Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken

Vakantiebestemming en mindervalide?

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Admin
Admin

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Fri 04 Nov 2011, 18:55    Post subject: Vakantiebestemming en mindervalide?
Al geruime tijd ben ik niet meer in staat om afstanden groter dan 100 lopend af te leggen. Als het per se moet dan houd ik het wel wat langer vol, maar liever niet. Voor het beoefenen van mijn hobby vogels kijken en vogels fotograferen is dit soms wat frustrerend. Je bent dan toch aardig beperkt in je mogelijkheden. Volgend voorjaar kan ik buiten de gebruikelijke vakantieperiodes vakantie opnemen, omdat mijn kinderen inmiddels oud genoeg zijn om een week of meer alleen thuis te overleven. Naar dat moment heb ik lang uitgekeken, maar nu vallen er door mijn handicap ook weer veel mogelijkheden af.

Kortom wie weet er (in Europa) vakantiebestemmingen waar je als vogelaar/fotograaf voldoende aan je trekken komt, zonder dat je daarvoor veel moet lopen en/of klimmen.
Reply with quote

david

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Fri 04 Nov 2011, 20:26    Post subject:
Dag Marcel,

Ikzelf vond Lesbos wel een aangename plaats om vanuit de auto te fotograferen. Het is nu al enkele jaren geleden dat ik er geweest ben. Misschien dat de recentere lesbosgangers daar meer up to date info kunnen geven. Na enkele dagen kende je de huurauto's en zag je de lenzen buiten hangen Smile Alle biotopen waren geschikt om vanuit je auto te fotograferen.

Ik zie net dat je daar dit jaar naartoe bent geweest. Het kan maar nuttig zijn voor alle andere die ook in dezelfde situatie verkeren.

Gr David
www.davidverdonck.be
Back to top
Reply with quote

VanderGreef

PostPosted: Sat 05 Nov 2011, 8:40    Post subject:
Marcel, we hebben dezelfde verlangens en vergelijkbare beperkingen zo lees ik. Ik probeer zoveel mogelijk gebieden te vinden waar ik vanuit de auto, boot of vanuit een schuilhut kan werken. Veelal probeer ik een gids voor een paar dagen in te huren om te weten waar ik dan moet zijn en om een beetje in te `nestelen` in een nieuw gebied. De Extremadura in Spanje, Hongarije, Bulgarije zijn mooie gebieden naast het al genoemde Griekenland waar je naast Lesbos ook kan denken aan het meer van Kerkini etc. Eigenlijk zijn er veel veel mogelijkheden Very Happy maar ja de kunst is om ze te vinden en het kostenaspect kan natuurlijk ook een filter op de opties zijn. Als je meer details wilt stuur me een email en dan wissel ik graag uit wat ik weet, groeten, Jan
Reply with quote

Hans Tamminga

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 05 Nov 2011, 17:52    Post subject:
Ik ben niet bekend in buitenlandse natuurgebieden. Alleen op Helgoland ben ik geweest. Prachtig maar wel veel lopen en klimmen dus niet geschikt.
In Friesland zijn wel een aantal plaatsen waar je maar een korte afstand (Tot ca 150 m) moet lopen naar een kijkhut. Ik geef je graag wat punten door. Mail me dan maar. Voorjaar vanaf half maart de beste tijd.
Hans Tamminga Joure
Minolta 600mm 4.0
Sony zoom 70-400
Back to top
Reply with quote

Henk van Harskamp

PostPosted: Mon 07 Nov 2011, 12:07    Post subject:
Hallo Marcel,
Lesbos en Noord Griekenland lijken mij heel goede bestemmingen, waar je bijna alles vanuit de auto kunt doen. Wij zijn in het verleden eerst 6 jaar naar Lesbos geweest en daarna 3 jaar naar Noord Griekenland.
Op Lesbos zijn altijd veel fotografen en in Noord Grieken weinig.
Voor beide gebieden is de beste tijd vanaf eind april.
Over Noord Griekenland is recent een mooi boekje uitgekomen "Birdwatching in Northern Greece"van Steve Mills.
De beste lokatie is wellicht het Kerkini meer, maar bij een langer verblijf zijn Prespa en andere gebieden ook heel goed.
Op mijn website www.henkvanharskamp.nl kun je een serie foto's vinden, allemaal vanuit de auto gemaakt.
Groeten Henk van Harskamp

JMKimstra

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 07 Nov 2011, 12:22    Post subject:
Ik lees Lesbos, en daar hebben de mannen helemaal gelijk in. Een andere bestemming is wellicht Extremadura. Is ook veel autowerk. De gierenrotsen hebben allemaal uitgebreide parkeerplekken waarvanaf je prima kunt fotograferen en ook voor de trappen of purperkoeten zijn plekken te vinden waar je met de auto bijna tot in de hut kunt rijden of de hutten binnen 100 m vanaf een parkeerplaats liggen. Kijk hiervoor in de Crossbillguide Extremadura, die net in een 2e herziene en aangevulde versie is verschenen. Ik heb nog een andere extremadura gids, maar die is thuis en ik weet niet uit mijn hoofd hoe die heet, dat zal ik je wel in een PB sturen. Weet ook niet of die nog levebaar is, in dat geval mag je hem van me lenen.

Janneke
Back to top
Reply with quote

Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken

Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum