Gender: Male Age: 56 Joined: 19 Dec 2010 Posts: 9 Location: oostburg
Posted: Wed 14 Sep 2011, 17:30 Post subject: ijsvogel
Zou het komende voorjaar er eens een paar dagen op uit willen trekken om de ijsvogel mooi vast te leggen.Woon zelf in zeeland waar er zeer weinig ijsvogeltjes te zien zijn.zou iemand mij aan een leuke lokatie kunnen helpen waar ik redelijke kans heb.wel het liefst in nederland. _________________ Nikon D 300s 2x
Nikon D 3
Nikkor 24-70 2.8
Nikkor 105 2.8
Nikkor 300f/4
Nikkor 500f/4
sigma 150/500
Benro carbon statief en schommelkop
Lowepro aw 600
Ik zou eerst de winter maar eens afwachten en dan nog eens vragen. Of kijk gewoon op waarneming.nl waar ze bij jou in de buurt zitten. _________________ Gr, Erik.
Gender: Male Age: 66 Joined: 20 Nov 2007 Posts: 22 Location: Bredene
Posted: Wed 14 Sep 2011, 17:56 Post subject:
Zeeland is toch niet zo ver van Brugge dacht ik.....
beter wachten tot volgende zomer, het derde nest is nu uitgevlogen, als de winter 'normaal' is, vanaf mei 2012 gegarandeerd !!
greetz, _________________ Nikon D50, D80, D7000
lid natuurfotografen Hoge Dijken
Gender: Male Age: 42 Joined: 14 Dec 2004 Posts: 630 Location: Limburg
Posted: Wed 14 Sep 2011, 21:46 Post subject:
Ik ga mee met ErikV; juist in de winter kunnen ijsvogels heel mak zijn. Gedreven door de vorst - en daardoor honger naar visjes - verliezen ze deels hun schuwheid (maar niet onbeperkt). Afgelopen winters heb ik berichten gelezen dat soms op 1 wakje meerdere ijsvogels bijelkaar zaten en zeer fel tegen elkaar waren.
IJsvogels in het voorjaar zitten vrijwel altijd in de buurt van hun (potentiele) broedlocatie. Als je zorgvuldig te werk gaat, kun je daar dichtbij komen zonder verstoring. Maar dat vergt echt meer tijd als slechts enkele dagen 'veldwerk'. Kijk anders hier:
N.a.v. dit leerzame artikel - zonder al te hard de knuppel in het hoenderhok te willen gooien - : in enkele dagen zul je niet de topfoto halen, of je moet hééél vééél mazzel hebben....
Waarneming.nl is bij dit soort dingen hooguit een leidraad, want; niet elke waargenomen ijsvogel is een fotogenieke ijsvogel...je zult toch zelf verder op verkenning moeten, vind ik juist een leuk aspect....
Groet en succes,
Joep _________________ Canon EOS 7D + EF 400 mm f5.6 L USM | Statief: Manfrotto 055PRO-B + 501HDV videokop | Monopod: Manfrotto 680 + 484RC2 balhoofd
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum