Gender: Male Age: 35 Joined: 18 Oct 2007 Posts: 76 Location: Dendermonde (België)
Posted: Thu 26 Jan 2012, 17:53 Post subject: Waar naartoe in september met studentenbudget?
Hallo,
Half september hebben ik en mijn vriendin 2 weken de tijd om op reis te gaan. Na de hotelreis van vorig jaar wordt het nu een natuur/fotografiereis.
Nu is er nogal een overvloed aan reisbestemmingen en weet ik het niet goed meer.
Wat raden jullie aan in september qua vogelbestemming? Liefst een plaats waar je naast het vogels kijken ook goed kan fotograferen.
We hebben normaal gezien een auto te beschikking. Maar goedkope vliegbestemmingen naar een land waar je een (goedkope) auto kan huren als 23 jarige zonder al te veel extra kosten is ook een optie.
Warm weer heeft de voorkeur van mijn vriendin, maar kouder en meer vogels/mooiere omgeving zijn zeker ook niet uitgesloten.
hoi David,
had ik een vraag voor jouw. Weet je ook hoe Helgoland is in April. Ben van plan met mn vriendin er naar toe te gaan. Heb zover geen andere mogelijkheid daarnaartoe te gaan vanwege de vakantie van de kinderen.
Ik zag dat je daar in juni was (geweldige fotos), is het dan ongeveer het zelfde wat ik kan verwachten qua vogels?
Gender: Male Age: 35 Joined: 18 Oct 2007 Posts: 76 Location: Dendermonde (België)
Posted: Fri 27 Jan 2012, 11:17 Post subject:
Alvast bedankt voor de antwoorden! Verdere mogelijke bestemmingen blijven zeker welkom.
De camargue ga ik alvast eens verder onderzoeken!
Helgoland ben ik afgelopen jaar in juli geweest voor een paar dagen en staat zeker wel nog eens op de planning, maar om daar twee weken rond te lopen lijkt me toch wat veel. Als vogelfotograaf vermaak ik me er waarschijnlijk wel 2 weken, maar buiten vogels is er echt wel niets te doen voor de vriendin..
Falsterbo, Zuid Zweden is ook leuk. Ook mooi strand, al zal het niet heel warm zijn... Of Gibraltar. Wel wat verder weg, maar zeker de moeite waard. Of Gambia, nog verder weg, maar niet heel duur om naar toe te vliegen. De ideale combi van vogels fotografie en strand...
Posted: Sun 29 Jan 2012, 15:24 Post subject:
ik noem maar wat, ebrodelta voor de vogels en het strand en dan kan je nog een uitstapje maken naar Barcelona.
verder 1 van de griekse eilanden (bv. lesbos), canarische eilanden of mallorca, of turkije zat leuke bestemmingen volgens mij. _________________ www.ltdphoto.com
Posted: Wed 08 Feb 2012, 18:05 Post subject:
Bedankt voor de tips! Ik hou ze in gedachten voor één van de volgende jaren want het is Extremadura geworden.
Een streek die volgens mij het hele jaar super is!
Het is uiteindelijk slechts 1 week geworden door het moeilijk combineren van topsport en op reis gaan en dan was extremadura één van de makkelijkere bestemmingen.
Een vroege (en goedkope) vlucht op maandag richting Madrid en op zondag een relatief late vlucht terug.
Met de huurauto staan we dan normaal op +- 3u wel op de bekende camping (http://www.campingmonfrague.com/) vlak bij het nationaal park van monfraque.
Of kent iemand daar nog een goedkopere camping? Of ligt het aan mij en vallen die prijzen daar wel mee?
Ik kijk er alvast naar uit!
Als iemand nog specifieke fotografietips heeft voor daar in het verre extremadura zijn deze uiteraard uiterst welkom. Al heb ik de meeste draadjes hier wel al doorgenomen en staat ook het internet vol interessante verslagen/websites.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum