Gender: Male Age: 28 Joined: 13 Apr 2012 Posts: 6 Location: Aalsmeer, The Netherlands
Posted: Fri 13 Apr 2012, 23:44 Post subject: canon body
Hallo allemaal,
Ik wil een spiegelreflex camera gaan kopen. Ik wil hier voornamelijk vogels mee gaan fotograferen.
Ik heb mijn lenzen al uitgezocht, namelijk: de canon 100-400mm en de canon 18-135mm.
Nu ben ik nog opzoek naar een geschikte body.
Ik weet dat je met een crop camera (zoals de 60D) meer mm krijgt. Maar ik vroeg me af wat betere foto's oplevert: een 60D met de 100-400mm of de 7D met een converter en de 100-400mm, zodat je meer mm's krijgt.
Nu mijn vraag: welke body zouden jullie aanraden? De 60D, de 7D of moet ik wachten tot er een nieuwe wordt gelanceerd?
Gender: Male Age: 48 Joined: 06 Dec 2004 Posts: 2329 Location: Groningen
Posted: Sat 14 Apr 2012, 6:26 Post subject:
Volgens mij hebben de 60D en de 7D dezelfde cropfactor, dus daar zit geen verschil in. Verder verlies je op beide camera's je AF als je de 100-400mm gebruikt icm een converter, dat zou ik dus niet doen.
Ik zou verwachten dat de (duurdere) 7D betere foto's maakt dan de 60D, maar heb beide camera's nooit gebruikt.
Posted: Sat 14 Apr 2012, 9:50 Post subject: al eens aan 2e hands gedacht?
Je hebt al een leuke set uitgekocht Zelf heb ik vorige jaar een wat oudere camera (350D) goedkoop gekocht via het internet, en maak al mooie foto's en leer met de camera omgaan, en juist omdat deze beperkt is in b.v. het gebruik van ISO leer je goed nadenken over wat je wil in een nieuwe camera... Zelf hoop ik dat canon binnenkort met een nieuwe sensor en DIGIC 5 processor uitkomt... Dan ga ik dan mooi upgraden, maar dat zal nog wel een klein jaartje duren...
Owh ja de 100-400 mm is een mooie lens om te starten, heb hem ook , er komt wel een opvolger van eind van het jaar met betere IS, etc.
Wellicht ook een optie voor jou om eerst wat goedkopers op de kop te tikken, en dan te kijken wat je daarna ermee wil... Succes met de keuze!
Gender: Male Age: 50 Joined: 20 Mar 2012 Posts: 42 Location: Hengelo
Posted: Sat 14 Apr 2012, 9:51 Post subject:
Ze zijn beide bijna gelijk aan elkaar.
De 7d heeft iets meer fps en een uitgebreider AF-systeem, wat handiger is voor het pannen met bv vliegende vogels.
De 60d heeft dan weer een kantelbaar scherm, wat handig kan zijn als je in een vreemde positie wilt fotograferen zoals met macrofoografie.
Ik zou dan voor de 7d gaan.
Ook zou ik geen extender gebruiken bij een 100-400mm.
Bij een 2.0x is je diafragma 8, waardoor je bij beide camera's je AF verliest.
Het beste is, wat hier wordt aangeraden en mij ook, om dichter naar je object toe te gaan. _________________ Canonspul: 1D MK III | 24-70mm f2.8 L USM | 300mm/f2.8 IS USM I | extender 1.4 II | extender 2.0 III || 430EX II | Tamron 180mm Macro |
Gender: Male Age: 28 Joined: 13 Apr 2012 Posts: 6 Location: Aalsmeer, The Netherlands
Posted: Sat 14 Apr 2012, 9:57 Post subject:
Bedankt voor het reageren.
Ik heb begrepen dat de 7D een full frame camera is en dat de 60D een crop camera is. Waardoor je een vogel op afstand groter in beeld krijgt met de 60D dan met de 7D.
Maar heb je die crop factor echt nodig?
Verder heb ik de 60D in mijn handen gehad en hij is wel licht. Heb je daar last van met het fotograferen? En is een battery grip daar een oplossing voor?
Groeten Philip _________________ Digiscoping:
Kowa TSN-823M in combinatie met de Canon Powershot A95
Sorry mijn eerste post, zei ik dat ie kwam, maar het zijn nog wel nog wel rumors, dus echt zeker is het niet... Al is het natuurlijk wel een lens die al een tijdje op de markt is, en zeker geschikt voor upgrades
Gender: Male Age: 50 Joined: 20 Mar 2012 Posts: 42 Location: Hengelo
Posted: Sat 14 Apr 2012, 11:31 Post subject:
Gewoon eerst voor de 100-400mm gaan. Prima om mee te beginnen.
Mocht je in de loop van de tijd toch iets gaan missen an je lens, dan kun je dan nog evt verder kijken.
Kan nog een tijdje duren voordat een upgrade komt en dan moet hij ook nog in je budget passen _________________ Canonspul: 1D MK III | 24-70mm f2.8 L USM | 300mm/f2.8 IS USM I | extender 1.4 II | extender 2.0 III || 430EX II | Tamron 180mm Macro |
zoals al gezegd is de 7d inderdaad geen full frame camera; beide hebben een cropfactor van 1.6.
als je de echte verschillen wilt weten zie hier
je zou ook eventueel als je in de gelegenheid bent naar bijv. kamera express kunnen gaan om beide toestellen vast te hebben zodat je kan voelen hoe ze in de hand liggen. met de 7d heb ik in ieder geval veel plezier en was ten tijde van de aankoop mijn keuze over de 60d.
success met het maken van je keuze _________________ Canon 7D & 50D; 24-105MM; 70-200MM; 100-400MM; tamron 90MM macro; 600MM
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum