Posted: Thu 14 Jul 2011, 7:58 Post subject: Bayerischer Wald.
Zondag vertrekken we (mijn vrouw en ik) naar het Bayerischer Wald in Duitsland.
Natuurlijk zullen we de twee natuurparken(Lusen en Falkenstein) bezoeken.
Maar graag zou ik ook enkele vogels willen fotograferen.
Nu komt mijn vraag.
Welke soorten zijn er typisch voor de streek en zijn er ook plaatsen die aan te raden zijn om te bezoeken.
Posted: Thu 14 Jul 2011, 8:02 Post subject:
Hallo Johan,
Op 1 januari bezocht ik het Sumava woud (de Tsjechische kant van het Boheemse woud) Hemelsbreed ligt dat misschien 30km uit elkaar.
Ik heb daar een Oeraluil weten te platen, een ontzettend mooie ontmoeting. http://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=243343
Hopelijk mag jij net zoveel geluk hebben! _________________ Canon EOS 1D Mark IV | 40D | EF 500mm F4 L IS USM | EF 300mm F4 L IS USM | EF 24-105 F4 L IS USM | EF 1.4xII TC | Gitzo GT3530LS + Wimberley WH-200 II
Gender: Male Age: 41 Joined: 07 Nov 2006 Posts: 802 Location: Noardbergum
Posted: Thu 14 Jul 2011, 13:43 Post subject:
Ik heb in het wildparke zelf eigenlijk alleen veel Raven,Zwarte Mezen,Eekhoorns en Boomklevers gezien....die zijn eigenlijk niet te missen.
@Dennis: niet lullig bedoeld, maar ik kan mij dood ergeren aan het woord platen, zullen we er gewoon fotograferen van maken? _________________ Kijk ook eens op mijn site: www.momentsofnature.nl
Bedankt voor de commentaren.
Ik ben net terug en heb eigenlijk weinig soorten vogels gespot.
Veel zwarte roodstaarten zaten er wel.
Ik dacht er toch tamelijk veel roofvogels te zien maar op een paar torenvalkjes na zag ik er geen.
Op de terugweg naar huis zag ik 2X rode wouw boven de autobaan dat wel.
De lynx was wel mooi te fotograferen maar dat moet ik elders tonen hé.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum