Posted: Mon 05 Dec 2011, 11:09 Post subject: Newbie: beste plaatsen omg. Helmond
Hallo allemaal,
Als geheel nieuweling op dit forum (en in het fotograferen van vogels) wilde ik jullie graag vragen hoe ik dit het best aan kan pakken in Nederland. Ik ben woonachtig in Helmond en vraag me af waar de kans het meest groot is om bijv. een mooie uil te spotten.
Ik ben me gaan interesseren in vogels na mijn reizen naar Maleisië en Zuid-Afrika. Hier hoefde ik niet zozeer op zoek te gaan naar vogels, maar vlogen prachtige exemplaren me letterlijk en figuurlijk om de oren. Daarom graag wat tips over het fotograferen in Nederland.
Gender: Male Age: 55 Joined: 28 Oct 2010 Posts: 70 Location: Eindhoven
Posted: Mon 05 Dec 2011, 13:31 Post subject:
Hallo Ilvy,
welkom op dit forum.
Zelf woon ik in Eindhoven en ben net iets langer bezig met vogelfotografie. Ik kijk regelmatig op www.waarneming.nl, en dan gebruik ik mijn eigen locatie als startpunt in de excursieplanner. Hiermee vind je in ieder geval wat er is waargenomen aan pluimvee in je omgeving. Wil niet zeggen dat het ook goed fotografeerbaar is, maar het is een start.
Verder zou je eens in de Mosbulten kunnen gaan kijken, ligt tussen Son en Lieshout, hier zit van alles.
Mocht jij een goede stek tegenkomen dan hoor ik het graag.
Gender: Male Age: 59 Joined: 02 May 2010 Posts: 107 Location: noordbergum
Posted: Mon 05 Dec 2011, 16:14 Post subject:
Strabrechtse heide en het beuven en de lieropse bossen.
Altijd wel goed voor leuk mezen spul een kruisbek op zn tijd en natuurlijk bij de vennen de steltlopers,
verder zou je de peel eens kunnen ingaan vooral in het voorjaar met de roodborsttapuiten en de blauwborsten _________________ Groet Cock
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum