Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Techniek: fotografie en nabewerking


Panasonic G3 + 100-300mm

 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
leendertv


Gender: Male
Age: 34
Joined: 21 Jan 2010
Posts: 37

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 12 Nov 2011, 17:09    Post subject: Panasonic G3 + 100-300mm
Ik weet niet of dit mag (het is niet bedoeld als reclame ofzo, maar gewoon als tip).

Ik heb een Panasonic G3 (systeemcamera, camera zonder spiegel... hoe je het maar wilt noemen) gekocht met de Panasonic 100-300mm lens. Ik had al erg goede verhalen gelezen over de scherpte en contrast van de lens.

Het voordeel van deze set is de compactheid en het lage gewicht.
De lens weegt maar ongeveer 500gram (de totale set is nog niet eens een kilo!). Door de 2x cropfactor van de camera is het bereik vergelijkbaar met ongeveer 150-400mm op een APS-C Canon of Nikon.
Deze set is dus ideaal als je een hele dag gaat wandelen of iets dergelijks en niet wilt zeulen met je zware spullen.
Je kunt de camera om je nek hangen zonder dat je er last van hebt.
Zie hier een foto om te zien hoe compact deze lens is in vergelijking met de Canon 100-400mm: http://forum.getdpi.com/forum/picture.php?albumid=183&pictureid=1478

Het is geen hele lichtsterke lens (F4.0-5.6), maar de scherpte en contrast is echt goed. Mijn ervaring is dat hij scherper is dan de Sigma 50-500mm.
Daarnaast is op de Panasonic G3 ISO3200 nog best bruikbaar (superzoom compact camera's zijn ook erg klein maar kunnen dit niet).

Daarnaast is de prijs ook nog leuk. De body en lens samen komt ongeveer op 1100 euro uit.

Dus een erg leuke set voor mensen die het niet zien zitten om met zwaardere apparatuur te werken. Of gewoon als compacte set voor er naast, als je een keer lekker wilt wandelen maar toch een camera mee wil hebben waar je mooie foto's mee kan maken.

Ik heb vanmorgen voor het eerst deze lens uitgeprobeerd in het park.
Zie de foto's, allemaal op 300mm en F7.1, ISO400 of 800.
Dit zijn jpg's uit de camera. Ik heb dus niet de RAW files gebruikt. In GIMP heb ik alleen gespeeld met levels en daarna verscherpt met onscherp masker.






_________________
Panasonic G3
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Techniek: fotografie en nabewerking

 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum