apple en eizo hebben hele fraaie monitoren.ik zelf heb de Eizo flexscan HD 2441W.bevalt mij meer dan prima.verder is het afhankelijk van je budget en je wensen.
Posted: Sun 23 Oct 2011, 16:42 Post subject:
Ik heb een Apple 27 inch monitor. Uitstekend voor het bewerken van foto's. Wel wat streng bij het modereren Eizo schermen zijn ook zeer goed van kwaliteit.
Verder hangt het van je portemonnee af inderdaad. In de winkel vergelijken kan nooit kwaad. _________________ Canon 1Dx mark II, 5D Mark III, Canon EF 300mm f 2.8 L IS II USM, Canon EF 70-200mm f2.8 L IS USM, Canon EF 100mm f2.8 L IS USM, Canon EF 24mm f1.4 L II USM, Canon EF 17-40mm f4L IS USM, 2x en 1.4 ext en wat extra spullen.
ik sluit me helemaal bij Inge aan: de 27'' monitor van de Imac is érg fijn. Eizo heeft uitstekende monitoren maar houd wel rekening met het wide gamut gebeuren. De applicaties die je gebruikt moeten color-managed zijn, anders wordt het een rommeltje.
Gender: Male Age: 65 Joined: 01 Nov 2005 Posts: 765 Location: Amersfoort
Posted: Sun 23 Oct 2011, 17:13 Post subject:
Apple is een compleet systeem
Goed hoor, niets op aan te merken.
Maar voor de pc: Eizo.
Sinds maandag in het gelukkige bezit van een Eizo CG241W. Wat een beest van een monitor. Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat. wat een kleuren. Zwart = zwart. Wit = wit. Echt een aanrader. Maar het kost je een rib uit je lijf......
Groet,
Ruud _________________ Canon body`s en Canon L glaswerk. Feisol 3371 statief + Jobu BWG-HD schommelkop.
Posted: Sun 23 Oct 2011, 17:49 Post subject:
Ruud van Veenschoten wrote:
wat een kleuren. Zwart = zwart. Wit = wit. Echt een aanrader. Maar het kost je een rib uit je lijf......
Groet,
Ruud
Dat geldt voor Apple ook Vooral dat laatste. Maar inderdaad zijn dat complete systemen en en Mac scherm kan niet aan je pc. Goede aanvulling Ruud. _________________ Canon 1Dx mark II, 5D Mark III, Canon EF 300mm f 2.8 L IS II USM, Canon EF 70-200mm f2.8 L IS USM, Canon EF 100mm f2.8 L IS USM, Canon EF 24mm f1.4 L II USM, Canon EF 17-40mm f4L IS USM, 2x en 1.4 ext en wat extra spullen.
Er is genoeg op internet te vinden over monitoren.
Zoek hierbij eens op de termen (s)IPS (s)PVA of TN
Dan begrijp je beter waarom de ene monitor duurder of beter als de ander is!
Imac is zeker super echter qua kalibratie mogelijkheden en kleurechtheid zal een goede EIZO beter zijn! Ook de kijkhoek is beter van de meeste EIZO monitoren
Gender: Male Age: 51 Joined: 20 May 2006 Posts: 262 Location: Weert
Posted: Sun 23 Oct 2011, 19:27 Post subject:
Hoi
Wellicht is dit iets voor je!
Had hem eerst aan mijn Imac hangen maar wegens plaats gebrek niet meer handig! Superapparaat en nu betaalbaar tweede hands
http://link.marktplaats.nl/478142105
Een mat Eizo kun je niet vergelijken met een glanzend Imac scherm imo.
Appels met peren vergelijken
Age: 58 Joined: 08 Nov 2003 Posts: 3780 Location: Utrecht
Posted: Sun 23 Oct 2011, 20:17 Post subject:
Jeroen,
waarom ben jij van appels overgegaan op peren, of beter gezegd andersom?
(en natuurlijk succes met de verkoop, vreemd dat dit zo lang duurt, want is in principe een moordscherm wat je aanbiedt). _________________ hi lui
mooi licht
Gender: Male Age: 65 Joined: 01 Nov 2005 Posts: 765 Location: Amersfoort
Posted: Sun 23 Oct 2011, 21:38 Post subject:
@Inge: graag gedaan
@Martijn: Apple het best??? Waar baseer je dat op?
Een Apple is absoluut niets, maar dan ook niets beter als een "gewone " pc. Gebruiken dezelfde processoren, geheugen, etc.. Het voordeel van een Apple = voor de meeste mensen de gebruiksvriendelijkheid van het besturingssysteem. Niets meer en niets minder. Ik werk op beide systemen, heb ook beide systemen, maar pak meest van de tijd de pc. Zeker als je zoals ik al meer dan 25 jaar op/met computers werk, is een Apple, Imac, Macbook you name it "anders". Programmatuur is voor beide systemen hetzelfde. Vroeger werd in de grafische wereld alles op de Mac gedaan. Toen was de software er niet voor de pc, maar die tijd is allang achter de rug. Apple speelt heel goed in op gevoel van mensen, design etc. is erg goed, mensen willen geen grote pckast in de woonkamer. Maar owee als je wat in je Imac wilt vervangen. Maar goed ieder zijn keuze
Terug naar schermen: goedkope monitoren hebben TN-panelen.
Kleurechtheid is niet je van het. Duurdere schermen hebben S- of H-IPS panelen, kleurechtheid is daarbij beter, kijkhoek groter. Overtrefende trap PVA paneel in je scherm. Nog hogere kleurechtheid (tot 100% AdobeRGB en 100% sRGB + diverse videostandaarden waar ze aaan voldoen). Vandaar ook het hogere prijskaartje. De top op dit moment: Eizo, LaCie en Nec met hun PVA panelen. Maar wat ik al zei: prijzig. ColorGraphics serie van Eizo, en dan de 24 inch vanaf 1349,00 Euro.
Succes.
Ruud _________________ Canon body`s en Canon L glaswerk. Feisol 3371 statief + Jobu BWG-HD schommelkop.
@Ruud. Ik zei dat het een eigen mening is. Ik baseer dat dan dus ook op mijn eigen mening... _________________ Canon EOS 70D
Canon lenzen van 10 tot 400mm
Converters
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum