Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Fotograaf van de maand


FvdM augustus: Jaap Vink

 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Inge van der Wulp


Gender: Female
Age: 50
Joined: 14 Jan 2008
Posts: 7037

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 01 Aug 2011, 11:16    Post subject: FvdM augustus: Jaap Vink
Korte bio
Naam: Jaap Vink
Leeftijd: 64 jaar
Woonplaats: Bosch en Duin en parttime ook Terschelling
Beroep: Pensionado met nog wat bestuurlijke bijbaantjes
Andere hobbies? Luister graag naar muziek van de sixties (meer Rolling Stones dan Beatle fan)
Gebruikte apparatuur: Voorheen Nikon D1X, nu vooral Nikon D300 met Nikon lenzen in de range van 17mm tot 600mm. Tijdens mijn reizen gebruik ik tegenwoordig vooral de Nikon VR ED-IF AF-S F4 200-400mm zoom al of niet met 1.4x converter en een monopod.
Website: http://www.pbase.com/jaap_vink, foto’s op Birdpix

Interview
Waarom vogelfotografie?
Ik heb al vanaf mijn twaalfde belangstelling voor vogels, geïnspireerd door een leraar/vogelaar/vogelfotograaf op het Bonaventura Lyceum in Leiden.
Mijn vogelhobby ben ik in de loop van de tijd met allerlei dingen gaan combineren, zoals broedvogelonderzoek, zeetrektellen, bestuurlijk werk in vogelbeschermings-organisaties, (oude) vogelboeken en -prenten verzamelen, reizen naar interessante vogelgebieden, etc. Vogelfotografie werd al snel een belangrijk onderdeel van mijn reizen.


Vogelfotografie op reis: Vliegende “Rockhopper”,
Falklands.
Nikon D300, Nikkor 200-400mm f/4G ED-IF AF-S VR, 1/800s, f 8,0, -0,33, ISO 400 (400mm).


Wat is het leuke aan vogelfotografie?
Ik heb weleens gezegd, dat vogelfotografie een onschuldige bevrediging van de jachtdrift is. Je gaat erop uit en weet niet of en zo ja, met welke (digitale) buit je thuiskomt.


Soms is die buit helemaal geen vogel: Jaguar, Pantanal, Brazilië.
Nikon D300, Nikon 200-400mm f/4G ED-IF AF-S VR, Nikon 1.4x converter, 1/320s, f 9,0, ISO 3200 (280mm).


Wat zijn de minder leuke kanten?
Omdat ik vogelfotografie vaak combineer met reizen naar verre en afgelegen bestemmingen, het gesjouw met 15-20 kg aan fotoapparatuur. De aangescherpte regels van de luchtvaart op de hoeveelheid en het gewicht aan handbagage maken het er ook niet gemakkelijker op. Het heeft er toe geleid, dat mijn Nikon 600mm (5,6 kg) steeds vaker thuis blijft.

Wat is je specialiteit?
Ik weet niet of dat een specialiteit genoemd kan worden.
Ik probeer te fotograferen wat ik op mijn reizen of bijvoorbeeld tijdens mijn verblijf op Terschelling tegenkom.
Ik probeer meestal een soort fotografisch verslag van de vogels te maken van de gebieden waar ik naar toe ga.

Wat kenmerkt jou foto’s?
Ik geloof niet dat ik een eigen herkenbare stijl heb.
In het begin was ik vooral een “registrerend” fotograaf.
Een vogelaar, die de vogels herkenbaar op de plaat wilde vastleggen.


Dit bedoel ik met registrerende fotografie: Zonneral, Cristalino Lodge, Brazilië.
Nikon D300, Nikon 200-400mm f/4G ED-IF AF-S VR, Nikon 1.4x converter, 1/400s, f 10,0, ISO 400 (550mm).


De laatste jaren probeer ik wat meer met compositie, landschap of elementen uit de omgeving te doen.


Compositie en element uit de omgeving: Gele Zanger met Zeeleeuw, Galapagos.
Nikon D300, Nikkor 70-200mm f/2.8, ED-IF AF-S VR, 1/250s,
f 11,0, ISO 400 (170mm).


Hoe werk je meestal?
Als je vooral tijdens reizen fotografeert is dat nogal afhankelijk van de plaats waar je naar toegaat. In (sub)arctische of (sub)antarctische gebieden heb je vaak geen andere mogelijkheid dan rond te lopen. In Afrika of Zuid-Amerika fotografeer ik vaak uit een auto of een boot. Een schuiltent gebruik ik weinig want dat betekent weer extra gesjouw.

Hoe probeer je verstoring te voorkomen terwijl je die mooie foto maakt?
In (sub)arctische of (sub)antarctische gebieden zijn de vogels vaak weinig schuw en soms zelfs erg nieuwsgierig. Meestal ga ik ergens zitten en laat ik de vogels naar me toe komen. Koningspinguïns bijvoorbeeld komen zelf naar je toe en beginnen soms naar je schoenen of je fotoapparatuur te pikken. Zelfs albatrossen landen soms vlakbij en komen dan even kijken.


Deze foto gemaakt door Fred van Olphen van een wenkbrauwalbatros en mij, laat zien wat ik bedoel met weinig schuw en nieuwsgierig.
Nikon D3, Nikkor 70-200mm f/2.8G ED-IF AF-S VR, 1/250s, f 11,0, ISO 640 (135mm).


In landen als Brazilië kun je vaak goed fotograferen rondom je accomodatie.
Met een auto of een boot moet je heel voorzichtig naderen als je wil voorkomen dat een vogel wegvliegt. Op Terschelling blijken Slechtvalken en Smellekens op die manier heel goed benaderbaar. Vaak zitten ze er nog als je weer wegrijdt.

Hoe en wanneer ben je begonnen met fotograferen?
Mijn eerste fotoreis was in 1967. Ik ben toen liftend naar Wales gegaan om een week op het eiland Skokholm door te brengen. Ik ging toen op reis met het doel om soorten als Papegaaiduiker, Alk, Zeekoet en Noordse Stormvogel op de dia te krijgen.
In 1970 ging ik met Trudy, mijn vrouw, vier weken met onze Lelijke Eend naar Schotland en de Orkneys. De foto’s van die reis eindigden via een tante, die daar werkte, in het damesblad Margriet en later ook het Belgische damesblad Rosita.


Het hoge noorden: IJsberen, Churchill, Canada.
Nikon D1X, Nikkor 600mm f/4D ED-IF AF-S, 1/250s, f 7,6, +1,0, ISO 400.


Wat zijn je favoriete plekjes?
Het hoge noorden en het diepe zuiden zijn mijn meest favoriete gebieden. Toen de kinderen jong waren, was er naast de gezinsvakanties om de paar jaar wel een keer de gelegenheid om samen met mijn vriend Martin Lok naar plaatsen als IJsland, Varanger, Cambridge Bay en Churchill in Canada of Nome en St Lawrence Island in Alaska te gaan.
Omdat Trudy meer van de zon dan van de kou houdt hebben we de laatste jaren ook bestemmingen als Gambia, Brazilië, Oman en de Galapagos bezocht.


Mijn droomgebied: South Georgia met “Kings”.
Nikon D300, Nikkor 70-200mm f/2.8G ED-IF AF-S VR, 1/800s, f 14,0, ISO 400mm (70mm).


Wat is je droomsoort/gebied?
Na veel reizen naar het hoge noorden had ik een uitgesproken wens om eens naar gebieden als de Falklands en met name het zeer afgelegen South Georgia te gaan. Die wens is inmiddels in vervulling gegaan. In november 2008 bezocht ik met Martin Lok en Fred van Olphen de Falklands. Afgelopen najaar zag ik op het laatste moment dat er een reis met de Plancius was, die exclusief naar South Georgia ging. Reguliere antarctische bootreizen doen South Georgia slechts een paar dagen aan en afhankelijk van de weersomstandigheden kun je er dan maximaal een paar landingen maken. In oktober 2010 was ik er 9 dagen en landde ik op 17 verschillende plaatsen!

Wat zou je nog graag doen op fotografie gebied?
Ik ben nog nooit in India geweest. Een combinatie van vogels en tijgers lijkt me een mooie uitdaging.
Hoop voor het verschijnen van dit verhaal op BP met Martin Lok naar Cambridge Bay in Arctisch Canada te zijn geweest om onze dia’s van 1983 en 1986 opnieuw, maar nu in digitale vorm te maken.

Heb je een fotograaf die je erg inspireert? Zo ja, welke?
De Amerikaanse natuurfotograaf Thomas D. Mangelsen heeft veel aansprekende foto’s gemaakt in het soort gebieden waar ik graag naar toe ga. Hij heeft via zijn galleries en posters de natuur van deze gebieden voor een groot publiek toegankelijk gemaakt.

Doe je nog aan andere vormen van fotografie?
Naast vogels zijn vooral mijn vijf kleinkinderen een regelmatig terugkerend onderwerp.
Recentelijk heb ik een Nikon macrolens aangeschaft.
Ik wil ook eens gaan proberen wat ik daarmee kan.


Parende Braziliaanse vlinders, Cristalino Lodge tot nu toe met de telelens, straks met de macrolens?
Nikon D300, NIKKOR 200-400MM F/4G ED-IF AF-S VR, 1/50s, f 5,6, ISO 3200 (300mm).


Heb je nog een leuke anekdote mbt je fotografie?
Ik reed een keer met Martin Lok in de Canadese Rockies tussen Jasper en Banff, toen we door een bocht komend nog net twee jonge Zwarte Beren zagen oversteken. In de veronderstelling, dat ze hun moeder volgden, stopten we en stapten we uit om te kijken of er nog een foto te maken viel.
Ze bleken echter al in de dichte begroeiing verdwenen te zijn.
Toen we ons omdraaiden om terug naar de auto te gaan, stonden we opeens oog in oog met moeder Zwarte Beer, die vlak achter ons bleek te staan. Na een spannend moment ging ze om ons heen achter haar jongen aan.

Wat vind je van Birdpix?
Ik vind Birdpix een prachtig forum enerzijds om inspiratie op te doen en anderzijds om je eigen foto’s met anderen te delen.


Oog van Wenkbrauwalbatros, Falklands, Geïnspireerd door Bokje/Jack Folkers op Birdpix.
Nikon D300, Nikkor 70-200mm f/2.8G ED-IF AF-S VR, 1/250s, f 8,0, ISO 400 (200mm).


Het is ook leuk dat je er van alles tegenkomt, beginnende en gevorderde fotografen, ervaren vogelaars en mensen die nog geen Meerkoet van een Waterhoen kunnen onderscheiden.
Ik vind het ook interessant om te zien tot welke emotionele discussies een vogelfotografie-hobby soms kan leiden.

Heb je nog een tip voor andere fotografen?
Ik ben ongeveer 10 jaar geleden overgegaan van analoge naar digitale fotografie. Het heeft mij zeer geholpen, dat ik een aantal mensen in mijn omgeving heb, die bereid zijn om als vraagbaak te dienen, als ik weer aan een volgende stap in de bewerking van mijn digitale foto’s toe ben.


Mijn eerste foto op BP, bewerkt door Arie Ouwerkerk.
Nikon D1X, Nikkor 600mm f/4D ED-IF AF-S, 1/80s, f 4,2, +0,67, ISO 400.


Zo heeft Arie Ouwerkerk, die ik op Terschelling regelmatig tegenkom, mij bijvoorbeeld zeer geholpen met het bewerken en verkleinen van foto’s voor Birdpix en mijn Pbase-site.
Mijn tip zoek een mentor, die je met je eigen specifieke vragen kan helpen

Beste foto


Zeearend boven het pakijs bij Hokkaido, Japan.
Nikon D300, Nikkor 200-400mm f/4G Ed-IF AF-S VR, 1/600s, f 8,0, ISO 400 (400mm).


Waarom is dit je beste foto?
Het kiezen van “mijn beste foto” vind ik heel lastig. Voor mij is dat afhankelijk van het moment en van mijn stemming.
Op dit moment vind ik bijgaande foto van een landende Zeearend mijn beste foto.
Ik heb deze foto ingestuurd voor de fotowedstrijd van het Holland Herald magazine. Hij is gekozen tot één van de drie beste foto’s van het eerste kwartaal van 2011 en daarmee genomineerd als één van twaalf foto’s in dit jaar.
Mij spreekt de foto vooral aan door de houding van de Zeearend, de achtergrond van het zeeijs, de compositie, de scherpte en het detail.

Hoe heb je hem genomen?
Staand op het dek van een ijsbreker, die vanuit het plaatsje Rausu op het noordelijke Japanse eiland Hokkaido tussen het zeeijs vaart op plaatsen, waar Zeearenden en Stellers Zeearenden op het afval van vissersschepen afkomen.

Wat kan er beter aan?
Ik ben over deze foto redelijk tevreden. Heb er niet zoveel aanmerkingen op.

Welke foto zou je nog heel graag maken?
Dat weet ik echt niet. Ik laat me graag verrassen door de mogelijkheden die zich voordoen.


Er zijn altijd verrassingen: Japanse Kraanvogels en een Vos, twee weken vóór de allesverwoestende tsunami.
Nikon D300, Nikkor 200-400mm f/4G ED-IF AF-S VR, 1/1000s, f 10,0, ISO 400 (400mm).


Wie zou je volgende maand tot fotograaf van de maand willen benoemen en waarom?

Voor mij minstens net zo’n moelijke vraag als: “Wat is je beste foto?”.
Voor mij, als reizend fotograaf” is het bijzonder om te zien, dat er ook mensen zijn, die in een eigen (beperkte) omgeving door kennis van hun gebied, inspanning, concentratie en toewijding aansprekende en onderscheidende foto’s kunnen maken. Op BP zijn er veel van die mensen. Voor mij is Ton Döpp iemand met onderscheidende foto’s in een op zich weinig aansprekend gebied als Amsterdam en Diemen. Op het moment dat ik dat bedacht had, begon hij trouwens opeens ook foto’s uit Canada te plaatsen. Mooi, maar het zij hem vergeven.
Back to top
Reply with quote
 
arie griffioen


Gender: Male
Age: 45
Joined: 26 Apr 2009
Posts: 59

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 01 Aug 2011, 19:58    Post subject: Foto's
Prima foto's Jaap ik zie dat je aandacht, en passie in je foto's steekt
Mooie plaatjes van vogels en zoogdieren.
Groet Arie griffioen.
_________________
nikon d300 met nikon objectieven
Back to top
Reply with quote
 
Rick Robaard


Gender: Male
Age: 51
Joined: 07 Aug 2007
Posts: 195
Location: Meppel
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 01 Aug 2011, 20:31    Post subject:
Geweldige foto's gemaakt op jaloersmakende bestemmingen.
Ik herken mezelf in de manier waarop je reist en fotografeert. Nu ooit nog eens naar hetzelfde kwaliteitsniveau hoop ik Embarassed
Hoe heb je de trip naar Churchill gemaakt. Met een reisorganisatie of is dat zelf te regelen? ....
Bedankt voor je mooie verhaal.
Groet, Rick
_________________
'Always look on the bright side of life'
Back to top
Reply with quote
 
Hans50


Gender: Male
Age: 73
Joined: 20 Jul 2007
Posts: 12
Location: Sliedrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 01 Aug 2011, 21:41    Post subject:
Prachtige foto's, pakkend verhaal. Erg leuk item in BP, ga vooral daarmee door!
Groett.
Hans
_________________
D300s en Nikon spulletjes
Back to top
Reply with quote
 
dick hoogenboom


Gender: Male
Age: 65
Joined: 04 Dec 2004
Posts: 209
Location: Schoorl
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 02 Aug 2011, 8:00    Post subject:
De bestemmingen zijn jaloersmakend, zeker voor mensen met beperkt budget. Neemt niet weg dat ik het je van harte gun hoor. Leuk verhaal en prima foto's.

Groet Dick.
_________________
NPS lid en  liefhebber
Iedere creatieve daad ontstaat uit imitatie.....
Kijk ook eens op : www.dickenmirahoogenboom.nl
Back to top
Reply with quote
 
Marcel van Kammen


Gender: Male
Age: 40
Joined: 07 Nov 2006
Posts: 802
Location: Noardbergum
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 02 Aug 2011, 21:21    Post subject:
Hoewel de bestemmingen mij niet echt lokken ( ik hou niet zo van kou tijdens vakantie Smile ) vind ik het een erg leuk interview met mooie foto's. Eerlijk gezegd vind ik die Zonneral geen registratiefoto hoor,ik vind het een prima foto van het kenmerkden gedrag van het beestje.

Ik ben benieuwd naar Tons verhaal en foto's vanuit de ghetto's van Noord Holland :-p
_________________
Kijk ook eens op mijn site: www.momentsofnature.nl

Nikon Camera en wat lensjes.
Back to top
Reply with quote
 
Hans Tamminga


Gender: Male
Age: 68
Joined: 19 Feb 2009
Posts: 92
Location: Joure
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 04 Aug 2011, 9:35    Post subject: PRACHIGE FOTO'S
Prachtige foto's en een bijzonder verhaal.
Je hele leven al vogelaar ed. en nu de macrokant erbij. Blijven nog genoeg uitdagingen.
Helaas is niet voor iedereen weggelegd (durf en financieel) om de hele wereld rond te reizen.
Ik ben nog niet verder geweest dan de Oderdelta met Martijn de Jonge(zeer de moeite waard) en Helgoland.
Veel goede foto's en dito gezondheid gewenst.
Hans
_________________
Sony A 7 Mark 11 en Sony A 7
Macro 18-70mm
Minolta 300mm 2.8 HS Apo en 1.4 converter
Minolta 600mm 4.0
Sony zoom 70-400
Back to top
Reply with quote
 
P.Teune


Gender: Male
Age: 68
Joined: 09 Mar 2006
Posts: 983
Location: Ermelo
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Thu 04 Aug 2011, 10:09    Post subject:
een blauwe 'landcruiser'...een betere naam voor het vervoermiddel van een meneer die Jaap Vink heet kun je toch niet verzinnen Wink ...0veral kom je m tegen...van Arkemheen tot Terschelling, van Noord- tot Zuidpool...en overal maakt ie even fraaie foto's...vooral de pinguinfoto's en de foto's uit Japan vind ik schitterend. O.a door jouw aandeel is de database van Birdpix uitgegroeid tot een voor vogelliefhebbers belangrijk naslagwerk...keep up the good work...en ook ik vind die zonneral toch wel iets meer dan een registratieplaatje Wink

hartelijke groet,

Peter
_________________
Nikon D90...in combi met sigma 50-500 mm.........
'life is for living' (Coldplay)
Back to top
Reply with quote
 
Chris Schenk


Gender: Male
Age: 58
Joined: 07 May 2004
Posts: 154

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 04 Aug 2011, 16:28    Post subject:
Prima verhaal en gave foto's! Naast de foto's spreken ook de bestemmingen die je kiest mij erg aan. Gaaf dat je in de tachtiger jaren al in CB was! Ben benieuwd wie het eerst in India beland, want grappig genoeg staat ook die bestemming nog hoog op mijn verlanglijstje! Wellicht hebben we het daar nog wel over..... Ben erg benieuwd naar het werk van jullie laatste bezoek aan CB!

Last edited by Chris Schenk on Mon 08 Aug 2011, 22:23; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote
 
sebastiaan algra


Gender: Male
Age: 56
Joined: 23 Aug 2008
Posts: 49
Location: West-Terschelling
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Thu 04 Aug 2011, 19:24    Post subject:
Mooi Jaap, jij en je oevre een keer in de schijnwerpers ! En wat een verscheidenheid aan bijzondere soorten ! Prachtige fotos! (en dat allemaal met Nikon Very Happy )Hoop nog veel van je verre reizen te mogen genieten, en ben benieuwd naar je macro fotos.

Groet van Terschelling,
Sebas.
_________________
Canon Mark 3,1dx
Canon 100-400 L IS,EF500mmF4L IS USM
Canon 1.4x,o ja sinds kort 100mmf2.8L.
Back to top
Reply with quote
 
Bert Ooms
Moderator
Moderator


Gender: Male
Age: 68
Joined: 29 Sep 2007
Posts: 579
Location: Emmen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Fri 05 Aug 2011, 8:51    Post subject:
Inspirerend verhaal en indrukwekkende foto's!

Fotografie als onschuldige bevrediging van ons jachtinstinct vind ik wel een rake typering van onze hobby.

En gewoon ergens gaan zitten en wachten tot de vogels naar je toe komen heeft iets paradijselijks. Wat een heerlijke manier van vogelfotografie.

Bedankt voor je verhaal, Jaap.

Groet,
Bert
_________________
Nikon
Back to top
Reply with quote
 
Wijnand van Buuren


Gender: Male
Age: 73
Joined: 24 May 2010
Posts: 328
Location: Veenendaal
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 06 Aug 2011, 15:36    Post subject: FvdM
Wel Jaap, in mijn ogen ben je een voorbeeld voor velen wat je benadering van onderwerpen en kwaliteit van je foto's betreft. Ik kijk met enorm veel plezier naar je werk en zie in verwondering hoe je naar al die prachtige plekken afreist. Blij dat je ons mee laat genieten. Ga zo door, zou ik zeggen!

Hartelijke groeten, WvB
_________________
Nikon
Back to top
Reply with quote
 
robkempers


Gender: Male
Age: 74
Joined: 11 Sep 2008
Posts: 23
Location: ZH
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sun 07 Aug 2011, 8:53    Post subject:
Fascinerend verhaal en benijdenswaardige foto's die je ons laat zien van het dierenrijk in werelddelen die voor menigeen niet bereikbaar zijn.
Well done!!!

vrgr, Rob
_________________
1DMarkIV, 5DMarkII en Canon objectieven van 17 t/m 500 mm
Back to top
Reply with quote
 
Gerard Visser


Gender: Male
Age: 74
Joined: 16 Apr 2006
Posts: 1239
Location: Rotterdam
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sun 07 Aug 2011, 12:04    Post subject:
Jaap, gefeliciteerd met je hele oeuvre en je benadering!
Een voorbeeld voor ons allen.
Leuk ook dat je je liefde voor dit soort bestemmingen combineert met je affectie voor ons aller wat eenvoudiger maar o zo mooie Terschelling!
gr
G
_________________
Nikon; Nikkor; Sigma; Velbon; Manfrotto
Back to top
Reply with quote
 
VanderGreef


Gender: Male
Age: 72
Joined: 11 Apr 2006
Posts: 50
Location: Driebergen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sun 07 Aug 2011, 17:34    Post subject:
Hartelijk dank Jaap voor het delen van de achtergronden bij het fotograferen en het geven van inzicht in het leven van een pensionada. Ben net terug van vakantie en heb je verhaal met genoegen gelezen en nogmaals al je BP-foto's bekeken. Inspirerende trips en smaakmakende foto's zijn heerlijke appetizers en ik geniet er met volle teugen van, ga zo door Very Happy , groeetn, Jan
_________________
Canon 1D Mark IV, Canon 1 Ds Mark III,
Canon 16-35, macro 100mm 70-200, 300, 500 mm F4L IS USM, ext 1.4 en 2.0
Back to top
Reply with quote
 
Hendrik van Kampen
Moderator
Moderator


Gender: Male
Age: 65
Joined: 15 Apr 2005
Posts: 9835
Location: Leeuwarden
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sun 07 Aug 2011, 22:47    Post subject:
Goed verhaal en mooie foto's Jaap. Kraanvogels met Vos spreekt mij bijzonder aan.
_________________
Nikon, Gitzo
Back to top
Reply with quote
 
FRANCOIS roland


Gender: Male
Age: 86
Joined: 09 Jan 2005
Posts: 174
Location: OOSTENDE BELGIE
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 08 Aug 2011, 8:54    Post subject:
Proficiat met uw niet te evenaren foto's uit alle hoeken van de vogelwereld... "een "huisduif" als ik kan er alleen maar van dromen, maar geniet des te meer van het voorrecht er als 't ware te hebben mogen bijzijn, dank zij uw weergaloze en adembenemende opnamen!
Groet en nogmaals bedankt
Roland
_________________
Canon EOS D60 - 300D - 40D- 1-D Mark IV
Canon Lenzen: EF70-200mm USM f2.8 IS II, EF 500mm USM f4 IS, EF 800mm f5.6 IS USM en extenders : TC1.4 III en TC2 III
Canon EF100mm f2.8 USM Macro
Back to top
Reply with quote
 
Rianne Geelhoed
PixPas Plus


Gender: Female
Age: 74
Joined: 12 Aug 2007
Posts: 19
Location: Middelburg
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 11 Aug 2011, 9:36    Post subject:
Jaap

Compliment voor de mooie weergave van je hobby.
Met veel plezier volg ik je.

Vriendelijke vogelgroet
Rianne Jordaan
_________________
canon eos 7D
sigma 170-500
canon 70-200
canon 100-400
Back to top
Reply with quote
 
HenkSchuurman


Gender: Male
Age: 55
Joined: 06 Apr 2008
Posts: 36
Location: Mijdrecht
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Fri 12 Aug 2011, 8:01    Post subject:
Hallo Jaap,

Wat is dit toch een vreselijk leuk idee geweest om fotografen te interviewen. Ben erg onder de indruk van de vele reizen die je hebt gemaakt en de zeer mooie fotos die je als resultaat hebt kunnen maken. Verbazingwekkend om te zien hoe een fotograaf ineens een gezicht krijgt en de ideeën achter de foto de platen meer waarde geven.
De zeearend boven het ijs en het unike moment van de vos voor de vogels steken er uit en de zonneral is net als voor velen ook voor mij meer dan een vast legging hoor! Very Happy

Nog vele mooie reizen en dito fot toegewenst in een blakende gezondheid.

Groet, Henk Schuurman
_________________
Sony A9-2 + 200-600 + 1,4
www.hscf.nl persoonlijke website
Founder en eigenaar van
www.gambia-birdingexperience.com
Back to top
Reply with quote
 
Joep Tomlow


Gender: Male
Age: 41
Joined: 14 Dec 2004
Posts: 630
Location: Limburg
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Fri 12 Aug 2011, 17:08    Post subject:
Leuk en zeer duidelijk artikel over jou fotografie Jaap. De foto "South Georgia met Kings” vind ik oogverblindend mooi, je proeft bijna de sfeer en kou van dat oord. Ben zelf dit jaar voor het eerst buiten Europa geweest (Nepal) en dat smaakt naar meer, zeker na het zien van dit geweldig portfolio.
O ja, dank voor het melden van jou inspiratiebron - Thomas D. Mangelsen - , die kende ik nog niet. Binnenkort maar eens een boek of 2 bestellen (gewoon via bol.com verkrijgbaar).

Dank voor het delen van je verhaal en foto's! En een beter keuze voor de volgende maand had je naar mijn smaak niet kunnen maken Very Happy

Groet, Joep
_________________
Canon EOS 7D + EF 400 mm f5.6 L USM | Statief: Manfrotto 055PRO-B + 501HDV videokop | Monopod: Manfrotto 680 + 484RC2 balhoofd
Back to top
Reply with quote
 
Ton Döpp


Gender: Male
Age: 66
Joined: 09 Sep 2007
Posts: 35
Location: Amsterdam
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sat 20 Aug 2011, 19:47    Post subject:
Je moet wel een gelukkig mens zijn Jaap. Zoveel reisen naar de meest fantastische bestemmingen en dan thuiskomen met dit soort aansprekende foto's, geweldig! ( 5 kleinkinderen is natuurlijk ook niet niks).
De pinguins in het poollandschap spreekt mij het meest aan, de sfeer komt op je af, ik wil er meteen naar toe.

Dank je wel voor de benoeming tot de volgende fotograaf van de maand. Ik hoop dat je begrijpt dat ik als geboren amsterdammer
deze stad in bijna alle opzichten aansprekend vind, je kunt er zelfs vogels fotograferen ,haha.

Groetjes Ton
_________________
Canon 5D Mark ll , Canon 500 mm 1,4 extender. Vanaf jan. 2013 5D Mark lll.
Back to top
Reply with quote
 
Jaap Vink


Gender: Male
Age: 76
Joined: 31 Jan 2005
Posts: 24
Location: Noordwijk aan Zee en part-time Terschelling
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Fri 26 Aug 2011, 9:11    Post subject: Dank, dank, dank
Beste mensen, hartelijk dank voor jullie hartverwarmende reacties.
Nogmaals dank aan Jan van der Greef voor de benoeming tot FvdM augustus.

Quote:
Hoe heb je de trip naar Churchill gemaakt. Met een reisorganisatie of is dat zelf te regelen? ....

Rick ik ben tweemaal met een groep naar de ijsberen in Churchill geweest, allebei de keren had een vriend de reis georganiseerd via een gespecialiseerde reisorganisatie. De geschikte periode is maar heel kort (laatste week oktober, eerste week november) en er is dan veel belangstelling.

Quote:
Ben erg benieuwd naar het werk van jullie laatste bezoek aan CB!

Chris door omstandigheden heb ik het plaatsen van foto's uit Cambridge Bay wat moeten uitstellen, maar ik begin er vandaag mee.

....en Ton succes volgende maand.

Hartelijke groet,
Jaap Vink
_________________
Nikon D7200 en D300.
Nikon-lenzen: Nikon AF-S F2,8 17-35 mm, Nikon F2.8 AF-S 24-70mm, Nikon VR ED-IF AF-S F2.8 70-200mm zoom, Nikon VR ED-IF AF-S F4 200-400mm zoom en een Nikon ED-IF AF-S F4 600 mm.
Back to top
Reply with quote
 
nelappelmelk
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 72
Joined: 16 Jan 2009
Posts: 652
Location: Ugchelen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sun 28 Aug 2011, 14:35    Post subject:
Heel interessant en mooi om dit verhaal te hebben gelezen.
Boeiend ook om te zien hoe verschillend mensen met hun hobby bezig zijn. Ik ben blij om van die opnames te genieten.Ik vind ze schitterend.Heb zelf totaal niet te behoefte om naar zulke verre oorden te gaan. Niet iedereen is ook in staat dat te doen. Maar als je graag zoiets zou willen dan is er vaak wel een mouw aan te passen.
groeten Nel
_________________
Sony RX 10-4
Ik houd me voornamelijk met landschapsfotografie en macrofotografie bezig.
De laatste jaren ben ik ook vogelfotografie gaan waarderen.
Back to top
Reply with quote
 
LeerdammerKees


Gender: Male
Age: 58
Joined: 22 Aug 2010
Posts: 190
Location: Leerdam
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Tue 30 Aug 2011, 23:06    Post subject:
Zoals altijd weer met heel veel plezier en bewondering dit stuk over de 'fotograaf van de maand' zitten lezen en genoten van de prachtige foto's! Dank je wel, Jaap, dat je dit met ons wilt delen!!

Groet Kees
_________________
Leerdams Kristal, made in Japan.....
Back to top
Reply with quote
 
Lesley van Loo


Gender: Male
Age: 45
Joined: 20 Jan 2005
Posts: 1045

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 31 Aug 2011, 8:52    Post subject:
leuk stuk Jaap, met mooie foto's van aansprekende soorten.
_________________
www.ltdphoto.com
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Fotograaf van de maand

 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum