Gender: Male Age: 34 Joined: 10 Nov 2008 Posts: 13 Location: maassluis
Posted: Tue 09 Aug 2011, 15:23 Post subject: Olympus pen e-p3
Hallo,
Ben nog steeds bezig voor een nieuwe camera.
Kwam vandaag in een winkel en vroeg of hij ook spiegelreflex cameras had kon ze zelf nergens vinden.
De man lachte me een beetje uit en vertelde dat ik eigenlijk een beetje achterliep:S omdat de systeem camera's (hij verkocht pen) vele malen beter zijn! zo was er ook een 150-600 mm lens eiigenlijk 75-300 maar deze iis 150-600 als je hem vergelijkt met een 35-mm camera. Ook liet hij foto's zijn wat er overigens prachtig uuit zag. Hij vertelde dat ook een aantal fotograven met hem een weddenschap waren aangegaan over kwaliiteit van de foto's tussen spiegel en systeem en dat hij deze had gewonnen omdat de reflex camera's niet tegen de foto's op konden????
Wie kan mij vertellen wat nou beter is! als ik kijk naar de prijzen van wat ik wou van spiegel reflex(40d met canon 100-400) en wat dit dan kost is systeem voordeliger!
Gender: Male Age: 34 Joined: 06 Mar 2010 Posts: 255 Location: Arnhem
Posted: Tue 09 Aug 2011, 15:45 Post subject:
Oei, pijnlijk. Dit is een verschrikkelijke verkoper of iemand die er serieus geen verstand van heeft.
Ja de EVIL-camera's zijn een erg mooie vinding en brengt veel betere foto kwaliteit naar de consument. Maar beter dan de dSLR die we gewend zijn zou ik absoluut niet zeggen.
De meeste hebben een micro 4/3 sensor erin die veel groter en beter is dan de normale compactcamera sensor, maar hij is toch een stuk kleiner dan een (crop) sensor uit een Nikon of Canon.
Ik weet er niet alles van, maar die dingen zijn verre van ideaal voor vogel fotografie. Zowel qua gebruiksgemak als voor AF-snelheid en vooral het gebrek daaraan. Daarnaast zijn er weinig tot geen goede tele lenzen voor beschikbaar.
Nogmaals, ik weet er niet het fijne van, maar wat ik wel weet is dat deze verkoper het niet bij het juiste einde heeft. Ik zou me wat verder in lezen in dit soort camera's en deze verkoper/winkel vermijden. _________________ Canon 7D - Canon 400mm f/5.6L USM
Meer wildlife, macro en landschappen op mijn Facebook en Flickr page
Gender: Male Age: 42 Joined: 14 Dec 2004 Posts: 630 Location: Limburg
Posted: Tue 09 Aug 2011, 15:50 Post subject:
Hoi Nick,
De man in kwestie wil natuurlijk graag genoemde camera aan jou verkopen . Ik zou de PEN voor vogelfotografie niet nemen om 3 redenen:
- Wat freek al aangeeft; een spiegelreflex van Canon/Nikon met resp. 1,6x/1,5x crop sensor zal hoe dan ook beter presteren dan de 2x crop sensor van genoemde Olympus, zeker bij de hogere ISO waardes (400 of hoger). Hoe groter de sensor, hoe beter de prestaties, met wel de voorwaarde dat het om dezelfde hoeveelheid pixels tussen de Canon/Nikon en de Olympus. De sensor van de genoemde PEN is 'slechts' 17.3 x 13 mm. Die van de 40D (met minder pixels trouwens...) is 22.2 x 14.8 mm, een heel stuk groter als de Olympus. De PEN zal inderdaad wel beter zijn als de 'gewone' digi. compacts (maar daar is de prijs ook naar). Op www.dpreview.com kun je alle specs van alle body's vinden.
- Het gaat bij vogelfotografie niet alleen om de prestaties van de sensor, maar ook de werking van de Autofocus. Ik weet niet hoe goed die PEN is, maar Canon/Nikon geeft je in ieder geval wel snelle autofocus (met hun lenzen in ieder geval). Niet voor niets werkt het gros van de prof (natuur)fotografen uitsluitend met 1 van deze 2 merken....
- Het lenzenaanbod van de PEN serie is heel beperkt, dus ook het tweedehands aanbod. Bij Canon/Nikon heb je in beide markten een ruime keuze. Vooral voor de beginners is dat fijn.
Succes met de keuze verder, denk dat wel duidelijk is welke de beter is...
Groet, Joep _________________ Canon EOS 7D + EF 400 mm f5.6 L USM | Statief: Manfrotto 055PRO-B + 501HDV videokop | Monopod: Manfrotto 680 + 484RC2 balhoofd
Last edited by Joep Tomlow on Tue 09 Aug 2011, 15:58; edited 1 time in total
Gender: Male Age: 34 Joined: 10 Nov 2008 Posts: 13 Location: maassluis
Posted: Tue 09 Aug 2011, 15:56 Post subject:
Oke nou had de man me toch wel nieuwschierig gemaakt met zijn verhaal. Zag dat er een nieuw model was de 3 dus de fabrikant zegt dat het de snelste autofocus heeft mrj. Wou toch even wat jullie ervan vinden omdat jullie al veel fotograveren.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum