Gender: Male Age: 67 Joined: 07 Jun 2010 Posts: 127 Location: Itanhaém SP Brazilië
Posted: Sat 17 Mar 2012, 16:07 Post subject:
Voor mij een perfecte combinatie, de AF blijft redelijk vlot en met micro adjustment kun je het geheel behoorlijk scherp krijgen. Ik maak nu met f5.6 behoorlijk scherpe foto's. Met f6.7 of f8 is de IQ helemaal in orde.
Ik werk graag met de 300L zonder TC omdat hij dan echt snel is en bijzonder gedetailleerde foto's geeft maar merk dat ik steeds meer met de TC op pad ben voor het bereik maar ook omdat de kwaliteit niet veel inboet. Succes
groeten Ronald _________________ Canon 50D met 300 F4
Wat bedoel je met micro rustmoment?
Verder gebruik ik deze combinatie ook.
Maar met extender erop is die toch ietsje minder snel. En het scheelt een stop.
Dat klopt wel?
Groeten Nel _________________ Sony RX 10-4
Ik houd me voornamelijk met landschapsfotografie en macrofotografie bezig.
De laatste jaren ben ik ook vogelfotografie gaan waarderen.
Met de 7D kun je de scherpte van de lens of combinatie met de extender fijn afstellen met de micro adjustment.
Te vinden in het menu.
(niet te snel aan gaan sleutelen is mijn advies)
Die stop minder klopt en de snelheid wordt inderdaad iets minder met de 1.4
Groet,
Kees _________________ Canon 7D mark II, Canon 100mm F/2,8
Olympus M1X, 300mm, 1,4x, 150mm enz.
Dank je Kees.
Gender: Male Age: 67 Joined: 07 Jun 2010 Posts: 127 Location: Itanhaém SP Brazilië
Posted: Sun 18 Mar 2012, 0:37 Post subject:
Nel, moest natuurlijk micro adjusment zijn, ging even wat fout met mijn spellingscontrole. Ik heb mijn lens + converter met +14 bijgesteld en dat geeft bij mij prima resultaten. Een beetje experimenteren kan geen kwaad en je kunt het altijd terugzetten mocht het niet goed zijn. Is m.i. meteen een manier om je apparatuur wat beter te leren kennen.
Voor mij is het een heerlijke lens om mee te werken met een prima prijs / kwaliteit verhouding en niet al te zwaar. Ik loop er nogal wat mee rond en dan speelt gewicht ook een rol.
groeten Ronald _________________ Canon 50D met 300 F4
Ronald dat had ik ook begrepen. Had pas iemand er al over gehoord. Ik zal het eens gaan uitproberen. Heb hetbidee dat ik er nl. soms net naast zit qua scherpte.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum