Posted: Sun 17 Jul 2011, 14:26 Post subject: Welk balhoofd voor Sigma 150/500.
Hallo ik heb een Sigma 150/500+manfrotto 679b.
Kan of weet iemand welk balhooft daar het beste bij past zodat ik de lens er makelijk op en af kan klikken.
Er zijn hier nog meer mensen met zo,n lens misschien kunnen die iets meer vertellen.
Alvast bedankt voor het antwoord.
Groeten Peter. _________________ Nikon Z6ii met Z180 /600 Nikon.
Gender: Male Age: 41 Joined: 20 Mar 2007 Posts: 93 Location: Rotterdam
Posted: Sun 17 Jul 2011, 20:44 Post subject:
Ik zou helemaal geen balhoofd gebruiken op een monopod, werkt voor geen meter. Een balhoofd gaat alle kanten op met zo'n grote zware lens. Uiteraard zijn er balhoofden die het gewicht wel aankunnen echter zijn die overkill voor gebruik op een monopod.
Gender: Male Age: 68 Joined: 04 Jun 2006 Posts: 242 Location: schijndel
Posted: Fri 05 Aug 2011, 9:36 Post subject:
ik ben ook geen fan van een balhoofd op een eenpootstatief. Het is levensgevaarlijk, en ik zie er het voordeel niet in.
De Manfrotto 234RC is een prima en goedkope oplossing.
Hoewel........... Ik vindt de snelkoppelingen van manfrotto niet zo goed. Het zit wel goed vast, maar er zit altijd een kurk of rubber antislip laagje op.
Dat geeft toch behoorlijk veel speling. ( op een eenpoot misschien minder belangrijk )
Ik heb nu een 234 met Kirk snelkoppeling. Dat maakt het verhaal meteen een stukje duurder, maar het werkt als een tierelier.
Gender: Male Age: 55 Joined: 13 Aug 2004 Posts: 406 Location: Enschede
Posted: Fri 05 Aug 2011, 15:24 Post subject:
Ik gebruik op beide manfrotto monopods en zelfs op een tafelstatiefje van me de 234RC koppen van Manfrotto.
Werkt perfect !
Quote:
Ik vindt de snelkoppelingen van manfrotto niet zo goed. Het zit wel goed vast, maar er zit altijd een kurk of rubber antislip laagje op.
Dat geeft toch behoorlijk veel speling. ( op een eenpoot misschien minder belangrijk )
Ik heb geen enkel 234RC een kurk of rubberen stripje, het zit perfect en werkt goed met mijn Sigma 170-500mm en met de Ef300mm.
Voor ca. 35,- heb je hem al.
grt Art _________________ http://www.pbase.com/natureart
==========================
Canon bodies & glas | Manfrotto Monopod(s) | Benro tripod
Gender: Male Age: 68 Joined: 04 Jun 2006 Posts: 242 Location: schijndel
Posted: Fri 05 Aug 2011, 15:55 Post subject:
Art wrote:
Ik heb geen enkel 234RC een kurk of rubberen stripje
grt Art
Op het koppelplaatje ( tegen de camera/lensvoet ) zit kurk of rubber. Maar zoals ik al zei maakt dat voor een èènpoot niet zoveel uit. _________________ NIKON
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum