Posted: Sun 11 Mar 2012, 22:02 Post subject: even een vraagje over verre kijkers en lenzen
ik wil een verre kijker er bij nemen om vogels iets dat ik denk op afstand dat het vogels zijn bekijken voor ik met me rolstoel er naar toe ga zeker lastigere gebieden om door te komen welk merk en sterkte is hier goed voor? ik wil er ook lenzen bij hebben die vogel fotografie makkelijker maken dan met alleen een 50-200 lens die is wel orgineel van sony en heb een sony a 350. wat zou een niet al te dure goede aanschaf daarvoor zijn? _________________ groetjes william stegink de rollende vogelaar
Gender: Male Age: 39 Joined: 21 Dec 2011 Posts: 15 Location: Hierden
Posted: Mon 12 Mar 2012, 7:57 Post subject:
Over lenzen voor Sony weet ik niet echt iets. Misschien een Sigma 150-500 of 50-500?
Wat de verrekijker betreft: Wat is je budget? Je kunt natuurlijk voor een topmerk gaan als je budget dat toelaat, maar als dat niet zo is zou je zeker de Bynolyt Stork 10x42 kunnen overwegen. Zie ook eens www.Bynolyt.nl. Ik werk hier met veel plezier mee.
Age: 58 Joined: 08 Nov 2003 Posts: 3780 Location: Utrecht
Posted: Mon 12 Mar 2012, 8:23 Post subject:
Zoek je misschien een telescoop?
Sony heeft een mooie zoomlens 70-400. Of die in je budget past weet ik natuurlijk niet. Sigma maakt vrij behoorlijke lenzen (zoals 150-500) die een stuk goedkoper zijn - we hebben het nog steeds over veel geld. Je kunt op www.photozone.de meer informatie vinden over de lenzen. Voor de Sigma's moet je even buurten bij Canon of Nikon om een indruk te krijgen (je kunt de cijfers uit de scherptetests niet direct vergelijken als lenzen op een andere camera zijn getest).
Het lijkt me vrij lastig om vanuit een rolstoel vogels te fotograferen, omdat je - voor vogelfotografie - toch met vrij zware spullen werkt, en je ook nog een list moet bedenken om de vogels dicht bij je te laten komen. Dit gegeven de omstandigheid dat vogels fotograferen sowieso lastig is.
Het lijkt me dan ook het meest waardevol als mensen die ook vanuit een rolstoel werken hier hun ervaringen delen.
Misschien de titel van het draadje aanpassen:
'welke kijker en lens vanuit een rolstoel?'
succes en plezier buiten _________________ hi lui
mooi licht
Gender: Male Age: 51 Joined: 28 Feb 2010 Posts: 258 Location: den haag
Posted: Wed 14 Mar 2012, 17:41 Post subject:
Hallo William,
Over kijkers kan ik u geen raad geven, over mijn sigma 150/500mm ben ik wel tevreden.Die voor een redelijke prijs verkrijgbaar is,ligt aan uw budget.
Zelf ben ik aan 1 oog bijna blind, gelukkig is het niet mijn dominante oog. Dus kan ik deze mooie hobby uitvoeren. Ik weet niet hoe beperkt u bent?
Maar op vogelkijkhut.nl staan hutten die voor een rolstoel redelijk goed zijn tebereiken, zo kunt u ook de vogels naar u toe krijgen en mooie foto's maken.
Net zo als de schuilhut de Kluut in FL, ligt op 50 mtr van de P, en soms komen de Lepelaars vlak voor de hut.
Ik hoop dat u er wat aan heeft?
Zolang je een camera kan bedienen Zijn er geen grenzen
Ik fotografeer zelf altijd vanuit een rolstoel of scootmobiel. Ik heb altijd 2 camera's bij me: een Canon EOS1000D met 18-55 mm zoom en voor tele-opnames (zoals vogels) een compacte 'bridgecamera' zoals de Panasonic FZ50/FZ100/Fuji HS20 (resp 35-420 mm en 25-600 mm resp 24-720 mm). Dan heb je een compacte combinatie waarmee je in iedere situatie uit de voeten kunt. En je bent maar circa 600 euro kwijt.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum