Posted: Sat 04 Feb 2012, 11:28 Post subject: Hong Kong
In begin mei ga ik voor 10 dagen naar Hong Kong, nu heb ik al een beetje gezocht naar gebieden voor fauna (hoofdzakelijk vogels) maar nog weinig gevonden.
Weet iemand een plek/gebied waar ik zeker heen moet gaan?
Posted: Sat 04 Feb 2012, 15:45 Post subject: Hong Kong
Ik heb even gezocht op het internet en ik heb het Mai Po Nature Reserve ( op Google Maps: Hong Kong Wetland Park ) gevonden.
Hopelijk heb ik wat kunnen helpen
Age: 62 Joined: 31 Dec 2003 Posts: 4620 Location: Zoetermeer
Posted: Sat 04 Feb 2012, 17:14 Post subject:
Een bekende digiscoper/fotograaf woont in Hong Kong. Je kan proberen hem een berichtje sturen via birdforum.net.
Dit is zijn profiel op birdforum.net
http://www.birdforum.net/member.php?u=1568 _________________ Leica APO Televid zoom 25-50 met Olympus OM D-E M10 mark iii 14-42 mm pancake lens en 45 mm lens.
Olymous OM D-E M1 mark iii Zuiko 300mm F4 met 1.4 converter.
Ben er in de winter geweest van 2006/2007. Mai Po was geweldig maar ik denk dat je net te laat bent voor het hoogtepunt van de trek (was ik zelf ook). Desondanks kun je er van alles zien.
Er zijn meer goede vogellocaties in HK maar vergeet ook niet de Roze Dolfijnen te bezoeken en er zijn ook heel wat vlinders te bewonderen. De 2 reuzepanda's laten zich ook leuk fotograferen in het bekende park, ze zitten in een mooie natuurlijke omgeving.
Mai Po staat bekend om oa. de Black-faced Spoonbills; ik vond ze in HK maar erg schuw: vlogen al van 100en meters op. In mainland China waren ze veel tammer en kon ik ze geregeld van heel nabij fotograferen; in Mai Po waren ze meestal snel vertrokken. Terwijl het dezelfde groep vogels was, heel apart.
Ben je alleen in HK of ook in het 'echte' China?
Have fun, Phil _________________ Canon
Posted: Sun 05 Feb 2012, 0:53 Post subject:
Nee, ik ga niet china in. 10 dagen is al veel te weinig voor Hong Kong denk ik.
Als ik op google maps kijk is half Hong Kong groen, wat volgens mij aangeeft dat het een natuurpark of iets dergelijks is.
Zijn dit in jouw ervaring ook echt natuurparken/gebieden? Of meer soort veredelde stadsparken?
Beide: park en groen. Vergeet niet dat er in parken ook van alles te zien is aan vogels (net zoals bij ons). Zelfs in het drukke Kowloon park is eea te zien (en dan bedoel ik niet de "kinderboperderij" met wildfowl).
Er zijn vast ook tripreports te vinden van Hong Kong of where to watch birds in H, etc.
Mai Po kun je je wel een dag of 3 vermaken; je kunt er prima wandelen en ik begreeo dat de boardwalks ook zijn verbeterd (waren ze toen ik er al was ook al mee bezig).
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum