Gender: Male Age: 28 Joined: 23 Oct 2009 Posts: 186 Location: Drachten
Posted: Sat 19 Nov 2011, 11:00 Post subject: Canon vs Nikon.
Hallo allemaal,
Ik ben Albert en ik ben 15 jaar. Ik houd erg van fotografie en van vogels. Ik heb nu een fuijfilm s2000 (een grote compact camera) maar ben na 4 jaar erg toe aan een nieuwe. Ik zit nu in groningen op school in het 3e en woon in Drachten en na mijn examen ga ik weer in drachten naar school, in de fotografie opleiding(friesche poort). Een vriend van mijn ouders geeft daar les en zo kom ik op fotografie. Ik wil graag een Canon eos 550d maar het nadeel is dat je bij Canon alleen Canon lenzen kan gebruiken. En bij het favorite merk van friesche poort (Nikon) kan je er meer lenzen op kliken. Mijn issue :Ik denk dat ik mijn toekomstige camera 8 jaar ga gebruiken en die opleiding duurt 4 jaar. Wat is de beste keuze Canon of Nikon.
Ik snap niet precies wat je bedoelt met dat je bij een Nikon camera er meer lenzen op kunt gebruiken. Op de camera's van Nikon kun je net als bij Canon alleen lenzen van het merk zelf gebruiken. Wel zijn er voor beide merken andere fabrikanten die lenzen maken voor zowel Canon als Nikon. Dit zijn bijvoorbeeld de lenzen van de merken: Sigma, Tokina en Tamron.
Eigenlijk kun je geen verkeerde keuze maken, beide merken zijn gewoon erg goed. De overige merken zijn ook goed, maar hebben wat minder keuze in lenzen en accessoires.
Ik weet verder niet wat je vooral met je nieuwe camera wilt gaan fotograferen en welke eisen je zelf stelt aan de camera.
Verder is het ook zeker aan te raden om eerst naar de lenzen te kijken die je eventueel zou willen kopen. Als je dan je lenzen hebt gekozen zou je hierbij een camera kunnen kiezen. Lenzen zijn over het algemeen toch belangrijker voor de kwaliteit van de foto's.
Ik hoop dat je hier wat mee kunt!
Posted: Sat 19 Nov 2011, 12:03 Post subject:
Als ze daar vooral Nikon gebruiken lijkt het mij verstandiger om ook naar een Nikon te kijken. Probeer vooral niet met een tunnelvisie naar 1 camera te kijken. _________________ Nikon
http://truthreviewed.blogspot.com/
Gender: Male Age: 28 Joined: 23 Oct 2009 Posts: 186 Location: Drachten
Posted: Sat 19 Nov 2011, 13:08 Post subject: Canon vs Nikon
hallo,
@Robbert ik bedoel dat je bij op een Nikon meedere merken lenzen kan zetten en bij Canon alleen Canon en bij mijn toekomstige opleiding is het erg handig je lenzen kan uitwisselen en alleen lenzen van een merk is niet idelaal denk ik.
[quote]Ik weet verder niet wat je vooral met je nieuwe camera wilt gaan fotograferen en welke eisen je zelf stelt aan de camera.[/quote]Ik houd ervan om vogels te fotograferen(uiteraard) natuur, proretten en sport foto's. Ik wil graag scherpe foto's en goede sluitertijd.
@temmie samen gevattend is mijn vraag is het een voordeel dat je meerdere lenzen op een nikon kan zetten en welk merk is voor vooral vogelfotografie en protreten handig?
Ik weet dat ik soms onduidelijk mijn verhaal vertel en met kleine dingen begin en later weer doorga, dat is er onoverzichtelijk.[quote][/quote][quote][/quote] _________________ Nikon D3100
Nikon D300
Nikkor 300mm f4 + 1.4 converter II Nikkor
Gender: Male Age: 48 Joined: 06 Dec 2004 Posts: 2329 Location: Groningen
Posted: Sat 19 Nov 2011, 13:12 Post subject:
Volgens mij kun je op een Nikon net zoveel lenzen zetten als bij een Canon.... Zoals hierboven gezegd maken Sigma, Tokina en Tamron lenzen voor zowel Canon als Nikon. Dat lijkt me dus niet een reden om voor de een of de ander te kiezen.
Wel kan ik me voorstellen dat je voor Nikon kiest als daar veel mee gewerkt wordt op je toekomstige opleiding. Dan kun je mogelijk daar wat lenzen van gebruiken.
Gender: Male Age: 37 Joined: 06 Mar 2006 Posts: 422 Location: Raalte
Posted: Sat 19 Nov 2011, 17:30 Post subject:
Tja Nikon, Canon, altijd lastig!
Mijn advies: Ga naar een goede betrouwbare fotozaak bij je in de buurt en test daar de apparatuur uit. Laat je niks aansmeren en kijk naar wat je het beste ligt. Omdat je vrij jong bent zou ik eerst beginnen met een eenvoudig toestelletje.
Je moet ook realistisch zijn: Dat toestel wat jij hebt is niet slecht, dus de verbetering in apparatuur zal misschien niet zo groot zijn als je verwacht, of je moet meer als ca. 1000 euro te besteden hebben.
Heb je dat geld prima! Bedenk ook dat je met een fototoestel zelden 8 jaar doet. Je ontwikkeld je verder dus wil je meer. Als je bijvoorbeeld nu een eenvoudig toestelletje koopt plus lens, kan je wanneer je opleiding is afgerond al een heel mooi geavanceerd toestel kopen, waar je ook echt wat aan hebt. Als je ondertussen spaart dan he! :d
Dit zijn slecht suggesties, denk er maar eens goed overna!
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum