Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken

Fotograferen langs de Friese kust

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 24 Aug 2011, 15:15    Post subject: Fotograferen langs de Friese kust
Hallo,

Ik wil ergens aan het eind van deze week/begin volgende week samen met mijn vader weer eens langs de friese kust kijken. Ik heb van anderen al gehoord dat het Lauwersmeer nog veel te druk is, maar ik wil ook eens kijken naar grotere groepen trekvogels.

Verschillende soorten zouden nu langs de kust moeten zitten, maar ik kan ze telkens niet echt goed vinden. Ik ben al wel een paar keer bij Holwerd geweest, maar behalve Rotganzen, Graspiepers en Scholeksters zat alles veel te ver weg en was erg schuw. Ik zou graag willen fotograferen/waarnemen op een beetje een fatsoenlijke afstand;

Bonte Strandloper
Drieteenstrandloper
Kluut
Bontbekplevier
Zilverplevier

Ik vroeg me dus af of jullie me misschien ook een paar plekken kunnen aanraden waar ik deze soorten goed zou kunnen fotograferen, omdat ikzelf deze eigenlijk nog nooit echt goed heb kunnen fotograferen.

Bericht via persoonlijk bericht is natuurlijk ook goed.

Vriendelijke groeten,

Martijn
Back to top
Reply with quote

Misja

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 24 Aug 2011, 16:12    Post subject:
Hallo Martijn,

Ik ben laatst bij de eemshaven geweest. Gaan liggen bij laag water en wachten tot de vogels dichterbij komen door het opkomende water. Het was voor het eerst dat ik dat geprobeerd heb en viel me ietwat tegen. Het water kwam in het begin gestaagd mijn kant op en ook de vogels. Echter op een gegeven moment nam dat af en bleef alles zo ongeveer gelijk. Aangezien ik al een tijdje lag en last kreeg van rug en schouders toch maar besloten weer te gaan. Volgende keer ga ik verderop liggen zodat het water eerder bij me is.
De soorten daar zijn al redelijk, goudplevier, scholeksters, bonte strandloper, veel visdiefjes en grote stern en heel veel bontbekjes.

Vr gr Misja
Back to top
Reply with quote

Ingrid.

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 24 Aug 2011, 16:54    Post subject:
Als je dan toch bij de Eemshaven bent, is misschien het vrij nieuwe vogelgebied ruidhorn (emmapolder) leuk om te bezoeken. Veel kluten en lepelaars. Je kunt bij hoog water daar bij de plassen kijken, maar je kunt ook over de dijk wandelen naar een stukje kwelder/wad met bijbehorende vogels. Toen ik daar laatst eens was vlogen de kluten steeds over de dijk heen en weer, vanaf de dijk kon ik goed de kluten in vlucht fotograferen.
Ook zou hier in het gebied een steltkluut gebroed hebben.

Veel plezier! Groetjes Ingrid.

Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken

Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum