na een paar topic's gelezen te hebben over het zelfde onderwerp.
kwam ik uit op de kar die han aanbied op zen shop zelf heb ik deze kar niet maar wel eentje kwa ontwerp niet veel afwijkt zoals die van han aanbiedt namelijk een karretje dat gebruikt wordt voor het vervoeren van visspullen van en naar de waterplas.
heel doeltreffend allemaal zolang je op verharde wegentjes blijft of laag gras bolt dat ding goed.
maar zodra je het ruig terrein in gaat dus smalle paadjes, modder en verdord gras en dergelijke voldoet dat ding niet omdat het frame laag bij de grond zit en zeker als het klimaat nat is zoals in deze tijd van het jaar loop je nog eens kans dat je spullen nat worden door het opspatten van water door de bandjes en kontakt mee het hoge gras en dergelijke.
Daarom ging ik op zoek naar iets anders, naar iets dat hoger van de grond is, en dacht eerst iets zelf te maken met kleine fietswielen.
Geinformeerd naar de kostprijs van zulke wieltjes en vond dat het toch redelijk duur kwam, 25€ voor een wieltje vond ik best veel geld en moest dan nog een frame zien te maken wat ook nog een duit ging kosten.
tot ik op een site kwam waar men van alles en nog wat aanbied, daar wat op rondgekeken kwam ik opeens op een aanbieding van een fietskar (iedereen zal dit wel kennen in nl.) deze word aangeboden voor de prijs van 68,94 € verzending inbegrepen en is opgebouwd met een pvc bak van 90 liter,wieltjes met maat 18" zodat deze 20cm van de grond komt.
Deze fietskar besteld woensdag en vrijdag afgeleverd thuis.
wieltje gemonteerd en beugel aan het frame bevestigd, reflectors heb ik niet geplaatst daar ik niet van plan zijn deze achter een fiets te hangen.
Zaterdag heb ik dan deze kar aan de nodige testen onderworpen, een lens van 6 kilo, tentje van 6 kilo en stoeltje, statief met zwenkkop erin en wat eten en drinken.
Op naar het ruige terrein (natuurgebied)vol waterplassen met de nodige modder erbij, weinig of geen paadje door het moerasachtige riet ermee waar op sommige plaatsen toch meer dan 5 cm water staat.
Conclusie, test geslaagd nergens blijven vast zitten daar dit toch smallere wieltjes zijn.
Alles blijft droog door de pvc bak, karretje blijft licht bollen met een 15 kilo aan materiaal op tevens nog over takken ermee voor stabiliteit test tegen omslaan.
grts
Last edited by Korandoke on Mon 19 Mar 2012, 1:23; edited 2 times in total