Gender: Male Age: 65 Joined: 25 Nov 2005 Posts: 104 Location: Roeselare (B)
Posted: Sun 11 Mar 2012, 7:55 Post subject: IJsland
Ik overweeg dit jaar naar Ijsland te gaan vanaf 11 juli. Ik twijfel wat aan de periode om optimaal vogels te kunnen fotrograferen. Heeft iemand hier ervaring?
Gender: Male Age: 65 Joined: 01 Nov 2005 Posts: 765 Location: Amersfoort
Posted: Sun 11 Mar 2012, 8:45 Post subject:
Ik weet niet hoelang je gaat, maar voor vogels zit je goed rond die tijd.
Wij zijn vorig jaar 3 weken geweest en er zat genoeg. Met een beetje geluk hebben de papegaaiduikers jongen, en kan je ze goed met visjes fotograferen. Locaties die je wat mij betreft niet mag missen voor vogels: het eilandje Vigur en Myvatn.
Mocht je meer willen weten.....
Aanvulling:
Wij zijn van 4 juli tot en met 23 juli geweest. Van de officieel 73 soorten (laatste telling) die er broeden er 54 gezien en 48 soorten kunnen fotograferen.
Een aantal soorten is lastig, omdat er maar een paar van zijn. Merel, kramsvogel en huismus zitten er wel, maar zien is een ander verhaal. Myvatn: kuifduiker, roodkeelduiker, ijsduiker, koperwiek, giervalk (met een beetje mazzel), wilde zwaan, graspieper etc.
Iedereen gaat naar Latrabjarg voor de papegaaiduiker. Leuk, maar een pest eind klimmen. Zitten wel vaak lekker dichtbij, overdag heb je in ieder geval last van tegenlicht.
Wij zijn later naar Vigur geweest, was grandioos. De papegaaiduikers wachten je al bij de boot op. Verderop gaan zitten en je kan je 3 uur uitleven op papegaaiduikers. Verder zwarte zeekoet, en eiders.
We willen volgend jaar weer terug
Groet,
Ruud _________________ Canon body`s en Canon L glaswerk. Feisol 3371 statief + Jobu BWG-HD schommelkop.
Last edited by Ruud van Veenschoten on Sun 11 Mar 2012, 20:15; edited 3 times in total
Gender: Male Age: 63 Joined: 23 Jan 2010 Posts: 140 Location: Culemborg
Posted: Sun 11 Mar 2012, 10:28 Post subject:
Wim , voor vogels ijsland zie volgende link.
http://www.iceland-nh.net/birds/znl-index.html
Ik ga zelf begin juni naar ijsland ( 9 dagen )
Ruud , net even op je site gekeken naar je reis verslag van ijsland , prachtig en een mooie verslag , ben er veel korter en eerder in het jaar . Ga zeker bij het myvatn kijken . Heb er een overnachting in deze omgeving geboekt . Ook bij ijslandtours _________________ Al meer dan 40 jaar Canon .
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum