groetjes,

Edward
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Fotograaf van de maand
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
Page 1 of 2


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum