Posted: Sat 25 Feb 2012, 22:00 Post subject: Overstap canon 400d naar canon 50d?
Beste iedereen,
Mijn vader bezit op dit moment een Canon EOS 400D.
Echter is hij er over de kleuren niet zo tevreden over. De kleuren zijn te 'vlak'.
De kleuren zien er wat 'goedkoop'uit. Als je bijvoorbeeld de foto's met een 400D vergelijkt met de foto's van een 1D serie camera, dat is een wereld van verschil.
Wat is nou de voornaamste reden dat daar zo'n verschil in zit? Aan welke specificaties kun je aflezen dat de kleuren mooier/realistischer zijn?
Nu is dat met de nabewerking wel wat bij te werken natuurlijk, maar daar gaat het er soms ook weer wat 'nep'van uitzien.
Hij zit er nu aan te denken om een Canon 50D aan te schaffen. is het daarmee ook al beter? En is is het mogelijk dat het aan de lenzen ligt?
Gender: Male Age: 65 Joined: 01 Nov 2005 Posts: 765 Location: Amersfoort
Posted: Sun 26 Feb 2012, 10:45 Post subject:
Hoe fotografeer je? In RAW? Of in Jpeg.
Als je in Jpeg fotografeert, dan in AdobeRGB fotograferen en niet in sRGB. Zou hoe dan ook in RAW fotograferen. Kan je met de nabewerking veel meer uit de foto halen als dat je denkt.
De voorkeursprofielen die Rob noemt, gelden alleen voor de Jpeg's!
Groet,
Ruud _________________ Canon body`s en Canon L glaswerk. Feisol 3371 statief + Jobu BWG-HD schommelkop.
Gender: Male Age: 67 Joined: 07 Jun 2010 Posts: 127 Location: Itanhaém SP Brazilië
Posted: Sun 26 Feb 2012, 18:34 Post subject:
Ik gebruik altijd de handmatige witbalans in DPP om de voor mij juiste kleurweergave te realiseren, daarnaast maakt het nogal uit hoe je picture style staat ingesteld: standard - neutral - faithful e.d. Op standard en portrait oogt het levendiger. Daarmee kun je aardig wat aanpassen in de kleurweergave in DPP. Als je de witbalans handmatig insteld zie je vaak meer diepte als je naar geel / groen gaat omdat de ogen meer contrast zien bij geel. De foto oogt wat "dieper". Het is maar wat je wilt benadrukken..
Ik zou eerder voor een 60D gaan dan de 50D i.v.m. de betere sensor.
groeten Ronald _________________ Canon 50D met 300 F4
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum